Fredagspanelen 253: Diablo Immortal, billigare grafikkort och franska spelord

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 253: Diablo Immortal, billigare grafikkort och franska spelord

André har tvingat Jonas att spela Diablo Immortal på sin telefon – och han hatar det inte.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad gäller just Edge och att ha Bing som förvald sökmotor... så är ju ett problem med just Edge att den verkligen inte tolererar att användaren väljer något annat än Bing.

Om du väljer något annat så kommer ju Edge att tjata på dig för alltid om att återställa "optimala inställningar" eller vad den kallar det, vilket verkar triggas av att man inte har Bing som sökmotor, för det är ju inte optimalt (för MS).
(Finns uppenbart ingen gräns för hur många gånger den väljer att slänga upp dialogrutan)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad gäller just Edge och att ha Bing som förvald sökmotor... så är ju ett problem med just Edge att den verkligen inte tolererar att användaren väljer något annat än Bing.

Om du väljer något annat så kommer ju Edge att tjata på dig för alltid om att återställa "optimala inställningar" eller vad den kallar det, vilket verkar triggas av att man inte har Bing som sökmotor, för det är ju inte optimalt (för MS).
(Finns uppenbart ingen gräns för hur många gånger den väljer att slänga upp dialogrutan)

Jag har kört med Edge sen den släpptes i princip men med Google som inställd sökmotor... aldrig fått någon fråga om att ändra?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har kört med Edge sen den släpptes i princip men med Google som inställd sökmotor... aldrig fått någon fråga om att ändra?

Konstigt. Men det kanske beror på vilket val man gjort, isf. Det jag valt är DDG och Edge trakasserar mig på alla Windowsdatorer jag kommer i kontakt med.

(Jag använder nu inte Edge som primär webbläsare, så jag öppnar det inte dagligen, men den där dialogen kommer upp ofta när jag väl gör det för att påminna mig om varför jag ska fortsätta att hålla mig borta)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av evil penguin:

Vad gäller just Edge och att ha Bing som förvald sökmotor... så är ju ett problem med just Edge att den verkligen inte tolererar att användaren väljer något annat än Bing.

Om du väljer något annat så kommer ju Edge att tjata på dig för alltid om att återställa "optimala inställningar" eller vad den kallar det, vilket verkar triggas av att man inte har Bing som sökmotor, för det är ju inte optimalt (för MS).
(Finns uppenbart ingen gräns för hur många gånger den väljer att slänga upp dialogrutan)

Jag har aldrig fått frågan eller något minsta klagomål när jag bytt från Bing till Google i Edge.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har aldrig fått frågan eller något minsta klagomål när jag bytt från Bing till Google i Edge.

Som jag konstaterade i föregående inlägg är det i så fall kanske det specifika valet som inte accepteras. Endast marginellt bättre och hjälper ju inte mig personligen öht.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Konstigt. Men det kanske beror på vilket val man gjort, isf. Det jag valt är DDG och Edge trakasserar mig på alla Windowsdatorer jag kommer i kontakt med.

(Jag använder nu inte Edge som primär webbläsare, så jag öppnar det inte dagligen, men den där dialogen kommer upp ofta när jag väl gör det för att påminna mig om varför jag ska fortsätta att hålla mig borta)

Har aldrig hänt mig på varken W10 eller W11, DDG och Google.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Har aldrig hänt mig på varken W10 eller W11, DDG och Google.

Spännande. Jag vet inte vad jag gör fel isf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag har då någon spökpöugin som byter sökmotor automatiskt i chrome från Google till Yahoo, kanske är något liknande...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag har då någon spökpöugin som byter sökmotor automatiskt i chrome från Google till Yahoo, kanske är något liknande...

Du har förmodligen tillåtit det när du har installerat någon freeware.

Visa signatur

It’s more fun to compute.