Underforum där man får recensera produkter
Vänner,
Ni efterlyste synpunkter och givetvis ska jag dela med mig av mina.
Något som jag har funderat på är om man i de olika forumen kunde ha ett underforum där man fick skriva recensioner av olika tekniksaker som man köpt. Jag tänker mig en liknande funktion som t.ex. Prisjakt har, men där man har mycket mer information om den som skrivit recensionen. Problemet med Prisjakt och andra sådana sajter är att man inte riktigt vet om de "fel" man skriver om beror på skit-bakom-spakarna eller är verkliga saker som gör att man bör undvika produkten.
När jag nu säger att man "vet" mer om personen som skrivit recensionen, så tänker jag mig endast att man vet vem personen är på forumet. Alla människor har olika åsikter, men ett användarnamn kanske man tycker har höga kunskaper om vissa saker, vilket gör att man lägger större vikt vid deras åsikt.
Jag tycker att forumet är superbra, men de produkter som kommer upp till ytan i rubriker är sådana där folk har problem. Många blir hjälpta och det är superbra. Jag tycker också att man skulle kunna prisa de produkter som man verkligen tycker är bra, vilket ofta hamnar långt ner i trådar, då man kanske läser att jag har inte haft några problem med det här moderkortet och det har fungerat i fem år.
Jag inser givetvis att det kan bli mer arbete för de som modererar forumen, men om man satte en gräns för att kunna skriva i dessa specifika forum på några månader, så skulle man komma åt ganska mycket. Och det är givetvis extremt intressant att få veta både för- och nackdelar med en viss produkt.
Jag tänker mig EN tråd för varje produkt. Tråden skapas av en användare i korrekt forum.
Jag är fullständigt medveten om att det finns ganska mycket information om olika produkter på nätet, men det som saknas på svenska är att man kan koppla recensionen till ett användarnamn som man kanske har mer eller mindre förtroende för.
Nu har jag gett lite synpunkter, vilket ni önskade.