Permalänk
Medlem

Sackboy A Big Adventure (PS5)
179 kr
https://www.amazon.se/Sackboy-A-Big-Adventure-PS5/dp/B08LR3F1...

Amazon verkar ha gett upp, prismatchar mest bara Proshop av någon udda anledning.
CDON struntar lägga ut egna saker på prisjakt, men för de som har fri frakt-konto var det några billigare titlar där.

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Alla som fyllde på med massa PS Now/PS+ inför nya systemet kanske vill hålla lite koll på det här: https://twitter.com/Nibellion/status/1529103463350673410

https://djsimg.org/s92b.png

Skrivet av nu1mlock:

Jag är inte ett dugg förvånad. Det här är trots allt samma företag som försökte komma undan med att ta betalt för PS4 -> PS5-uppgraderingar i spel dom lovade gratis uppgraderingar för.

Det är ännu bara ett rykte, men jäkligt fult gjort om det visar sig stämma.

Inte konstigt att det blir lockande med ett separat turkiskt/indiskt konto där man köper alla spel och PS Plus för under halva priset, men spelar på sitt vanliga konto. Och dessutom delar kontot med en vän på PS4 så båda kan spela samma spel samtidigt och till och med co-op tillsammans.

Så går det när man vill ha nästan tusen spänn för ett grundspel (inte Deluxe eller liknande) innan eventuella mikrotransaktioner osv., utan möjlighet till refund likt Steam/Epic/EA etc.

Skrivet av lambdan:

Jag är inte heller förvånad. Tycker Sony har verkat så extremt extra giriga och jobbiga med allt omkring detta... tycker bara synd om alla som stackade till typ 2038 och nu måste betala för 16 års tjänst på en gång. Vet inte egentligen om de får göra så men det kanske står någonstans i license agreement som ingen läser igenom.

Skrivet av nu1mlock:

Sony kommer säkerligen backa om det visar sig stämma. Eller ja, det är ju bekräftat från flera användare i asien där dom redan har tillgång till nya varianten av PS Plus.

Jag tycker mig minnas att Sony har påstått att om man har både PS Plus och PS Now när bytet händer, så blir det uppgraderat och man får behålla nya prenumerationen tills den längsta prenumerationen utgår. Det var väl hela poängen med att folk köpte på sig massa PS Now i flera år?

Har svårt att se att Sony slingra sig ur den här röran som dom har skapat, men är övertygad om att dom kommer försöka.

-- Näfan, jag var halvvägs till att skaffa mig ett Turkiskt/Indiskt konto för att köpa spel till halva priset men det tog stopp, så jag får undersöka vidare. 850kr för standardversionen av Gran Turismo 7, plus att dom vill ha en massa extra från mikrotransaktioner? Nej tack, då köper jag hellre spelet för 400kr.

Digitala versioner ska dessutom självfallet vara lägre prissatt än kopior från butik. Om Sony tar 30% från återförsäljare av skivor så anser jag att dom inte behöver dessa 30% om jag köper det digitalt heller.

Edit: Dåligt formulerat. Jag menar att Sony inte behöver ta 850kr för ett digitalt spel utan mellanhänder när butiker kan sälja samma spel med mellanhänder för 500kr.

Skrivet av Squallie:

Det är riktigt fult att ta extra betalt för att få tillbaks pengar för rabatten man redan fått.

Skrivet av Mono:

Undrar om Sony tar tillbaka den rabatten också?

Skrivet av Levandebild:

"To start this game, plz pay the 25% you saved bying it"

Tekniskt fel som orsakade det ni pratar om. De användare som det skett för har blivit kompenserade och det är åtgärdat att inte hända igen.

- 4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Sony säljer ca 1000 Playstation 5 enheter varje minut i USA.
På 82 minuter sålde dom 80000 enheter.
För ps4 att sälja 80000 enheter under samma skede i livscykeln tog det 9 dagar.

https://gamingintel.com/playstation-5-sells-record-numbers-pe...

- 4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Tekniskt fel som orsakade det ni pratar om. De användare som det skett för har blivit kompenserade och det är åtgärdat att inte hända igen.

- 4thePlayers

Det hade redan bekräftat stämma av Sonys Hong Kong-baserade support, men nu påstår Sony att det var ett "tekniskt fel" - flera dagar efter att det inträffade. Dessutom var det precis i linje med hur Sony hanterar saker senaste tiden, så det är nog mer troligt att dom helt enkelt bara blev tvungna att ändra sig pga. all backlash.

Däremot är jag inte helt med på hur det har gått till med prenumerationer och uppgraderingar. Folk köpte ju på sig flera år av PS Now, eftersom det skulle göra att man fick Tier 3 av nya PS Plus. Men så verkar det inte ha blivit? Istället ska folk betala för att uppgradera, och måste betala för hela perioden dom hade samlat ihop?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det hade redan bekräftat stämma av Sonys Hong Kong-baserade support, men nu påstår Sony att det var ett "tekniskt fel" - flera dagar efter att det inträffade. Dessutom var det precis i linje med hur Sony hanterar saker senaste tiden, så det är nog mer troligt att dom helt enkelt bara blev tvungna att ändra sig pga. all backlash.

Du ger för mycket credit till supportagenterna. Har själv jobbat inom teknisk support (inte Sony) och tro mig. Om ett problem inte finns listat som problem så ska det lösas genom att meddela kunden att det som hänt är så det ska fungera.

Läste också själv support svaret och det är så uppenbart att det är ett generiskt "sopa under mattan" svar från supporten.

- 4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

State of Play next Thursday, brings new game reveals, sneak peeks, and updates

We’ll have some exciting reveals from our third-party partners, plus a sneak peek at several games in development for PlayStation VR2. Watch over at Twitch or on YouTube starting 3pm Pacific / 6pm Eastern / 12:00am CET.
https://blog.playstation.com/2022/05/27/state-of-play-next-th...

Permalänk
Medlem

Ikväll lyckades jag hitta ett sätt att använda ett turkiskt PSN-konto för att köpa spel till under halva priset jämfört med Sonys svenska digitala affär.

**Edit: Vågar inte ha kvar pga. risk för att bli bannad. Discord-moderatorerna tyckte att man inte fick prata om sånt här... Blev nästan bannad när man nämnde samma sak där.

Jag köpte precis Assassins Creed Valhalla: Ragnarok Edition (inkl. DLC) samt Diablo 2 Resurrection för totalt 264kr. Ghostwire: Tokyo kostar 205kr om någon undrar. Horizon: Forbidden West som är fullpris kostar 422kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Med tanke på att Sony både har full insyn i hur gamla hårdvaran fungerar och dessutom tar betalt för tjänsten så är ju allt annat än världens bästa emulator ett misslyckande kan man tycka. Men att det skulle vara ett hafsigt slarvjobb var ju fullt förväntat ändå tyvärr, som det brukar vara med sånt här.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av nu1mlock:

Discord-moderatorerna tyckte att man inte fick prata om sånt här... Blev nästan bannad när man nämnde samma sak där.

Fast det blev du ju inte alls
Du blev snällt ombedd att inte gå in på det då det är en gråzon vad som är tillåtet eller ej samt vad det kan göra med ps-kontot.

Discord är ju lite annorlunda än forumet när det kommer till tos/regler och vi vill inte behöva skriva en massa regler för allt.

Men att du ”nästan blev avstängd” stämmer ju inte alls

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ikväll lyckades jag hitta ett sätt att använda ett turkiskt PSN-konto för att köpa spel till under halva priset jämfört med Sonys svenska digitala affär.

**Edit: Vågar inte ha kvar pga. risk för att bli bannad. Discord-moderatorerna tyckte att man inte fick prata om sånt här... Blev nästan bannad när man nämnde samma sak där.

Jag köpte precis Assassins Creed Valhalla: Ragnarok Edition (inkl. DLC) samt Diablo 2 Resurrection för totalt 264kr. Ghostwire: Tokyo kostar 205kr om någon undrar. Horizon: Forbidden West som är fullpris kostar 422kr.

Alla känner nog till hur man går tillväga för att göra så men det handlar om bekvämligheten att inte behöva swappa konto. Många här kör med amerikanskt konto bl.a.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Alla känner nog till hur man går tillväga för att göra så men det handlar om bekvämligheten att inte behöva swappa konto. Många här kör med amerikanskt konto bl.a.

Det var inte lätt att komma fram till ett fungerande sätt att betala med ett turkiskt konto, då extremt få Visa-kort fungerar och det finns inga förbetalda koder att köpa online för att fylla på sitt konto.

Att byta konto gör man ju enbart när man köper spel, aldrig annars. Men om man inte vill så behöver man förstås inte. Personligen tycker jag att det blir vettigare priser med runt 450kr för ett nytt spel (likt nytt spel på skiva) istället för 850kr som Sony girigt vill ha.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

GhostWire Tokyo känns som en titel som kommer konstant reas ut alt. kommer släppas på Ps+.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ingen på DF tror det kommer en pro-version närmsta åren
https://www.youtube.com/watch?v=VLGfByLqus8

64% av alla intäkter kommer fortfarande från PS4.
80% av alla spelköp är digitala.

Permalänk
Medlem

Månadens PS Plus spel. (tror ingen länkat tidigare?)
PS Plus Blog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

<Uppladdad bildlänk>

Månadens PS Plus spel. (tror ingen länkat tidigare?)
PS Plus Blog

Tack, vilket skämt! Speciellt för PS5-ägare med Plus där "God of War" redan ingår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tack, vilket skämt! Speciellt för PS5-ägare med Plus där "God of War" redan ingår...

Tänkte precis samma sak...
För visst är det så att man "äger" dom spelen ifrån PS Collection? Oavsett om man har PS Plus osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

<Uppladdad bildlänk>

Månadens PS Plus spel. (tror ingen länkat tidigare?)
PS Plus Blog

Vill små rekommendera Nickelodeon spelet lite. Absolut inget 10/10 spel men om man växte upp med Nickelodeon på TV och har lite små tråkigt en kväll så.... ja, det var kanske inte en jätte positiv rekommendation.

Bevisar återigen min teori om att jag aldrig bör köpa ett spel för förr eller senare får jag det via PS+ ändå.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Tänkte precis samma sak...
För visst är det så att man "äger" dom spelen ifrån PS Collection? Oavsett om man har PS Plus osv?

Nej, du kan bara spela de spelen om du har aktiv prenumeration på PS plus.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Nej, du kan bara spela de spelen om du har aktiv prenumeration på PS plus.

Även dom spelen man får ifrån PS5 kollektionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Även dom spelen man får ifrån PS5 kollektionen?

Yes.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Funderar på att sälja min... varje gång jag får tid och ork att spela blir det bf eller pubg på datorn... ps5an står bara där...
Ett tecken att den inte används ofta är att det alltid blir system update och "alla" spel ska uppdateras varje gång jag startar den

Edit: obs... det va ingen tanke att snåla in på privatannonser... har flera jag känner som är ute efter ett exemplar som kommer få erbj isf

Permalänk
Medlem

Visst lär vi få PAL-versioner av PS1 och PS2-spelen i Europa? Tänker på lokaliseringen som gjorts för spelet i de versionerna som inte finns i de överlägsna NTSC-versionerna. Nu önskar jag faktiskt att jag hade ett USA-konto istället.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

No Mans Sky till PS5 och PSVR2!

Idag släpps en uppdatering till Horizon: Forbidden West med NG+ och extra svår svårighetsgrad! Samt att gameplay till PSVR2-äventyret i samma serie visades!

Snart kan vi spela som katt på både PS4 och PS5!

Cronenberg möter The Matrix möter Jet Set Radio Future (typ)!

Street Fighter har aldrig sett bättre ut! Kommer bli vilt!

Mysigt indie-äventyr väntar!

Spider-Man: Remastered till PC!

Permalänk
Medlem

Village återsläpps med VR-läge!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Denna ser ju skitläskig ut