HDTVTest: "Alienwares QD-OLED-skärm är marknadens bästa spelskärm"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Måste man konstant se till att ha 11000 på sitt kort nu då, för att de plötsligt kan dra pengarna? 😮

Jag betalar alltid mina internetköp med ett kreditkort så för min del spelar det ingen roll när det dras. Dock när jag var yngre så råkade jag ut för att kontot blev övertrasserat när jag hade en betalning som var reserverad som släpptes..varav jag inte tänkte på det utan spenderade pengarna och fick en övertrasseringsavgift som ett brev på posten när pengarna drogs "på riktigt" senare under månaden.

Permalänk
VR-fantast
Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Jag köpte skärmen med koden och pengar drogs/reserverades, nu har jag fått tillbaka pengarna på kontot såg jag trots 2 mail från dell som bekräftelse på beställning och betalning.
Man blir lite orolig.

Jag råkade ut för samma sak, pengarna tillbaka på kontot igår kväll, beställde skärmen 2022-03-22 kl 12.10. Idag kontaktade jag Dell och dom sa att de inte kan se att ordern någonsin betalats. Kontaktade min bank som är Swedbank som konstaterade att felet måste ligga hos Dell eftersom de kunde se att pengarna reserverats men sedan aldrig processats av Dell. Kontaktade Dell igen som sa att det var tråkigt det som hänt och att jag nog måste beställa om den. Påstridig som jag är så fick jag honom att lova att kontakta sin ekonomi/finans avdelning och att återkomma till mig. Men nojiig som man är så känns det som de hittat på ngt för att komma ur att behöva leverera den för 10900 till en massa människor. Jag tycker ni som råkat ut för detta bör kontakta Dell snarast.

/T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ett rätt praktiskt exempel här vore faktiskt Apple och deras "retina display"-bemärkning:
iPhone 4 genom 8 har en fast PPI om 326, detta trots skillnader i skärmstorlek. Detta nummer är inte tagit ur bakfickan, utan är räknat på att användaren befinner sig som närmast 30 centimeter från skärmen. För närmare än så kan ett normalfungerande öga börja urskilja detaljer (i detta fallet pixlar).

Kan tilläggas att denna skärm "blir retina" från 79 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppes:

Jag råkade ut för samma sak, pengarna tillbaka på kontot igår kväll, beställde skärmen 2022-03-22 kl 12.10. Idag kontaktade jag Dell och dom sa att de inte kan se att ordern någonsin betalats. Kontaktade min bank som är Swedbank som konstaterade att felet måste ligga hos Dell eftersom de kunde se att pengarna reserverats men sedan aldrig processats av Dell. Kontaktade Dell igen som sa att det var tråkigt det som hänt och att jag nog måste beställa om den. Påstridig som jag är så fick jag honom att lova att kontakta sin ekonomi/finans avdelning och att återkomma till mig. Men nojiig som man är så känns det som de hittat på ngt för att komma ur att behöva leverera den för 10900 till en massa människor. Jag tycker ni som råkat ut för detta bör kontakta Dell snarast.

/T

Det där lät ju märkligt, har du fått bekräftelse mail när du köpte skärmen och om du fick vad sa de om det? När jag kollar min bekräftelse kan jag trycka på visa köp och kommer då till dell sida med min bekräftade order där jag kan se min följesedel mm så den verkar ju ligga kvar i deras system som en order under behandling.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Det där lät ju märkligt, har du fått bekräftelse mail när du köpte skärmen och om du fick vad sa de om det? När jag kollar min bekräftelse kan jag trycka på visa köp och kommer då till dell sida med min bekräftade order där jag kan se min följesedel mm så den verkar ju ligga kvar i deras system som en order under behandling.

Japp, samma för mig. De sa att ngt måste ha blivit fel med ordern eftersom de inte fått betalt och då kan de ju inte skicka den. Vi får väl se om de återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppes:

Japp, samma för mig. De sa att ngt måste ha blivit fel med ordern eftersom de inte fått betalt och då kan de ju inte skicka den. Vi får väl se om de återkommer.

Bara be om att få betala igen då? Borde ju inte vara problem om ordern fortfarande finns

Kan det vara så att rabattkoden för anställda/studenter kanske behövde något i kontot som failade med lite djupare analys av ordern? Då borde ju dock ordern ha annulerats, inte bara betalningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Man kan ju hoppas på en 36” uw så man får lite till på höjden. De jag sneglat på har 1600 pixlar på höjd, det skulle räcka för egen del.

Ville bara belysa att jag inte saknar höjden i spel alls utan bara vid ”annat”. Så använder man datorn mest för spel så är 34” uw att föredra före 16:9 med likande tum i storlek. Det tillför betydligt mer för upplevelsen med yta på bredden än vertikalt i spel.

38 menar du
Nä för mig räcker Absolut inte 34 UW - som min 27'a till spelande!
Lär ha mer och tar vilken dag i veckan som helst en 32 - 16:9!

Permalänk
Medlem

Nya Vincent videon finns ute nu!

Before You Buy The Alienware QD-OLED Monitor...
https://www.youtube.com/watch?v=XVgUosc-64U

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Han har uppdaterat med en kompletterande video rörande subpixlarnas placering och att text kan bli lite oskarp.

https://m.youtube.com/watch?v=XVgUosc-64U&t=79s

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Najs,
Mejlade inet och de sa att dell givit dem information om att det fungerar.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3