Ta bort aktiva personer på messenger, hur?

Permalänk

Ta bort aktiva personer på messenger, hur?

Tjenare.

Innan så kunde man välja att radera kontakter på mesdenger så man inte såg dom som aktiva, tex nån man har sålt nånting till eller skrivit med ett fåtal gånger bara. Efter en uppdatering hyfsat nyligen så verkar man bara kunna blockera personer eller är de nån som vet om / hur man radera kontaker nu för tiden, om det ens går längre?

Permalänk
Keeper of the Bamse

På min mobil sveper jag vänster, och kan sen välja "arkivera", då försvinner konversationen från listan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

På min mobil sveper jag vänster, och kan sen välja "arkivera", då försvinner konversationen från listan

Fast nu pratar jag om en konversation. Personer som är online på messenger

Permalänk
Medlem

I Messenger så kan jag bara göra ett svep åt vänster och välja arkivera. Då tas konversationen bort och jag ser inte om den personen är online eller inte.
DÄREMOT så ser jag om personen är online högst upp i Messenger. Där alla personer läggs på rad i "bubblorna". Där ser jag även personen som jag aldrig haft en konversation med eller har som vänner på Facebook. Personer som finns i min kontaktlista i telefon med telefonnummer. Varför dessa dyker upp vet jag inte. Det önskar jag ta bort.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

I Messenger så kan jag bara göra ett svep åt vänster och välja arkivera. Då tas konversationen bort och jag ser inte om den personen är online eller inte.
DÄREMOT så ser jag om personen är online högst upp i Messenger. Där alla personer läggs på rad i "bubblorna". Där ser jag även personen som jag aldrig haft en konversation med eller har som vänner på Facebook. Personer som finns i min kontaktlista i telefon med telefonnummer. Varför dessa dyker upp vet jag inte. Det önskar jag ta bort.

Ja precis, det är dlm i "bubblorna" som ör aktiva man vill ta bort. Jag gjorde alltid de innan med folk som man aldrig pratade med mer en nån enstaka gåmg. Dock har ju Fb tagit bort den funktionen efter en uppdatering. Varför vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det är otroligt störigt det där. Jag har en person som dyker upp där som jag aldrig har pratat med och inte har några gemensamma vänner med. Förstår inte logiken att jag måste veta när personen är online.