Tänker att jag kan dela med mig av lite feedback, förhoppningvis har ni redan tänkt på några av dessa.
Skrivet av Premiumgaming:
Jag förstår era åsikter och synpunkter, det finns mycket som kan förbättras, och det jobbar vi på. Som sagt är vi inte ute efter att tjäna en slant lite snabbt då våra vinster är extremt snåla. Vi lever inte på detta, men gillar att fiffla med datorer på fritiden. Sen är vinsten en bonus. När den nya hemsidan lanseras snart så hoppas jag att ni här på tråden kan överväga era åsikter om oss! Vi vill som sagt bidra till denna Community och vara en del av den.
Med tankerna på bristerna med den nuvarande hemsidan, är det inte bättre om ni lägger ner nuvarande hemsidan (lägg upp ett meddelande att ni ska ta fram en bättre hemsida), sätter datorbyggandet på is och lägga all fokus på att ta fram en ny och bättre hemsida?
Skrivet av Premiumgaming:
När det gäller annons-titlar på våra datorer som några av er har problem med, så ska vi jobba på detta. Vi såg inte ett fel i detta då vi ursprungligen tog inspiration från andra annonser på blocket. Som sagt kan termen ''kraftfull'' vara relativt subjektivt då en kraftfull dator för mig några år sedan hade varit en gammal stationärdator från el giganten, nu kanske jag ser detta lite annorlunda då jag jobbat med mycket starkare datorer. Så det är helt logiskt att ni tycker så med tanke på erfarenheten många av er har runt många typer av datorer, från low till high-tier.
"Kraftfull" kan tolkas subjektivt men problemet, som jag ser det, blir att potentiella köpare som är okunniga inte kan urskilja vad som är objektiv kraftfullt och inte vet varför de ska spendera mer eller mindre pengar på en dator. GTX 650 Ti är objektivt kraftfull jämfört med integrerade GPUn som hittas i en haswell i5a men inte jämfört med GTX 1080. Problemet som kan uppstå är att en kund köper en "kraftfull" dator, när de skall i all gläjde spela något som anses lätt drivet som ex. fortnite och får en dålig upplevelse när spelet laggar från start. Deras positiva förväntning kommer bli en besvikelse och ni riskerar att få ett omdöme något i stil med:
Citat:
Jag köpte en kraftfull dator men den klarar inte ens spela [insert potato game here], rekommenderar inte.
Segmentera era produkter i tiers som är objektivtbaserad på prestandasiffror som går att återskapa och ger en konkret uppfattning hur datorn kommer faktiskt att prestera i spel. Ramla inte ner i fallgroppen att använda ex. userbenchmark som är biased för antalet processorkärnor. Ni kan skapa 3 klasser ex. Top Tier, Mid Tier och Low Tier eller något annat som ger en klar och tydlig produktsegmentering.
Men, det viktigaste är att ni har en segmentering som är lätt att förstå och som ni kan hålla för alltid. Ingen tycker om när produktsegmenteringen kastas om och blir otydlig, det har vi redan sett från olika tillverkare. Tänk på att med en hemsida konkurerar ni inte längre mot privatpersoner på blocket utan mot Inet, Elgiganten, Webhallen, Komplett och andra försäljare och kommer jämföras därefter.
Saker jag tycker ni skall tänk på:
Ert namn:
- Premium Gaming. Vad är premium med era datorer när ni skall samtidigt hålla lägre priser än konkurenterna? Då kan man lika gärna heta Value Gaming?
Produktbeskrivning:
- Var konsekventa med informationen i produktbeskrivningen om vilka komponenter som används i datorerna. Vissa datorer innehåller vilket moderkort som används, och vissa inte. I mina ögon framstår det som något döljs med avsikt.
Datorbyggarfunktionen:
- Varför döljer ni information om vilken modell av processor eller grafikkort? Här öppnar ni upp för att kunderna omedvetet får olika produkter som presterar olika för samma pris. Jag ser inte detta som ett problem för begagnade varor, ni säljer vad ni hittar, men för delar som går att köpa nya i butik är det bättre att vara transparant med vad man faktiskt får för pengarna. Samma sak gäller för moderkortet man får med processorn, SSD, RAM och här hänvisar jag till kritiken för produktbeskrivningen.
Prisgaranti:
- Hur tänkte ni här i samband med datorbyggarfunktionen där man inte ser exakt vilken del man faktiskt köper? Får man reda på vilka delar man får i efterhand och kan därefter få prisgaranti? Kunderna kommer gå dit det är enklast att handla.
Don´t do half measures!