Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Den 11e november uppdateras Skyrim SE till Skyrim AE (det nya är typ Fiske) och SKSE64 kommer inte fungera länge.
Enligt SKSE-devsen kommer det denna gång att ta längre tid att uppdatera SKSE64 då Bethesda byter "compiler" och det kommer behövas göras större insatser för att uppdatera mods som kräver SKSE.
Betyder dessutom att en hel del mods inte kommer att uppdateras alls för den nya versionen!

Här förklarar devsen problemet: https://www.reddit.com/r/skyrimmods/comments/q6czcc/pc_sse_an...

Vill man spela Skyrim SE med SKSE64 plugins gäller det ett INTE uppdatera SSE! (påverkar ej konsoler, Skyrim LE eller Skyrim VR)

Jag har en backup av hela Skyrim SE mappen. Har sett videos om man kallar mappen för annat namn än den man installerade spelet i eller flyttar ut hela mappen utanför Steam mappen så kommer det att funka ändå. Jag antar att SKSE kommer att uppdateras förr eller senare även om det kommer att ta lång tid. Synd bara att många bra mods därute inte uppdateras längre då skaparen inte håller på med det längre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag använder Teldryn Sero (från Solenshteim) som follower men den följaren buggar en del som t ex att han attackerar inte ibland utan han står bara där ock tar emot stryk. Han är både spellcaster och använder svärd, men ett tag gick han väldigt sakta och hade svärdet i block mode utan att det inte fanns någon fiende i närheten och då kastade han ingen spell heller. Finns det nå
gågon fix till honom? Buggarna fixar till oftast sig senare men irriterande när man behöver hans hjälp. Kör ju i Master level

Edit:
Äsch, nu skrek jag Frost Breath shouth rakt över honom så han dog. Får hyra Magen i Riften istället då

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tips på bra modpack som bara förbättrar grafik och inte massa menyer och spelinnehåll etc?

Permalänk
Medlem

Jag blev tyvärr bannad av Nexus då jag ville vara snäll och länkade backup (ej hela spelet givetvis) för dom som glömt att göra backup innan AE skrev över SE filerna, men det tyckte inte Nexus va en bra ide och jag håller med så här i efterhand

@Cracko har du testat nån av Wabberjacks moddar? https://www.wabbajack.org/#/

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag blev tyvärr bannad av Nexus då jag ville vara snäll och länkade backup (ej hela spelet givetvis) för dom som glömt att göra backup innan AE skrev över SE filerna, men det tyckte inte Nexus va en bra ide och jag håller med så här i efterhand

@Cracko har du testat nån av Wabberjacks moddar? https://www.wabbajack.org/#/

Testar vortex nu, men det var ju inte helt smidigt att installera enb tex.

Permalänk
Medlem

ENB installerar jag alltid manuellt. Jag kör alltid med Mod Organizer 2 själv.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om moddar fungerar med Skyrim Anniversary Upgrade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är det någon som vet om moddar fungerar med Skyrim Anniversary Upgrade?

Jo då, har typ 30 moddar inne just nu. Har inte stött på någon som inte har fungerat. Så det är lungt.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Jo då, har typ 30 moddar inne just nu. Har inte stött på någon som inte har fungerat. Så det är lungt.

Härligt, är det värt att köpa Anniversary Upgrade om man som jag har 1800 timmar i skyrim? Jag har inte spelat något from the creation club.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Härligt, är det värt att köpa Anniversary Upgrade om man som jag har 1800 timmar i skyrim? Jag har inte spelat något from the creation club.

Jadu, ingen aning faktiskt. Har ingen koll alls på ceration club, men vissa mods vill ha filer där ifrån. Men på dom mods jag kör med var det bara att ignorera meddelandet, dock köpta jag "uppgraderingen" endå. Är ju ett så pass bra spel så dom kan gott få ett par hundringar till. 🤓

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Jo då, har typ 30 moddar inne just nu. Har inte stött på någon som inte har fungerat. Så det är lungt.

Dom har uppgraderat många moddar eller har två versioner till både SE och AE. Man får läsa om modden kommer att funka. Dock tycker jag att Skyrim AE känns buggigare än SE. Uppdrag som inte fungerat, men ibland med en ny karaktär så funkar det igen. Man blir inte riktigt klok på skiten

Skrivet av landahl:

Härligt, är det värt att köpa Anniversary Upgrade om man som jag har 1800 timmar i skyrim? Jag har inte spelat något from the creation club.

Måste man betala om man redan har Skyrim SE? Jag har inte betalat nåt. Jag raderade filerna om man inte ville ha nya tillägget med fiske m.m. Gamerpoets på youtube visar vilka filer man kan ta bort dom ligger i Data mappen. Bara att lägga dessa filer i en backup mapp
ccBGSSSE001-Fish.bsa
ccBGSSSE001-Fish.esm
ccBGSSSE025-AdvDSGS.bsa
ccBGSSSE025-AdvDSGS.esm
ccBGSSSE037-Curios.bsa
ccBGSSSE037-Curios.esl
ccQDRSSE001-SurvivalMode.bsa
ccQDRSSE001-SurvivalMode.esl

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Måste man betala om man redan har Skyrim SE?

Hahh, inte skulle Bethesta släppa nått gratis (eller var SE en gratis uppgradering?).
Men iaf så har man SE så får man AE billigare tror det var €19.95.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Hahh, inte skulle Bethesta släppa nått gratis (eller var SE en gratis uppgradering?).
Men iaf så har man SE så får man AE billigare tror det var €19.95.

SE fick jag gratis om man hade Skyrim LE

Övrigt
------
Åkte dit med min karaktär och är förbannad. Man kan ju inte slåss uder vatten och på ett ställe finns ett delar av ett fort där jag blev omringad av slaktarfiskar som orsakade att jag drunknade. Ladda in igen är inte ett val då jag alltid kör hardcoremode

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

SE fick jag gratis om man hade Skyrim LE

Övrigt
------
Åkte dit med min karaktär och är förbannad. Man kan ju inte slåss uder vatten och på ett ställe finns ett delar av ett fort där jag blev omringad av slaktarfiskar som orsakade att jag drunknade. Ladda in igen är inte ett val då jag alltid kör hardcoremode

Ok, det var så ja. Blev lite osäker om man fick SE eller inte.

Hehe, ja det är väl typ bar av sånna dumma grejer man dör av i Skyrim.
Finns dock en mod som gör att du kan slåss under vatten, inget jag testat dock.

Visa signatur

Stuff and things!