Tagga medlemmar med @-tecken och få lista att välja från

Permalänk
Avstängd

Tagga medlemmar med @-tecken och få lista att välja från

Vänner,

Något jag eftersöker är att kunna "tagga" medlemmar med @-tecknet och att när man skriver @ får förslag på personer vars användarnamn börjar med de bokstäver man skriver in.

Jag inser att det kan ge servern lite mer att göra, men det går ju att lösa genom att inga förslag ges förrän man skrivit in t.ex. tre tecken efter @. När man skrivit in tillräckligt många tecken, så får man en rullista med användarnamn som passar och så kan man trycka på Enter, så väljs det namnet.

En annan sak som jag tycker ni borde införa, är att skapa en "knapp" vid varje inlägg, där man inte citerar det som användaren skrivit, utan man "taggar" enbart personen. Många medlemmar vill att man ska tagga dem, så att de får notis om att någon har en åsikt om deras inlägg. Sitter man på mobil, så blir det dock lite jobb att radera all text som personen skrivit. Det skulle bli mycket lättare att bara trycka på en knapp, där man inte får några citat. Tänk Facebook och liknande plattformar.

Det är mina enkla synpunkter. Huruvida ni tycker de är bra låter jag vara osagt.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Håller med att det vore trevligt att bara kunna skriva @ och sedan få en autocomplete. Om inte minnet sviker så har det varit uppe för diskussion tidigare. Det är en trevlig funktion, men inget vi idag har som framtida projekt.

Vi hade tidigare en sådan knapp och i samband med responsiva designen valde vi att ta bort den. De åsikter som kom fram då var att man inte visste varför man blev taggad i ett foruminlägg då det saknade sammanhang. Vilket inlägg var det du svarade på? Den som jag gjorde precis eller på tre sidor tillbaka.

/ Johan