Permalänk
Medlem

Bra pris??

Hej skulle vilja vet om detta är prisvärt, jag vet vad det kostar nytt, men som sagt e priset ok, har inte sett det utan får det skickat på posten om jag ska ha det.

Märke: Aopen
Modell:HX08
Nätagg:340w
AMD/P4 :JA
antal 5,25":5

Pris: 800, inkl frakt.

Permalänk

Nej.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

För att vara lite utförligare så kan jag berätta att HX08 är ett riktigt gammalt chassi som ansågs mycket bra på sin tid, men ja, det var ett tag tillbaka om man säger så.

Själv har jag HQ08 som i princip är samma chassi men med lite former och en färgad list...
Chassit är stort utanpå men känns trångt inuti, fläktplatserna suger (typ 50% av hålet är hål, det är alltså stansade minihål med massa plåt emellan), det finns dessutom bara tre fläktplatser.

Det som är bra är väl moderkortssläden...
ta dig en titt www.aopen.com

edit: Gjorde en sökning och såg att HQ08 fanns för knappt 900 spänn på Oneshop.nu...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ok, tack för inputen, känns ju vettigare att köpa ett nytt då.

Permalänk
Medlem

Du kanske kan rekommendera något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheB
Du kanske kan rekommendera något?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTSLK3700

Permalänk
Medlem

Ser ju ganska nice ut, lite litet kanske..:) hyffsat pris.. Bara 2 fläktplatser??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheB
Ser ju ganska nice ut, lite litet kanske..:) hyffsat pris.. Bara 2 fläktplatser??

definera litet?

Här har du en recension på lådan, dock annan färg på den från datorbutiken.com:
http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sec...

jepp, "bara" 2st 120mm fläktplatser! vanligtvis är det ju 80mm-fläktplatser. Du får bra mycket bättre blås/ljudnivå med 120mm-fläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
För att vara lite utförligare så kan jag berätta att HX08 är ett riktigt gammalt chassi som ansågs mycket bra på sin tid, men ja, det var ett tag tillbaka om man säger så.

Själv har jag HQ08 som i princip är samma chassi men med lite former och en färgad list...
Chassit är stort utanpå men känns trångt inuti, fläktplatserna suger (typ 50% av hålet är hål, det är alltså stansade minihål med massa plåt emellan), det finns dessutom bara tre fläktplatser.

Det som är bra är väl moderkortssläden...
ta dig en titt www.aopen.com

edit: Gjorde en sökning och såg att HQ08 fanns för knappt 900 spänn på Oneshop.nu...

Det e detta jag blivit erbjuden att köpa:
AOpen HX08-P Fulltower 300W 7 kortplatser, 13 bays ATX (ej nätkabel) för Pentium 4 *LV
fast med 350w agg.
Men e det gammalt skräp så.....
Nypris på dataparadiset.com 1 495,00sek.
Bifogar bild.

Permalänk
Medlem

Det är inget bra chassi i alla fall....gammalt och omodernt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Det är inget bra chassi i alla fall....gammalt och omodernt

Ok, det som du rekommenderade verkar helt ok, dock så har jag ett likvärdigt idag, vill helst ha ett stort chieftec el dyl....Men dom växer ju inte på träd, beggade asså.

Permalänk
Medlem

släden är skitbra, dock suger resten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheB
Ok, det som du rekommenderade verkar helt ok, dock så har jag ett likvärdigt idag, vill helst ha ett stort chieftec el dyl....Men dom växer ju inte på träd, beggade asså.

Men Chieftec är ju billiga!
Det enda som väl är direkt dålig med dem är deras nätagg... Inte så lång livslängd för en del.

Ta dig en titt på Komplett.se och datorbutiken.se till att börja med.

Visa signatur

««« »»»