Permalänk
Avstängd

Xbox Keystone

https://www.gamereactor.se/blog/Jonas/1178033/Xbox+Keystone+b...

Ska bli så spännande. Riktigt sugen på att köpa när den kommer. Älskar att kunna spela i molnet för endast 135kr/mån.

Kommer köpa direkt när den lanseras. Fler som kommer köpa denna Xbox box för att kunna spela Xcloud?

Ska även gå att ha Netflix m.m på den. Tror att Xcloud kommer fungera mycket bättre med denna box till TV mot vad det gör idag på Android och PC.

I framtiden kommer vi sen kunna köpa spel. Tror att denna box eller mini konsol kommer bli mycket bra och populär. Skulle ju kunna göra en deal när folk köper sin TV så ingår denna box och 3mån gratis Xcloud. Samma sak om man köper mobiler så ingår denna box då dom gör avtal med dom flesta operatörer i Sverige.

Permalänk
Inaktiv

Problemet för mig är latensen som är oundviklig vid streaming, annars en bra ide.

Permalänk
Avstängd

Streaming funkar bra för många typer av spel enligt min erfarenhet. Frågan är varför man ska köpa denna om det räcker med en app till sin TV eller liknande. Å andra sidan kanske den blir prisvärd, en Chromecast med 4K stöd kostar väl typ 700 men en XB-kontroll kostar ju också typ 700 så 1400 är inte orimligt, om kontrollen följer med vilket jag antar att den gör. Sannolikt lär den köra någon variant av Windows, vilket en del kanske föredrar över Android TV, och appstödet är väl typ likvärdigt. CC är också något begränsad av sin klena prestanda och den minimala lokala lagringen, så denna kanske är bättre där.

Permalänk
Avstängd

Kommer köpa Keystone samma dag som den släpps i Sverige. Fler som kommer köpa Keystone?