Permalänk
Skrivet av Joel Wassby:

Återstår att se om dom envisas med att gå emot svensk lag, eller om dom backar och låter mig avbryta ordern.

Du får ursäkta min fråga, men varför beställer man från en sådan okänd sida? 🤔

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Man är klumpig 🫣

Permalänk

Och jag har satt lite för mycket tillit till klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel Wassby:

Skriv en negativ recension om företaget på google och trustpilot.

Permalänk
Skrivet av Joel Wassby:

Ok. Du borde inte behöva betala fakturan från Klarna om du inte fått datorn levererad? Eller du kanske inte betalade med faktura fast du använde Klarna?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Ok. Du borde inte behöva betala fakturan från Klarna om du inte fått datorn levererad? Eller du kanske inte betalade med faktura fast du använde Klarna?

Nej det behöver jag troligen inte. Har faktura hos klarna, största problemet jag har just nu är att dom fortfarande vill skicka datorn till mig trots att jag avbeställde den.

Var ingen speciell dator och genom tidiga mail så sa dom att komponenterna fanns i lager. Trots det vägrar dom acceptera avbeställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel Wassby:

Premiumgaming är fortfarande aktiva. Är just nu i en konflikt med dom gällande min rätt att ångra ett köp av en dator. Dom hävdar att jag inte får avbryta köpet trots att det ej har skickats ännu.

Hej!

Jag har försökt nu att få kontakt med dom men har inte lyckats, hur kontaktade du dom?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av JAGGEZz:

Hej!

Jag har försökt nu att få kontakt med dom men har inte lyckats, hur kontaktade du dom?

Kanske inte mycket till hjälp men vi kan testa pinga dom här

@premiumgaming

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel Wassby:

Nej det behöver jag troligen inte. Har faktura hos klarna, största problemet jag har just nu är att dom fortfarande vill skicka datorn till mig trots att jag avbeställde den.

Var ingen speciell dator och genom tidiga mail så sa dom att komponenterna fanns i lager. Trots det vägrar dom acceptera avbeställningen.

Jag försökte lusläsa deras villkor men det enda jag fann i deras autoöversatta var:
AVSNITT 18 - GÄLLANDE LAG

Dessa användarvillkor och eventuella separata avtal genom vilka vi tillhandahåller tjänster till dig ska styras av och tolkas i enlighet med lagarna på avdoxxatsgatan, Borås, Vastragotaland, avdoxxat , Sverige.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av JAGGEZz:

Hej!

Jag beställde en dator på deras hemsida som jag sedan avbeställde.

Först vägrade dom att avbryta ordern, men efter många Mail fram och tillbaka så verkar jag lyckats. Återstår att se, har endast fått Mail svaren efter kl 22.30 på kvällen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sarato:

Jag försökte lusläsa deras villkor men det enda jag fann i deras autoöversatta var:
AVSNITT 18 - GÄLLANDE LAG

Dessa användarvillkor och eventuella separata avtal genom vilka vi tillhandahåller tjänster till dig ska styras av och tolkas i enlighet med lagarna på avdoxxatsgatan, Borås, Vastragotaland, avdoxxat , Sverige.

Ja, deras avtal är nog något märkligt standardavtal för något annat land, översatt till svenska (typ).

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel Wassby:

Först vägrade dom att avbryta ordern, men efter många Mail fram och tillbaka så verkar jag lyckats. Återstår att se, har endast fått Mail svaren efter kl 22.30 på kvällen.

Aa okej, återstår o se om jag får svar ikväll då, vilken adress maila du dom på?

Permalänk
Skrivet av JAGGEZz:

Aa okej, återstår o se om jag får svar ikväll då, vilken adress maila du dom på?

Admin@premiumgaming.se är det jag skrivit mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

för att inte tala om att med så gammal hårdvara så är troligen både moderkort och ev ram begagnade och väldigt till åldern att de inte är säkert de äns överlever ett år till...

Dom har plockat bort det nu men förr fanns en "om oss"-sida där man kunde läsa att det var just begagnade saker som ett kompisgäng hittade på typ tradera och blocket som man byggde ihop och sålde som system.

Dom har ju fått feedback i den här tråden om hur dom kan göra sin business mer legitim men har valt att ignorera det fullständigt och gå djupare i träsket av bedrägeri. Självklart är det enda vettiga att inte köpa något härifrån, vare sig hårdvara eller mjukvara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel Wassby:

Tja igen, har samma problem som du med att dom inte vill avbryta ordern, hur gjorde du?

Permalänk
Skrivet av JAGGEZz:

Tja igen, har samma problem som du med att dom inte vill avbryta ordern, hur gjorde du?

Jag höll fast vid min ångerrätt och att inget företag kan neka till att man avbryter en order.

Skickar en länk med lagen. Är kapitel 7 paragraf 3.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Permalänk

Dom har avbrutit min order nu, dock ligger fortfarande än faktura hos klarna. Troligen får jag kontakta klarna med Mail konversationen för stt få dom att stryka den. Men jag kan ha fel och Premiumgaming tar bort fakturan själva.

Permalänk

Så länge du inte kontaktat dom och efterfrågat speciella komponenter så kan dom inte neka. Det kan dom inte ens även om du velat special bygga en dator, dom har dock rätt att kräva ersättning om du gjort det och ångrar dig.

Permalänk

Det är ju rätt mycket på deras hemsida som får varningsklockorna att ringa. Felstavningar, oprofessionella formuleringar, bilder som uppenbart är snodda från nån annanstans och så vidare.

Permalänk
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det är ju rätt mycket på deras hemsida som får varningsklockorna att ringa. Felstavningar, oprofessionella formuleringar, bilder som uppenbart är snodda från nån annanstans och så vidare.

Jo kan ju vara så, dom har dock bra recensioner som luras. Sen kan det ju vara så att dom är legit bara att dom är nya och inte riktigt vet hur dom ska göra som företagare.

Med det sagt så känns det tyvärr som att det är ett scam som dom kommer mjölka så långt dom kan.

Permalänk
Skrivet av Joel Wassby:

Jo kan ju vara så, dom har dock bra recensioner som luras. Sen kan det ju vara så att dom är legit bara att dom är nya och inte riktigt vet hur dom ska göra som företagare.

Med det sagt så känns det tyvärr som att det är ett scam som dom kommer mjölka så långt dom kan.

Det här är en enskild firma som alltså inte valt att investera 50k för att starta ett AB. Verkar vara en ambitiös 20 åring som driver det men som kanske tagit sig lite vatten över huvudet.

Jag personligen hade aldrig handlat från en butik som denna. Imorgon kan hen välja att stänga ner det och kanske aldrig dyka upp igen. Om ni ändå går i tankarna på att köpa från denna hemsida hade jag alla dagar i veckan rekommenderat att ta det via Klarna. Då har ni i alla fall ett skydd om något går fel, även om det förmodligen kommer innebära en lång utredning med mycket kontakt fram och tillbaka innan ni får pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel Wassby:

Jag höll fast vid min ångerrätt och att inget företag kan neka till att man avbryter en order.

Skickar en länk med lagen. Är kapitel 7 paragraf 3.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Tack så mycket, ska stå fast vid det jag med.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som följt tråden om Tech & Meck och får lite samma vibbar av både hemsida och verksamhet?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Någon mer än mig som följt tråden om Tech & Meck och får lite samma vibbar av både hemsida och verksamhet?

Japp, det verkar vara poppis att sälja datorer till bra priser och sen erbjuda riktigt kass service där man hoppas kunden bara ska tröttna. Tråkigt att dessa sidor får fortsätta vara uppe.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej! Kul att vi har så många insatta i vår verksamhet som försöker hjälpa oss i denna tråd. Det är kanske dags att vi kommer med en uppdatering.

1. Vi har då som ni kanske sett uppdaterat vår hemsida. Med detta inkluderas, uppdaterade villkor, synlig org/moms reg nr mm.

2. Vi förstår att det kan vara otydligt att veta vad som gör en dator bättre eller sämre. Därför har vi nu sedan ett tag lagt till en funktion på varje dator, där de filtreras efter Silver, Guld, samt Premium Datorer. Inte nog med detta så har vi även i beskrivningen under varje dator länkat videos som visar prestandatester/benchmarks för varje dator med likadana specs.

Det var något som vi fick från tråden, så tack för det!

3. Sen tycker vi att denna tråd har spårat mycket på senare tid, det finns inte jätte mycket konstruktivt längre, det förekommer en massa hat, anklagelser och uthängningar. Därför hade vi slutat kika in på tråden och hålla oss uppdaterade. Det är knappast vi har aktuella kunder som skriver under denna tråd. Vilket gör en väldigt skev bild och skapar en orättvis representation.

För att se kundernas upplevelse med oss, så bör ni kika på våra omdömen på bl.a TrustPilot.

4. Har vart några nya kunder i tråden som pratat om återbetalning/returer. Dessa har vi fullbordat på alla håll, vi har även tagit det över mejl. Det gäller att läsa villkoren bara innan köp som framkommer tydligt för att undvika missförstånd.

Vi gör vårt bästa och kommer ständigt försöka samla in vettig feedback och tips. Vi är här i marknaden för att växa, och kommer finnas kvar ett långt tag. Så oss slipper ni inte ännu

Måste dock tillägga att vi fått in tips om knytningar till konkurrenter som tagit an sig äran att kommentera i denna tråd. Vilket är väldigt intressant när det inte modereras. Men så får det vara när man är ett bolag som växer. Det kommer med konsekvenser.

Vi hoppas att kunna få en bra relation med communityn här på SweClocker framöver.

Är det någon kund som försöker få hjälp eller har några tvivel, så är det bara att först kontakta oss direkt här: webshop@premiumgaming.se

För brådskande ärenden: admin@premiumgaming.se

Tack!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Premiumgaming:

Måste dock tillägga att vi fått in tips om knytningar till konkurrenter som tagit an sig äran att kommentera i denna tråd. Vilket är väldigt intressant när det inte modereras.

Om du har något konkret kan du skicka detta till oss moderatorer via "rapportera" i relevant inlägg eller via kontaktformuläret så ska vi titta på detta.

/Moderator

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

4. Har vart några nya kunder i tråden som pratat om återbetalning/returer. Dessa har vi fullbordat på alla håll, vi har även tagit det över mejl. Det gäller att läsa villkoren bara innan köp som framkommer tydligt för att undvika missförstånd.

Att man däremot ska behöva bråka för att få en beställning avbeställd får många att ana oråd över att beställa själva.
Vad har ni för kommentar på att ni först vägrade avbryta vederbörandes beställningar?

Det har även diskuterats hur ni hanterar garanti- och reklamationsärenden.
I Sverige har vi trots allt tre års reklamationsrätt. Hur kan ni garantera att en dator med en 4700k fortfarande går att få utbytt på reklamation? Har ni alltid sånt på lager? Och om inte, hur får ni tag på såna som slutat tillverkas?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste dock tillägga att vi fått in tips om knytningar till konkurrenter som tagit an sig äran att kommentera i denna tråd. Vilket är väldigt intressant när det inte modereras. Men så får det vara när man är ett bolag som växer. Det kommer med konsekvenser.

Lite ironisk anklagelse med tanke på att vi fick radera inlägg samt banna helt nya konton som postade positiva kommentarer i denna tråden. Speciellt med tanke på att vissa av kontona hade samma IP-adress som ditt...
Jag har även bett dig att anmäla/länka till inlägg som du misstänker är författade av konkurrenter, men vi har fortfarande inte hört något. Detta trots både min uppmaning från 2. juni samt min kollegas för ca en vecka sedan.

Citat:

1. Vi har då som ni kanske sett uppdaterat vår hemsida. Med detta inkluderas, uppdaterade villkor, synlig org/moms reg nr mm.

Tummen upp att det äntligen finns org. nummer. Någon speciell anledning till att ni fortfarande inte vill informera om reklamtionsrätten/konsumentköplagen? Dessutom ser Almänna villkor-fliken ut som en google translate copy/paste-kopia från en utländsk webbutik, Twillactive.com kanske? Kan vara en bra ide att se till att villkoren faktiskt stämmer överens med svensk lagstiftning innan man kör en copy/paste.

Ta man ex. denna fina datorn som man hittar under "Speldator"-fliken (inte fynd) står det ingenting om att att den består av begagnade delar. Är samtliga urgamla komponenter (bl.a. GTX 650 Ti Intel Core i5-750) oanvända eller?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Lite ironisk anklagelse med tanke på att vi fick radera inlägg samt banna helt nya konton som postade positiva kommentarer i denna tråden. Speciellt med tanke på att vissa av kontona hade samma IP-adress som ditt...
Jag har även bett dig att anmäla/länka till inlägg som du misstänker är författade av konkurrenter, men vi har fortfarande inte hört något. Detta trots både min uppmaning från 2. juni samt min kollegas för ca en vecka sedan.

Tummen upp att det äntligen finns org. nummer. Någon speciell anledning till att ni fortfarande inte vill informera om reklamtionsrätten/konsumentköplagen? Dessutom ser Almänna villkor-fliken ut som en google translate copy/paste-kopia från en utländsk webbutik, Twillactive.com kanske? Kan vara en bra ide att se till att villkoren faktiskt stämmer överens med svensk lagstiftning innan man kör en copy/paste.

Ta man ex. denna fina datorn som man hittar under "Speldator"-fliken (inte fynd) står det ingenting om att att den består av begagnade delar. Är samtliga urgamla komponenter (bl.a. GTX 650 Ti Intel Core i5-750) oanvända eller?

De allmänna villkoren är helt absurda.

Som kund har du alltid rätt till 365 dagars garanti på alla våra produkter. Du som kund är skyldig att kontakta oss för att utnyttja denna rätt inom 1 år. Vår garanti täcker fri tillgång till service och eventuell reparation.

Vid fall där du behöver byta ut datordelar kan du komma att stå för datordelarna. Du betalar inget för själva servicen, dock kan du komma att betala för produktavgifter, annonsavgifter och värdeförminskningen. Kan ej överstiga totalt 20% av varans värde.

Vad betyder det liksom? 😂

Vi förbehåller oss rätten att när som helst vägra service till vem som helst av vilken anledning som helst.

😆

Vi är inte ansvariga om information som görs tillgänglig på denna webbplats inte är korrekt, fullständig eller aktuell. Materialet på denna webbplats tillhandahålls endast för allmän information och bör inte litas på eller användas som den enda grunden för att fatta beslut utan att konsultera primära, mer exakta, mer fullständiga eller mer aktuella informationskällor. All tillit till materialet på denna webbplats sker på egen risk.

Att det sker på egen risk att lita på denna hemsida är vi iaf överens om!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Inte för att jag ska beställa, men de har tagit bort klarna som betalningsmetod, är de avstängda där?