Permalänk

Skrivare till smartphone

Tjo

Skulle vilja skriva ut bilder från min smartphone snabbt och enkelt utan att beställa print. Först började jag snegla på dessa https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skrivare-kon...

Men dom skriver ju bara ut i kreditkort storlek och det känns väldigt litet. Finns det något liknande som är enkelt att använda som gör större bilder? Har också tittat på Instax kameror men där är ju storleken på bilden desamma.

Permalänk
Medlem

Om du har en iPhone kan du köpa en skrivare som är kompatibel med AirPrint. Jag har en äldre HP Envy D100 som fortfarande fungerar utmärkt. Det finns ett ganska brett sortiment att välja mellan.
Jag vet dock inte hur det fungerar med Androidtelefoner.

Permalänk

borde väl gå att sätta upp som en vanlig nätverksskrivare?

vet att jag gjort så förr och trådlöst via mitt hemmanätverkt kunnat skriva ut från telefoner på skrivaren.

bara testat från android dock.

och är nog ett par år sedan minst så vet inte om det fortfarande går göra så dock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Om du har en iPhone kan du köpa en skrivare som är kompatibel med AirPrint. Jag har en äldre HP Envy D100 som fortfarande fungerar utmärkt. Det finns ett ganska brett sortiment att välja mellan.
Jag vet dock inte hur det fungerar med Androidtelefoner.

Skriva ut på en HP fungerar både till IOS och Android, samt Windows-plattor, Chrome och Amazon.

Så här fungerar det på Android
https://www.hp.com/se-sv/shop/offer.aspx?p=c-mobility-android...

De små skrivarna är ju anpassade för just fotoutskrifter och har papper för just detta. Om man köper en A4-skrivare, så måste man ju då också köpa fotopapper och räkna med att det går åt en hel del bläck/laser-toner, om man gör många utskrifter.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

borde väl gå att sätta upp som en vanlig nätverksskrivare?

yes,jag har hittills ej påträffat något ställe i världen där jag inte kommer åt min hemmanätverksskrivare via VPN om jag önskar skriva ut via min android mobil i skrivande stund(Samsung Galaxy S5, LineageOS 18.1 for microG)

Permalänk

Har en Brother 2365DW som funkar kanon via luren.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Vill du ha en portabel skrivare eller en skrivare som du har hemma för att skriva A4? Många skrivare kan man skriva ut med från telefonen idag, tillverkaren har en app eller apple airprint

Permalänk
Medlem

Köpte en vanlig laserskrivare med färg och A4. Ansluten till router.
Åtminstone hemma är det bara att skriva ut med de vanliga utskriftsfunktionerna utom för Apple. Men det ska gå att ställa in skrivaren även för Apple.

Laser är bra då man slipper köpa nya patroner för varje utskrift.
Xerox phaser 6510 PS. Fick den billigt på Dustin, drygt 800.
Skriver mest svart/vitt då färgpatroner kostar lite mer.

Permalänk
Medlem

Min Samsung trådlösa skrivare har NFC, kan lägga mobilen på skrivaren för att koppla upp och skriva ut.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Är det enbart foton eller kan dokument vara intressant med?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Älskar när folk startar en tråd och sedan inte ger ett liv tillbaka när folk tar sig tid och ger svar och ställer motfrågor.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

med min Android så skriver jag ut på min vanliga HP skrivare bara över WiFi (Android Print, samt installerat HP Appen på telefon),
vad än jag vill ha utskrivet, samma lika gör min totalt tekniskt obegåvade sambo xD

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Om du har en iPhone kan du köpa en skrivare som är kompatibel med AirPrint. Jag har en äldre HP Envy D100 som fortfarande fungerar utmärkt. Det finns ett ganska brett sortiment att välja mellan.
Jag vet dock inte hur det fungerar med Androidtelefoner.

Skrivet av Rouge of Darkness:

borde väl gå att sätta upp som en vanlig nätverksskrivare?

vet att jag gjort så förr och trådlöst via mitt hemmanätverkt kunnat skriva ut från telefoner på skrivaren.

bara testat från android dock.

och är nog ett par år sedan minst så vet inte om det fortfarande går göra så dock.

Skrivet av DaBone:

Skriva ut på en HP fungerar både till IOS och Android, samt Windows-plattor, Chrome och Amazon.

Så här fungerar det på Android
https://www.hp.com/se-sv/shop/offer.aspx?p=c-mobility-android...

De små skrivarna är ju anpassade för just fotoutskrifter och har papper för just detta. Om man köper en A4-skrivare, så måste man ju då också köpa fotopapper och räkna med att det går åt en hel del bläck/laser-toner, om man gör många utskrifter.

Skrivet av jocke92:

Vill du ha en portabel skrivare eller en skrivare som du har hemma för att skriva A4? Många skrivare kan man skriva ut med från telefonen idag, tillverkaren har en app eller apple airprint

Skrivet av Sarato:

Är det enbart foton eller kan dokument vara intressant med?

Skrivet av DaBone:

Älskar när folk startar en tråd och sedan inte ger ett liv tillbaka när folk tar sig tid och ger svar och ställer motfrågor.

Sorry har legat sjuk, tack för alla svar var nog lite otydlig. Det är alltså foton jag vill skriva ut enbart. Har inget behov att ha en skrivare till annat, och skriva ut foton på en vanlig skrivare kräver fotopapper och mycket bläck. Hittade denna skrivare som heter Canon SELPHY men är osäker på hur den funkar. Man köper till 108 papper med bläck i samma paket men räcker då detta bläck till 108 papper? Rätt omöjligt hitta svar på detta. https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Sorry har legat sjuk, tack för alla svar var nog lite otydlig. Det är alltså foton jag vill skriva ut enbart. Har inget behov att ha en skrivare till annat, och skriva ut foton på en vanlig skrivare kräver fotopapper och mycket bläck. Hittade denna skrivare som heter Canon SELPHY men är osäker på hur den funkar. Man köper till 108 papper med bläck i samma paket men räcker då detta bläck till 108 papper? Rätt omöjligt hitta svar på detta. https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner...

Japp, du får utskriftpappret i buntar om 18st och de två rullarna med färg räcker till 2x54st utskrifter. Med andra ord så byter man färgrullen efter 3x18st utskrifter. Det är alltså inte en bläckbehållare utan en rulle så färgen räcker till exakt det antalet bilder som anges.

Jag brukar föredra att skriva ut via Selphyns egen lilla skärm t.ex. från ett minneskort för att kunna zooma/beskära så att utskriften täcker hela pappersytan, något jag annars får problem vid utskrift från datorn. Kan hända att det fungerar bättre via Canons app för telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Sorry har legat sjuk, tack för alla svar var nog lite otydlig. Det är alltså foton jag vill skriva ut enbart. Har inget behov att ha en skrivare till annat, och skriva ut foton på en vanlig skrivare kräver fotopapper och mycket bläck. Hittade denna skrivare som heter Canon SELPHY men är osäker på hur den funkar. Man köper till 108 papper med bläck i samma paket men räcker då detta bläck till 108 papper? Rätt omöjligt hitta svar på detta. https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner...

Det stämmer att den har lika mycket färg så att den klarar att skriva ut på samtliga papper.

Av att avgöra på recensioner så verkar den ganska schyst med. Räkna med att färgen torkar om du inte skriver ut alla sidor inom ett halvår däremot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Japp, du får utskriftpappret i buntar om 18st och de två rullarna med färg räcker till 2x54st utskrifter. Med andra ord så byter man färgrullen efter 3x18st utskrifter. Det är alltså inte en bläckbehållare utan en rulle så färgen räcker till exakt det antalet bilder som anges.

Jag brukar föredra att skriva ut via Selphyns egen lilla skärm t.ex. från ett minneskort för att kunna zooma/beskära så att utskriften täcker hela pappersytan, något jag annars får problem vid utskrift från datorn. Kan hända att det fungerar bättre via Canons app för telefonen?

Skrivet av Sarato:

Det stämmer att den har lika mycket färg så att den klarar att skriva ut på samtliga papper.

Av att avgöra på recensioner så verkar den ganska schyst med. Räkna med att färgen torkar om du inte skriver ut alla sidor inom ett halvår däremot.

Tackar! Då blir det en investering i sådan, är ju lite analog fortfarande 😅

Permalänk
Medlem

Kolla ändå så den har AirPrint om du har en iPhone för annars fungerar det inte.