Permalänk
Medlem

Malmstolen 4000, värd 6000kr?

Hej! Sitter just nu på en Ikea Markus som jag har börjat få träsmak av, och därmed har jag börjat kika på att införskaffa en stol som man sitter bra i och som håller.

Såg att Rafz har Malmstolen 4000 inne på specialpris nu. Har tyvärr ingen möjlighet att provsitta den, men Dux-sätet låter onekligen lockande. Med en prislapp på strax över 6000 är det fortfarande ganska mycket pengar dock.

Finns det någon annan stol runt ca 3-4000kr som är bra och som håller? Letar efter något som är skönt att sitta i under längre perioder och som inte pajar ryggen efter några år.

Tack på förhand,

/A

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Chilkey ND75, MMD Vivian V2 53g | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Hitscan Hyperlight | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en begagnad Kinnarps för 1000 kr, funkar riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den är värd det, men har för mig att jag sett billigare? Stolen är för mig en favorit men man vill ju gärna få en bra deal också såklart.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av en malmstolen 4000 i lite drygt 6 år nu och har inget negativt att säga. Ska tilläggas att jag är 201 lång och har haft problem med ryggen och använder stolen i långa perioder.
Sen om den är värd 6000 blir ju en personlig avvägning. Malmstolen dyker upp på tex blocket från och till med allt från 1500 upp till 7000 så har man lite is i magen kan man nog hitta en bra deal.

Permalänk
Medlem

Prismässigt oklart, men stolen är riktigt riktigt bra.
Har sådan på jobbet, inga smärtor el stelhet alls. Kan lätt jobba långa pass utan problem.

Permalänk
Medlem

Har själv stolen sen 1,5 år tillbaka. Jag har haft det mesta som t.ex. Markus IKEA, Arozzi Vernazza, Noblechair Hero. Skitstolar i jämförelse. Jobbar själv 8-10 timmer per dag i den och nä man får aldrig ont. Den tjocka dynan gör också att man kan sitta på sina ben/fötter utan att det gör ont. Malmstolen är däremot inte den bästa chilla-kolla-film-stolen då den tvingar en att sitta korrekt.

Permalänk
Medlem

Vi köpte Kinnarps nya på Outlet för ca 3500kr st hemma, annars funkar begagnade för runt tusenlappen väldigt bra. Plus 6/8 eller 6000/8000-serierna är vanligast. Bra, stabila och med många inställningar och man kan släppa låsspärren och luta sig bakåt om man vill kolla film eller så

De äldsta Kinnarps 6000 vi hade på jobbet som vi bytte ut till de Plus 9 vi har nu hade stått här i över 20 år och mekaniskt var de fortfarande hyfsade, det var mest klädsel och sånt som var gammalt och uschligt, så det är en bra investering

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av xsp:

Jag tycker att den är värd det, men har för mig att jag sett billigare? Stolen är för mig en favorit men man vill ju gärna få en bra deal också såklart.

Skrivet av Blub:

Jag har använt mig av en malmstolen 4000 i lite drygt 6 år nu och har inget negativt att säga. Ska tilläggas att jag är 201 lång och har haft problem med ryggen och använder stolen i långa perioder.
Sen om den är värd 6000 blir ju en personlig avvägning. Malmstolen dyker upp på tex blocket från och till med allt från 1500 upp till 7000 så har man lite is i magen kan man nog hitta en bra deal.

Skrivet av D.:

Prismässigt oklart, men stolen är riktigt riktigt bra.
Har sådan på jobbet, inga smärtor el stelhet alls. Kan lätt jobba långa pass utan problem.

Skrivet av Fallzone:

Har själv stolen sen 1,5 år tillbaka. Jag har haft det mesta som t.ex. Markus IKEA, Arozzi Vernazza, Noblechair Hero. Skitstolar i jämförelse. Jobbar själv 8-10 timmer per dag i den och nä man får aldrig ont. Den tjocka dynan gör också att man kan sitta på sina ben/fötter utan att det gör ont. Malmstolen är däremot inte den bästa chilla-kolla-film-stolen då den tvingar en att sitta korrekt.

Tack för feedback alla!
Efter mycket om och men blev det att lägga en beställning ändå. Hade säkert kunnat få den någon tusenlapp billigare, men har kollat Blocket ett tag nu utan lycka, plus att det blir en fin (tidig) examenspresent till mig själv

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Chilkey ND75, MMD Vivian V2 53g | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Hitscan Hyperlight | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Dyrt är inte alltid bra! Jag gav 12000 kr för min Kinnarp stol och den levererar inte bättre kvalitet eller komfort än Jysk

Permalänk
Medlem
Skrivet av xsp:

Skrivet av Blub:

Skrivet av Fallzone:

Hej igen! Kom på att jag har en uppföljningsfråga till er som äger en Malmstolen - vet någon av er vad det är för dimension på fästet för hjulen? Tänkte investera i ett par hjul som inte förstör golvet också, och hade varit bra att veta vilken man ska kika på

Visa signatur