Ska om ett tag byta jobb och vill gärna ha kvar mina historiska kalenderbokningar i telefonen, vilket jag inte tror är några problem för min arbetsgivare. Vi kör Office365/exchange.
Hur löser jag det på bästa sätt? Förra gången jag bytte jobb (också exchange) så försvann allt när jag bytte telefon så hade verkligen varit kanon om jag slapp det denna gång.
Privata eller jobbrelaterade spelar högst troligen roll för arbetsgivaren. Handlar det om privata kalenderhändelser är det långsiktiga svaret att skaffa ett privat konto på valfri tjänst som tillhandahåller kalenderfunktionalitet - iCloud, GMail, O365, självhostad colablösning - och sedan inte blanda denna kalender med arbetsgivarens.
Vad gäller att flytta existerande kalenderhändelser till en annan lösning bör det enklaste/mest visuella vara att koppla upp mot ditt privata konto också, i din kalenderapplikation, och helt enkelt dra över händelser till din andra kalender. Detta kommer dock vara rejält omständligt om du har en del händelser. Det andra är att exportera din kalender, exempelvis till en pst-fil, om du kör Outlook, och sen importera denna fil till ditt privata konto.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.