Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Jag funderar på att köpa ett ldåsen underrede för att sedan hitta en annan längre skiva, 180-200cm.
Tycker det borde vara stabilt nog för att klara lite överhäng av skivan på bägge sidor?

Gjorde samma. Hade en gammal bordsskiva som är 180*70. Det blir ca 20 cm överhäng utanför benen men det är en tillräckligt stadig skiva (ej ihålig) så verkar inte vara några problem alls. Hade först tänkt köpa en ekskiva men tror inte jag orkar pilla med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Gjorde samma. Hade en gammal bordsskiva som är 180*70. Det blir ca 20 cm överhäng utanför benen men det är en tillräckligt stadig skiva (ej ihålig) så verkar inte vara några problem alls. Hade först tänkt köpa en ekskiva men tror inte jag orkar pilla med det.

Tror du att 200cm blir för långt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Tror du att 200cm blir för långt?

Eftersom jag inte har det själv kan jag bara gissa. Om det är en rejäl skiva borde det funka fint, men du får totalt 30 cm överhäng på varje sida. Samtidigt ökar vikten ytterligare och om du ska ha mycket grejer på det (vilket jag antar eftersom du vill ha större) kanske det blir svettigt för motorerna att höja.

Men nu gissar jag mycket också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Eftersom jag inte har det själv kan jag bara gissa. Om det är en rejäl skiva borde det funka fint, men du får totalt 30 cm överhäng på varje sida. Samtidigt ökar vikten ytterligare och om du ska ha mycket grejer på det (vilket jag antar eftersom du vill ha större) kanske det blir svettigt för motorerna att höja.

Låter som att jag kanske ska nöja mig med 180cm då

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Vet du hur mycket vikt Idåsen pallar med? Såg inget om det på IKEAs hemsida.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Vet du hur mycket vikt Idåsen pallar med? Såg inget om det på IKEAs hemsida.

Ser att det står 70 kg på Ikeas sida. Om det är inkl original bordsskivan eller utöver det vet jag inte. Skulle gissa på bordsskiva+70.

Permalänk
Medlem

Här kommer lite efterlängtade bilder! Nya skivan är på plats och setupen är klar.

Om någon för övrigt vill köpa en fin men lite skadad skiva så hojta

https://imgur.com/a/qO4b3HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Det låter ju helt ok!
Då inväntar jag din recension innan jag lägger en beställning

Bilder finns nu!