Permalänk
Medlem

Annonskostnader..

Minns när en blocket-annons kostade 30 kronor, och en annons på Sweclockers kostade ca 15 kr. Okej, inga konstigheter där tycker jag.

Men nu är det tvärtom. Nu kostar en blocket annons 15 kr (för elektronik) och en Sweclockers annons 30kr (för 30 dagar).
No makes sense för mig faktiskt. Ni borde sänka annonskostnaden till 20kr eller mindre, alt. åtminstone låta annonsen sitta kvar lite längre.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Hej, vi tycker själva att vi erbjuder en högre kvalitetsnivå och en nisch som exempelvis Blocket eller andra aktörer inte gör. Därav jämför vi inte vår prissättning bara rakt av í ett vakuum utan det är något vi tycker måste ses i kontext till vad det är för miljö man annonserar i.

Att stora aktörer kan ta mindre betalt har också med skala att göra. Vi räknar antalet annonser per månad i hundratal medan de store aktörer räknar dem i tiotusental. Vi prissätter på ett sätt som gör det möjligt för oss att fortsätta lägga tid på tjänsten

Angående längre tid så är det absolut något vi kan överväga. Det är inget vi hört mycket feedback kring så där hör jag gärna från flera medlemmar vad de tycker om saken. Håller ni andra med om att 30 dagar är för kort?

(För mig personligen ser jag väl lite en annons som att den passerat bäst före om det inte hänt något på 30 dagar. Oavsett plattform dvs.)

Visa signatur

240p är livet