Komplett SweC-Bonanza - Diskussion

Permalänk
Medlem

Önska kostar ju ingenting, så…

Jag önskar fynda en Nuc eller motsvarande, med senaste processor i (i3 eller motsvarande).
Jag önskar också fynda en Galaxy Watch 4 LTE, 40 mm.

Samtidigt har jag inget akut behov, varför fynden måste vara rejäla (och vad vinner ni på det?).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Logitech:
MX Keys
MX Keys Mini
MX Master 3 (& for Mac)
G915 TKL

Permalänk
Medlem

Hugg av typ 30% på de överprisade Ryzen i övre skiktet, typ:
5900x för 3,799:-
5950x för 5,499:-

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ingenting alls för mig personligen (jag köper när jag behöver, och råkar det vara rea just då så är det en bonus), men jag sympatiröstar ändå med grafikkortsspekulanterna, så "Fler FPS för fantastisk fiktion"!

(För övrigt: bonuspoäng för alliterationerna, det gillas alltid. )

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Givetvis behöver vi lite kvalitetsgear för simracing!

Fördelar:
- motorburen ungdom slipper trimma
- miljövänligare än att sladda runt i byn
- körkortet ligger tryggare i plånkan
- realistisk upplevelse av andra länder utan att utsättas för CoSkit-19
- ALLA (typ) racesäsongen drar igång typ nu eller snart

Nackdelar:
- typ inget
- ingen cykel på köpet

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk

Lite billigare tillbehör, t.ex. tangenbord o möss. Säg logitech? 😊

Permalänk
Medlem

Kul att man blir rick-rollad av komplett hahahahahaha! Håll musen över de olika gömda dealsen och testa :D!

Permalänk

Jag håller utkik efter en ny gamingskärm mer anpassad för ett nedsläckt rum, så VA-panel eller OLED.
Med priserna som de är i dag så håller jag ut lite till och ser om den nya panelen med QD-OLED utlovar vad jag hoppas på vad gäller features och prestanda.

Men om Komplett vill locka mig att klippa till snart så är det väl främst senaste modellerna av Odyssey G7 och LG C1 som jag överväger. Kanske en Odyssey G9 om priset är väl nedsänkt.

Permalänk
Medlem

Mini-ITX-moderkort, gärna instegsklass för ett budgetbygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Kul att man blir rick-rollad av komplett hahahahahaha! Håll musen över de olika gömda dealsen och testa :D!

Sjukt fint ändå! ;D

Permalänk
Medlem

oculus quest 2

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Samma här, har tyvärr löst problemet med att inte spela nya spel. Tvärt om har jag snöat in mig på gamla retrospel istället.

I princip samma som jag. Tänker köpa Flight Simulator och Cyberpunk 2077 efter att jag bytt grafikkort, tills dess gäller spel med betydligt lägre krav och/eller flera år på nacken.

Permalänk
Medlem

Externa Ljudbyglar (alltså Premium Headsets)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Nu blir jag förvirrad… Ni lovar inga rabatter om 50% på det folk vill ha, men erbjuder redan 60% på utvalda hyllvärmare? 😶‍🌫️

Förvirrad men förväntansfull på de EPISKA erbjudande som komma skall 🤗

Inget att vara förvirrad över, 40-60% var för BORDEN och GPU kan vi bara hoppas på.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Studio lurar! Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm eller DT 700 PRO X. DT 770 har varit på marknaden i ett tag nu och har sina sämre sidor med 700 PRO X verkar bra (men dyr )

Permalänk
Medlem

Mestadels "Hemkontors-hybrider", alltså utrustning som tillgodoser både hemmanöjets- och arbetets-göromål i en och samma produkt. Det som kommer närmast idag är "Logitech MX Master" och trevliga tangentbord från Filco i deras Convertible-serie.

Något jag idogt väntar på är ett headset som hanterar all min utrustning med smidig växling dem emellan, ffa att det har UC-stöd och bra multipoint-växling. Med sober design, så att bäraren inte misstas för att ha utomjordisk påbrå eller komma från en framtid nära oss.

Annars en trevlig 24" IPS panel som får agera sekundärskärm i porträttläge, gasarmar och +1 på nedan:

Skrivet av Dudemeister:

Logitech G PowerPlay?

Trevligt initiativ, ser även med spänning fram emot hur ni vidare förvaltar @Webhallen, @Netonnet i er ständigt växande @Komplett Group!

Permalänk
Skrivet av UtanGrafikkort:

Kul att man blir rick-rollad av komplett hahahahahaha! Håll musen över de olika gömda dealsen och testa :D!

Haha, det var ju fyndigt av Komplett

Visa signatur

CPU: i5-6600k, Cooler: Deepcool Gamer Storm Captain 240 EX, MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7,
RAM: Crucial Ballistix Sport LT White 2x8GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W, GPU: Titan Xp
SSD OS: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Monitor: DELL S3220DGF 165Hz

Permalänk
Inaktiv

En fet rabatt på:

Lenovo X1 Carbon eller
Lenovo X1 Nano

...skulle sitta fint

Permalänk

Ett hårt paket, som förr innehöll en rund roterande sak är det jag önskar!

Moster Märtas hemmastickade strumpor, och andra mjuka saker är inte min stil.

En hård platt liten sak, att sätta in i en liten slot så klart.

Allt för att lagra alla trevliga minnen, längst där inne i hjärtat av modermodemet skulle det sitta så rart.

Permalänk
Medlem

Ett härligt erbjudande på datorskärm för FPS, ex. BenQ ZOWIE 25" gamingskärm XL2546K och hörlurar vore väldigt trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Sponsrat inlägg från Komplett
I samarbete med SweClockers


Hallå!

Vi kör igång en liten specialare! Inom kort (onsdag) så kommer alla SweClockare att kunna rösta bland olika typer av erbjudanden. Beroende på resultatet i omröstningen så hoppas vi kunna matcha de och panga ut några fina deals på fredag klockan 11:00.

Vi lovar inte 50% rabatt på några RTX-kort men vi LOVAR att lösa episka priser. För er som likt oss, varit med länge, så påminner detta kanske om våra "1337 -nedräkningsdeals" som vi körde för en herrans massa år sedan. Och ja, det är nog inte helt olikt

Mer info följer. Men häng med för på fredag smäller det.

Feel free att diskutera deals och tankar i denna tråd.

Väl mött!

// Erik, Victor och resten av gänget på Komplett.se

Ett Torrent Compact till bra pris hade varit trevligt! Även uppgraderingspaket (mobo-CPU-minne) skulle sitta fint.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

34tums gaming skärm till bra pris 😊

Visa signatur

:-)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Vapo:

Nu blir jag förvirrad… Ni lovar inga rabatter om 50% på det folk vill ha, men erbjuder redan 60% på utvalda hyllvärmare? 😶‍🌫️

Förvirrad men förväntansfull på de EPISKA erbjudande som komma skall 🤗

För SweC-bonanzan kan vi inte lova 50% rabatt på RTX-grafikkort (det är ett exempel) eller stora rabatter på det absolut senaste & hetaste.
Vi ska få till bra deals i morgon kl 11:00. Oavsett vad vi får till då så har vi redan rabatt på "hyllvärmare" och dessa är utanför SweC- Bonanzan och har inget med varandra att göra.

Skrivet av Stefflo:

Med 40% rabatt så är det fortfarande inte nere i relesepriset så tyvärr krävs mer.

Yes, vi ska göra vad vi kan. Men just grafikkort är svårt med prisläget.

Skrivet av Robban75:

Givetvis behöver vi lite kvalitetsgear för simracing!

Fördelar:
- motorburen ungdom slipper trimma
- miljövänligare än att sladda runt i byn
- körkortet ligger tryggare i plånkan
- realistisk upplevelse av andra länder utan att utsättas för CoSkit-19
- ALLA (typ) racesäsongen drar igång typ nu eller snart

Nackdelar:
- typ inget
- ingen cykel på köpet

Tycker du är "on to something" här. Bättre för miljön och mindre olyckor! Kanske skulle slänga in en rökmaskin och motorolja som doftljus, så att man får rätta känslan

Skrivet av Propp_Orvar:

Ett hårt paket, som förr innehöll en rund roterande sak är det jag önskar!

Moster Märtas hemmastickade strumpor, och andra mjuka saker är inte min stil.

En hård platt liten sak, att sätta in i en liten slot så klart.

Allt för att lagra alla trevliga minnen, längst där inne i hjärtat av modermodemet skulle det sitta så rart.

Hemmastickade strumpor kan vi däremot LOVA att vi inte kommer ha deals på, så sitt lugnt i gamingstolen!

//Erik & Victor

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett

Är det bara Sweclockers-medlemmar som får ta del av rabatterna och hur märker ni vilka som är det i så fall?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

LaoLao Du måste så klart ha registrerat dit skonummer för få rabatten

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

philips oled 65 tum hade varit kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@Komplett

Är det bara Sweclockers-medlemmar som får ta del av rabatterna och hur märker ni vilka som är det i så fall?

Jag har inte sett något om att man måste ha kopplat kontot såsom Inet exempelvis så det känns mer som en speciell länk som inte ska finnas tillgängligt på hemsidan utan direktlänk bara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vill se en duglig rabatt på https://www.komplett.se/product/1184242/hem-hushaall/koksappa...

Är ju rea på den titt som tätt på andra butiker men ni prismatchar ju inte då.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Zandros:

Vill se en duglig rabatt på https://www.komplett.se/product/1184242/hem-hushaall/koksappa...

Är ju rea på den titt som tätt på andra butiker men ni prismatchar ju inte då.

Om vi kör rea på den så finns det kanske risk/chans att vi får återse @Mental's stora frityrtråd, sedan följt av Mentals stora bantartråd (är det OK att referera till saker som hände här på forumet för ~17 år sedan? )

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av LaoLao:

@Komplett

Är det bara Sweclockers-medlemmar som får ta del av rabatterna och hur märker ni vilka som är det i så fall?

Nej vi har ingen verifiering av att man är medlem på Swec. Men vi annonserar endast om kampanjen här, man hittar bara kampanjen via våra annonser här på Swec eller via nyheten/forumtråden. (Eller google)
Rabatterna kommer i sin tur endast att synas på kampanjsidan. Men skulle man dela länken i någon discordkanal, chatt eller annat så kan man såklart ta del av erbjudandena.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram