Köpråd: skärmstativ för 2x27"

Permalänk

Köpråd: skärmstativ för 2x27"

Jag har två skärmar som jag hade tänkt införskaffa ett stativ till. Båda är 27 tum och VESA-kompatibla, skrivbordet är massiv ek. Har tittat på iiglo MM200, men är osäker på hur stor vinkel man kan få med två 27-tumsskärmar (gillade dock det inbyggda kabelsystemet). Såg också Andersoon MRA 3.2 som kanske klarar en bättre vinkel eftersom den ska gå upp till 32 tum, men har en känsla (ganska ovetenskaplig) av att de är mindre stabila jämfört med den centrerade pelaren som finns i iiglo:n.

Någon som har endera av dem och kan kommentera? Eller någon som har ett annat stativ att rekommendera för mina två skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SajberSpace:

Jag har två skärmar som jag hade tänkt införskaffa ett stativ till. Båda är 27 tum och VESA-kompatibla, skrivbordet är massiv ek. Har tittat på iiglo MM200, men är osäker på hur stor vinkel man kan få med två 27-tumsskärmar (gillade dock det inbyggda kabelsystemet). Såg också Andersoon MRA 3.2 som kanske klarar en bättre vinkel eftersom den ska gå upp till 32 tum, men har en känsla (ganska ovetenskaplig) av att de är mindre stabila jämfört med den centrerade pelaren som finns i iiglo:n.

Någon som har endera av dem och kan kommentera? Eller någon som har ett annat stativ att rekommendera för mina två skärmar?

Mitten + vänster är båda 27" och sitter på Iiglo MM200. Högra som är en 24" sitter på en Iiglo MM100 Du ser vart stativen är monterade på skrivbordet. Skrivbordet har ett djup på 63.5cm

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk

Okej, det ser ju bra ut! Det är väl svårt att mäta en vinkel, men får jag besvära om ett mått på avståndet mellan vänstra skärmens vänstra hörn och mittenskärmens högra hörn? Tänker att det kanske kan ge en fingervisning, så kan jag ställa mina egna skärmar på samma avstånd och se hur det känns. Om det inte är för mycket begärt, alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av SajberSpace:

Okej, det ser ju bra ut! Det är väl svårt att mäta en vinkel, men får jag besvära om ett mått på avståndet mellan vänstra skärmens vänstra hörn och mittenskärmens högra hörn? Tänker att det kanske kan ge en fingervisning, så kan jag ställa mina egna skärmar på samma avstånd och se hur det känns. Om det inte är för mycket begärt, alltså

Tyvärr en gammal bild då jag numera kör en 34" Ultrawide + 27" Ståendes För mig var det en helt OK vinkel med tanke på hur pass litet djup det är på mitt skrivbord. Så med ett djupare skrivbord blir det förmodligen ännu bättre.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk

Ah, okej! Inga problem Jag har ett 80cm skrivbord, så det kanske funkar bra då...