Permalänk
Medlem

Sia kvalresultatet:
1. Verstappen
2. Sainz
3. Perez
4. Alonso
5. Grön RB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sia kvalresultatet:
1. Verstappen
2. Sainz
3. Perez
4. Alonso
5. Grön RB.

1. Vettel
2. Alonso
3. Gasly
4. Ocon
5. Verstappen

Kommer inte hända men vore sjukt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sia kvalresultatet:
1. Verstappen
2. Sainz
3. Perez
4. Alonso
5. Grön RB.

Perez har de tufft just nu...

Annars så är din lista inte fel ut förutom grön RB. Kanske att jag skulle byta på 1 och 2.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Norris såg inte ut och ha kul alls på banan.

Kul med två HAAS-bilar i Q3.

Permalänk
Medlem

Kul iaf att p1-4 inte kommer bli rbr+ferrari

Permalänk
Medlem

Vad roligt, världens äldsta man på P2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

1. Vettel
2. Alonso
3. Gasly
4. Ocon
5. Verstappen

Kommer inte hända men vore sjukt kul!

Ett rätt iallafall! Kom igen Alpine!

Permalänk
Medlem

För er som gillade Race Control, f1viewer och/eller andra lösningar för att ha flera fönster/vyer uppe samtidigt.
Då kan jag tipsa om MultiViewer for F1. Funkar med live streaming.
https://beta.f1mv.com/

Den första publika betan släpptes i förra veckan.
Har fungerat super bra för mig och personligen uppskattar jag all telemetridata som man får ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhws:

För er som gillade Race Control, f1viewer och/eller andra lösningar för att ha flera fönster/vyer uppe samtidigt.
Då kan jag tipsa om MultiViewer for F1. Funkar med live streaming.
https://beta.f1mv.com/

Den första publika betan släpptes i förra veckan.
Har fungerat super bra för mig och personligen uppskattar jag all telemetridata som man får ut.

Intressant!

Förutom telemetri, hur tycker du att den fungerar jämfört med RaceControl och f1viewer? +/-?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Intressant!

Förutom telemetri, hur tycker du att den fungerar jämfört med RaceControl och f1viewer? +/-?

Jag var inget hardcore fan av varken RaceControl eller f1viewer.
Men jag uppskattade möjligheten att kunna ha flera fönster uppe samtidigt och arrangera dessa på ett smidigt sätt.
Samt att i RaceControl kunde man synka samtliga fönster/vyer.
Så jag har ganska låga krav.

Multiviewer gör den biten lika bra. Synken kanske inte riktigt sitter där, men den är tillräckligt bra.
Livetiming funktionen är ett stort plus.
Nackdel/fördel (beroende på hur man ser det) är att det inte finns särskilt många personliga anpassningsmöjligheter.
Möjligt att det kommer senare men vi får väl se.
Det ser lovande ut, kontinuerliga uppdatering och fixar, men man vet ju aldrig när det är ett hobbyprojekt.

Permalänk
Medlem

Lap 2 CanadianGP 🤣🤣🤣🤣

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Lap 2 CanadianGP 🤣🤣🤣🤣
<Uppladdad bildlänk>

Går tyvärr köra om rätt bra iaf med f1 mått mätt en vore ju kul om Alonso skulle lyckas trolla hela fältet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kvällens ord: DRS-tåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Kvällens ord: DRS-tåg.

Banan är så pluttig.

Synd att det inte regnade.

Edit: Spännande slut just nu.

Permalänk
Medlem

Grymt race, och härligt att se Lewis på pallen igen. Börjar dock bli lite förbannad på Yuki, vill ju så gärna se honom högre upp, han kan ju!

Permalänk
Medlem

Tråkigt för Haas! Kevin var för aggresiv så han har ju bara sig själv att skylla men ändå tråkigt.
Hade så gärna velat se Sainz köra om Max. Konstigt att dom valde dom hårda däcken när han kom in sista gången, medium hade nog varit bättre tror jag.

Permalänk
Medlem

1. Alpine söp bort Alonsos race.

2. Skoj att se Hamilton lite gladare.

3. Mitt F1-Fantasy är så kört nu med en total värdelös helg ifrån Perez.

Tillägg: Satan vad bra Ver är. Total utklassning... och Mick har en förbannelse över sig.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Grymt race, och härligt att se Lewis på pallen igen. Börjar dock bli lite förbannad på Yuki, vill ju så gärna se honom högre upp, han kan ju!

Visst är det frustrerande! :/

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Tråkigt för Haas! Kevin var för aggresiv så han har ju bara sig själv att skylla men ändå tråkigt.
Hade så gärna velat se Sainz köra om Max. Konstigt att dom valde dom hårda däcken när han kom in sista gången, medium hade nog varit bättre tror jag.

De hade inga medium kvar att sätta på.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

1. Alpine söp bort Alonsos race.

2. Skoj att se Hamilton lite gladare.

3. Mitt F1-Fantasy är så kört nu med en total värdelös helg ifrån Perez.

Tillägg: Satan vad bra Ver är. Total utklassning... och Mick har en förbannelse över sig.

Utklassning? Han har Sainz i rumpan sista femton varven, är det utklassning?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Helt rätt. Den där körningen är direkt farlig. Han har ändå varit med så länge att han borde veta bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Sainz kom ikapp tack vare safety car. Sen har Sainz bättre däck och fulladdat batteri men kan trots detta inte köra om Max. Det får man nog kalla utklassning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Min tanke också. Med samma logik utklassade Stroll och Albon också de förare som de uppehöll i flera varv

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

På tal om episkt försvar.

Från 2005 och Imolas GP: https://www.youtube.com/watch?v=vUMYzXiSgH0 Formula 1 - Fernando Alonso Re-Watches His Epic Battle With Michael Schumacher! | Emilia Romagna Grand Prix

Någon som har koll på vilka som kommenterade under den här tiden? Det är i alla fall nostalgiröster som jag inte riktigt känner igen, men som eldar upp en utav helsike. (spännande) Aja, en grym svunnen tid och era. Där Schumi och Ferrari året innan visade sin dominans med bl a fyra pitstops på Magny-Cours. (Franska GP)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

På tal om episkt försvar.

Från 2005 och Imolas GP: https://www.youtube.com/watch?v=vUMYzXiSgH0 Formula 1 - Fernando Alonso Re-Watches His Epic Battle With Michael Schumacher! | Emilia Romagna Grand Prix

Någon som har koll på vilka som kommenterade under den här tiden? Det är i alla fall nostalgiröster som jag inte riktigt känner igen, men som eldar upp en utav helsike. (spännande) Aja, en grym svunnen tid och era. Där Schumi och Ferrari året innan visade sin dominans med bl a fyra pitstops på Magny-Cours. (Franska GP)

På den tiden var huvudkommentatorn James Allen som tog över efter Murray Walker. Mycket bra kommentator som jag saknar. Sen hör jag som alltid Martin Brundle som har kommenterat till och från sen mitten av 90-talet.

Permalänk
Medlem

Börjar tröttna på McLaren nu och deras strategiska beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Sainz kom ikapp tack vare safety car. Sen har Sainz bättre däck och fulladdat batteri men kan trots detta inte köra om Max. Det får man nog kalla utklassning.

Å andra sidan har Max en helt överlägsen bil denna säsongen. Man såg ju hur det var överlägset snabbare med RBR på rakorna, även om Carlos hade både DRS och bättre grepp.

Så material påverkar helt klart - för alla - inte bara Carlos. F1 är ju en materialsport till en stor del. Så är det bara (och en charm i det också).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag tänker på hela helgen som helhet. Att loppet blev lite stökigt så att Sainz hade nyare däck drar inte ner Max's prestation någonting alls. Tyckte inte ens det var spännande trots att Sainz var nära. Såg ut som att Max hade total kontroll på vart han behövde vara snabb och vart kan kunde spara på krutet. Om Sainz hade flängt förbi så kände jag mig rätt säker att Max lätt hade tagit tillbaka positionen varvet efter.

Så ja, det var utklassning i mina ögon denna helgen. Men jag höll på Sainz och hoppades att han skulle ta vinsten, t.o.m. om det innebar att Max tog 0 poäng. Hade varit bra för mästerskapet.

Visa signatur

#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Å andra sidan har Max en helt överlägsen bil denna säsongen. Man såg ju hur det var överlägset snabbare med RBR på rakorna, även om Carlos hade både DRS och bättre grepp.

Så material påverkar helt klart - för alla - inte bara Carlos. F1 är ju en materialsport till en stor del. Så är det bara (och en charm i det också).

RBR har en riktigt bra bil, men jag tror även att banorna och Ferraris klumpighet har gjort att den sett extra bra ut de senaste racen.

Ser man på hur Sergio presterade denna helgen så var även då Max helt jäkla outstanding i de varierande förhållandena innan racet.

Visa signatur

#ryssjävlar