Windows 11 ljudproblem

Permalänk
Medlem

Windows 11 ljudproblem

När jag startar Netflix så försvinner ljudet från spelet. Hittar ingen inställning som skulle göra det men kan nog ha missat något. Har någon något förslag vad jag ska göra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sorenb89:

När jag startar Netflix så försvinner ljudet från spelet. Hittar ingen inställning som skulle göra det men kan nog ha missat något. Har någon något förslag vad jag ska göra?

Spelet ? Spelar du samtidigt som du ska strömma nått ? Låter som om det är hdcp som stänger av ljudet från spelet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jo försöker se på en serie i bakgrunden när jag spelar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sorenb89:

Jo försöker se på en serie i bakgrunden när jag spelar.

Det låter som det är HDCP som stänger av ljudet, prova byta ljudformat och /eller ljudenhet, prova också om det är skillnad mellan olika webbläsare och app.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Böt till brave och det fungerar med det så Chrome får gå i pension.