Några som kan tipsa om välgjorda och lite längre VR-upplevelser?

Permalänk

Walkabout Minigolf. Fungerar fantastiskt på Quest 2

Permalänk
Skrivet av Lovelysocks:

Walkabout Minigolf. Fungerar fantastiskt på Quest 2

Vi kör det ofta på kontoret - så nice nu när man kan vara upp till 8 spelare. Blir lite lång väntan bara mellan sina slag.
Men oslagbart i stabilitet, och att även VR noobs kan spela det utan bli illamående.
Älskar Walkabout!

Permalänk
Medlem

Ett spel som är roligt oavsett ålder. Inte för långt och framkallar riktig mysiga känslor mot slutet. Svensk studio också.

The Curious Tale of the Stolen Pets

På andra sidan spektrumet har vi det bästa sci fi spelet jag spelat i VR. Nu är dessutom de flesta buggar fixade.

Wanderer

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovelysocks:

Walkabout Minigolf. Fungerar fantastiskt på Quest 2

Walkabout är helt enastående bra, både som spel och "socialt häng", ständigt nytt innehåll släpps också

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Min lista:
Beat Saber - Alla måste ha detta. Modda skiten ur spelet och stäng av autouppdateringar i steam.
The Room VR - Lätt ett av de bästa VR-spelen som finns om man gillar atmosfär och gåtor. Lite som att köra ett escape room.
Eagle Flight - Fly runt i ett övergivet paris i framtiden. Vackert som fan och frihetskänslan är underbar.
Moss - Gulligaste skiten jag någonsin sett, plattformsspel utan dess like
Subnautica - Vackra miljöer, samma som originalet men bättre
The Talos Principle VR - Atmosfärisk puzzler.
Until You Fall - Hack N Slack i första personsvy.
Ragnarock - Ett till musik-rytmspel. Vikingar och metal <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

The Talos Principle VR - Atmosfärisk puzzler.

Ja! Det är helt underbart i VR om man har PC. Var som att förvinna in i annan värld och nästa känna sig som en robot själv efter ett par timmars spelande. Väldigt tilltalande story och filosofiskt.

Om man drar in PCVR måste även Elite Dangerous tas med som episkt och avslappnande. Även Lone Echo är en stark rekommendation och specifikt utvecklat för VR. Asgard’s Wrath gillar jag också. Ett äventyrsspel i nordisk mytologi-anda. Mycket välgjort och har en av de bättre introna jag upplevt i VR.

Permalänk
Medlem

Det var väll inte spel TS efterfeågade?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var väll inte spel TS efterfeågade?

Haha, ja det har du rätt i men tråden spårade något.

Men när det gäller VR kan spel upplevas som ”upplevelser” i många avseenden. Speciellt om man väljer att bara njuta av att vara i schyssta omgivningar, eller uppleva häftiga saker utan att spela det som ett ”spel”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whizky:

Haha, ja det har du rätt i men tråden spårade något.

Men när det gäller VR kan spel upplevas som ”upplevelser” i många avseenden. Speciellt om man väljer att bara njuta av att vara i schyssta omgivningar, eller uppleva häftiga saker utan att spela det som ett ”spel”.

Det är sant ja

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vid huvudvärk inom 30 min bör man kolla upp sin IPD och justera headsetet. Sen bör man beställa korrektionslinser för sitt headset ifall man normalt har glasögon. VR Optician är att rekommendera. Gör synundersökning först så du får ett recept som du använder vid beställning.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Vid huvudvärk inom 30 min bör man kolla upp sin IPD och justera headsetet. Sen bör man beställa korrektionslinser för sitt headset ifall man normalt har glasögon. VR Optician är att rekommendera. Gör synundersökning först så du får ett recept som du använder vid beställning.

Värsta för min del är illamåendet. Försökt i ett par år med olika headset men det kommer runt 15minuter om inte spelen är riktigt bra gjorda/synkade som tex HL: Alyx.
Pushar man förbi de 15minuterna får man ligga på soffan i ett par timmar å ångra vad man gjort.
Grymt irriterande då det är helt fantastiskt med VR.

Permalänk
Medlem

Får slå ett slag för DCS World här. Flygsimulatorer och annat där man sitter still och framför ett fordon är som gjorda för VR. Behövs dock lite extrautrustning i form av joystick och gasreglage för att set ska komma till sin rätt.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Värsta för min del är illamåendet. Försökt i ett par år med olika headset men det kommer runt 15minuter om inte spelen är riktigt bra gjorda/synkade som tex HL: Alyx.
Pushar man förbi de 15minuterna får man ligga på soffan i ett par timmar å ångra vad man gjort.
Grymt irriterande då det är helt fantastiskt med VR.

Nyckeln är att aldrig pusha. Kör tre minuter om det är vad du klarar utan att känna antydan till illamående, gör något annat några timmar och kör tre minuter till. Man behöver vänja hjärnan vid det hela, pushar man så kommer hjärnan. ara koppla VR till illamående och då blir det mycket svårare att bryta det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Värsta för min del är illamåendet. Försökt i ett par år med olika headset men det kommer runt 15minuter om inte spelen är riktigt bra gjorda/synkade som tex HL: Alyx.
Pushar man förbi de 15minuterna får man ligga på soffan i ett par timmar å ångra vad man gjort.
Grymt irriterande då det är helt fantastiskt med VR.

Jag hade problem som fasen med illamående när jag började lira VR. Det är helt borta nu.

Permalänk
Medlem

Låga fps och stutter ger illamående för mig. Ett av spelen jag har problem med att köra en längre stund är Derail Valley. Annars går det bra i övrigt.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Är resident evil 4 vr fortfarande låst till quest 2? Är det bra gjort eller har de filat mer på 2D remaken?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är resident evil 4 vr fortfarande låst till quest 2? Är det bra gjort eller har de filat mer på 2D remaken?

Ja Resident evil 4 är fortfarande bara till Quest 2.
Resident evil 8 finns till PSVR2 och snart även Re4 Remake.
Har du bara PC och är intresserad av Resident evil i VR så fungerar VR modden till Re 2&3 Remake, 7, 8 riktigt bra. Har själv kört genom 2an och 7an.
Re4 remake kommer också få en VR mod.
https://github.com/praydog/REFramework

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc