Hej,
Jag håller på att implementera Swish i min app men får inte mitt certifikat att fungera.
Testcertifikaten som jag fått fungerar utmärkt men använder jag mitt riktiga cert får jag något utav följande fel:
The specified network password is not correct.
The credentials supplied to the package were not recognized
The SSL connection could not be established, see inner exception. TLS Handshake failure.
Min backend är .NET 5.
Jag har testat APIet både på ett webbhotell samt VPS, samma resultat på båda.
Dock om jag kör det lokalt på min dator fungerar det. Ändrar jag till Network Service (på VPSen) för min application pool fungerar det. Testcertifikaten fungerar i båda miljöerna.
Efter mycket googling verkar det vara något med användarrättigheterna för certifikatet men jag lyckas inte förstå hur jag löser det.
Jag har följt Swish egna guide hur jag konverterar min .PEM-fil .P12-format.
Någon som har erfarenhet kring detta och kan hjälpa mig vidare?
Tack!
Har aldrig implementerat Swish så jag vet inte hur topologin ser ut.
Men eftersom det fungerar att köra IIS som Network Service så har du ju löst problemet?
Om du ska lösa problemet på rätt sätt och köra IIS som en användare med begränsade rättigheter däremot, så handlar det antagligen om att lägga upp klientcertifikatet på ett sätt så att IIS-app-pool-kontot kommer åt det. Är du säker på att du gjort det?
Det finns två olika MSC-applettar med väldigt snarlika namn för att lägga upp cert, den ena för maskinen (vilket du antagligen gjort om Network Service funkar) och den andra för enskilda användare. Möjligt att du måste använda ”run as” eller logga in som iis-pool-användaren.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.