Visa Calle din rigg på Dreamhack Winter 2022

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Visa Calle din rigg på Dreamhack Winter 2022

Dreamhack Winter är bara en månad bort och i vanlig ordning kommer nördar från världens alla håll och kanter vallfärda till Jönköping för att spela lite spel, knugga armbågar med likasinnade nördar och ta del av alla evenemang och festligheter som nördmässan erbjuder. En av festligheterna som anordnas är DreamHack Casemod Championship där deltagarna ska få visa upp olika byggen de jobbat på under årets gång för att ha chansen att vinna både ära och priser.

Tävlingen är uppdelad i två kategorier, Open Class och Expert Class I Open Class får vem som helst som känner sig sugen på att visa upp sitt tjusiga bygge delta. I Expert Class får de mer erfarna modifierarna delta. Deltagarnas byggen i båda kategorierna kommer granskas av juryn. I prispotten ligger 20 000 kronor samt produkter från Fractal Design som kommer gå till deltagarna som tar sig vidare till finalen.

SweClockers testredaktör Calle Vahlberg, aka @CrispVanDahl, ska bege sig söderut i slutet av november för att gästa Dreamhack och har fått det anrika uppdraget att agera gästdomare för Casemod-tävlingen, tillsammans med domare från Fractal Design och Bethesda.

Schemat ser ut som sådan: På söndag 27 november mellan 10.00 och 12.00 kommer deltagarnas byggen att visas upp i södra lobbyn på Dreamhack. Klockan 13:00 vänds blicken till stora scen där vinnarna i tävlingen

Om du vill vara med och tävla så bör du hoppa över till tävlingens sida och registrera er på momangen.

Korrigering av månad /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

På söndag 27 oktober mellan 10.00 och 12.00 kommer deltagarnas byggen att visas upp i södra lobbyn på Dreamhack. Klockan 13:00 vänds blicken till stora scen där vinnarna i tävlingen

Ja där kan man inte klaga på att deltagarna inte är ute i god tid.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Sveklockarn:

Ja där kan man inte klaga på att deltagarna inte är ute i god tid.

Haha, om det ska vara på det viset får vi väl ge alla en månad extra. Låter 27 november bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Haha, om det ska vara på det viset får vi väl ge alla en månad extra. Låter 27 november bättre?

Jo jag misstänker att dålig stämning hade uppstått senast 28/10 i annat fall.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Sveklockarn:

Ja där kan man inte klaga på att deltagarna inte är ute i god tid.

Men herregud ja. November är helt korrekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Dreamhack Winter är bara en månad bort och i vanlig ordning kommer nördar från världens alla håll och kanter vallfärda till Jönköping för att spela lite spel, knugga armbågar med likasinnade nördar och ta del av alla evenemang och festligheter som nördmässan erbjuder. En av festligheterna som anordnas är DreamHack Casemod Championship där deltagarna ska få visa upp olika byggen de jobbat på under årets gång för att ha chansen att vinna både ära och priser.

Tävlingen är uppdelad i två kategorier, Open Class och Expert Class I Open Class får vem som helst som känner sig sugen på att visa upp sitt tjusiga bygge delta. I Expert Class får de mer erfarna modifierarna delta. Deltagarnas byggen i båda kategorierna kommer granskas av juryn. I prispotten ligger 20 000 kronor samt produkter från Fractal Design som kommer gå till deltagarna som tar sig vidare till finalen.

<Uppladdad bildlänk>

SweClockers testredaktör Calle Vahlberg, aka @CrispVanDahl, ska bege sig söderut i slutet av november för att gästa Dreamhack och har fått det anrika uppdraget att agera gästdomare för Casemod-tävlingen, tillsammans med domare från Fractal Design och Bethesda.

Schemat ser ut som sådan: På söndag 27 november mellan 10.00 och 12.00 kommer deltagarnas byggen att visas upp i södra lobbyn på Dreamhack. Klockan 13:00 vänds blicken till stora scen där vinnarna i tävlingen

Om du vill vara med och tävla så bör du hoppa över till tävlingens sida och registrera er på momangen.

Aaaw, SÅ sugen på att vara med.... Får nog bli pass på den i år dock... :/

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Hade jag varit med hade jag tagit med en gammal Lenovo Thinkpad. Tror den hade vunnit. Lätt.

Permalänk
Medlem

Varning känsliga tittare

Dold text
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Ecthelion:

Hade jag varit med hade jag tagit med en gammal Lenovo Thinkpad. Tror den hade vunnit. Lätt.

Det är bara att smälla på några flashiga stickers på datorn som visar saker Calle gillar. Instant win!

Permalänk
Proffsmoddare

Inte varje dag man får vara på förstasidan!

Jag tar med mig ett bygge, blir trevligt att träffas @CrispVanDahl!

@Wittwang kanske dags att fylla bakluckan igen också

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av timpelay:

Inte varje dag man får vara på förstasidan!

Jag tar med mig ett bygge, blir trevligt att träffas @CrispVanDahl!

@Wittwang kanske dags att fylla backluckan igen också

Yes! Vi ses där

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt kul att allt börjar rulla igång igen

För mig blir det dock nästa event då det är lite saker som krockar med eventet denna gång men ska bli kul att se vilka som är där och deltar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernaw1:

Varning känsliga tittare

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Milda makter! Fram med dammsugaren!

Permalänk
Medlem

Jag är anmäld enligt vanlig ordning. Funderar dock på när det vankas svar om man är godkännd eller inte? Måste planera lite inför DH snarast :'D

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Deriveh:

Aaaw, SÅ sugen på att vara med.... Får nog bli pass på den i år dock... :/

Äh släng ihop något, dra på dig en lösmustasch och signa upp i Open Class!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Äh släng ihop något, dra på dig en lösmustasch och signa upp i Open Class!

Hahaha, har ju för fasen odlat igen. Kanske ska raka mig istället! Lite synd att jag inte har kvar min iPredator, planen var att den skulle varit med på antingen DHW20 eller DHS21, siktade faktiskt på Master Class... Men tji fick jag, jäkla COVID!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Milda makter! Fram med dammsugaren!

Äsch det räcker med en rejäl nysning så är det dammfritt sen.. iaf elektroniken på bild

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Deriveh:

Aaaw, SÅ sugen på att vara med.... Får nog bli pass på den i år dock... :/

Varför? Tagga!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay