Söndagsmatiné: Vad ingen säger om spelutveckling

Permalänk
Melding Plague

Söndagsmatiné: Vad ingen säger om spelutveckling

Att göra spel har blivit lättare med tiden, men det finns massvis med saker som lätt glöms bort när man pratar om spelutveckling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra genomgång ändå, kul att han visar det ur ett annat perspektiv. Precis som med det mesta inom it så handlar ju detta om problemlösning också, det tar tid och finns alltid många problem att lösa. Väldigt ofta straffar sig genvägar (som han visade med sin MVP), men samtidigt måste man ju få något gjort och kunna testa utan att ha gjort alla delar perfekt... alltid en balansgång

Permalänk
Medlem

Gillar den där kanalen, han har även gått igenom designval och kartor i bland annat Metroid Dread och Hollow Knight, väl värda att se. Även varför Celeste känns så tight och bra, och varför Kratos yxa känns som köttig.