När på året är det bäst tid att köpa en TV? Vilken REA sänker dom generellt priset mest?

Permalänk
Medlem

När på året är det bäst tid att köpa en TV? Vilken REA sänker dom generellt priset mest?

Kommer flytta hemifrån runt sommaren nästa år och tänker införskaffa en TV. Men när är bästa tiden för detta?

Dom jag tittat mest på är LG C1 eller C2 77 tum eller Samsung QN95a eller QN95b 75 tum.

T. ex så går LG C1 77'' för cirka 25.000:- vilket är ett ganska bra pris pga att det är förra årets modell.
Men tror ni den kommer sänkas något mer innan den försvinner ur sortimentet? Samma fråga angående Samsungs gamla modeller.

Eller kommer t. ex C2 få en rejäl sänkning runt december?

När skulle ni alltså säga att det är bäst tid att köpa en TV? Black friday eller mellandagsrea känns spontant bästa tiden.
Men vill inte heller vara med om någon typ av låtsas rea där dom höjer ordinarie pris en vecka innan startar sen sänker den igen och markerar som ''REA''

Permalänk
Permalänk
Medlem

känns som tv är som billigast runt midsommar om det inte är fotbolls vm eller nått annat som ökar försäljningen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

Black Friday brukar ju vara bra eftersom det då snart kommer nya modeller för nästa år. Men annars är nog tipset att se ut en TV och sedan vänta tills den kommer till ett bra pris.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Bildexpert 📺

Har tagit upp ämnet varje år sedan ett par solsnurr tillbaka i TV-guiderna. Efter BF- och mellandagsrean samma år som TV:n lanseras håller TV:n en lägsta prisnivå och guppar lite upp och ned som en optimistjolle i höstblåsten tills den en dag säljer slut.

C1 från 2021 kommer alltså inte sjunka i pris annat än vad vågen tar den upp och ned tills den en dag: poof! – sålt slut.

C2 från 2022 har ännu inte sett sitt lägsta pris men repeterar samma mönster.

Alltså: köp C1 nu. Eller vänta några veckor på C2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Har tagit upp ämnet varje år sedan ett par solsnurr tillbaka i TV-guiderna. Efter BF- och mellandagsrean samma år som TV:n lanseras håller TV:n en lägsta prisnivå och guppar lite upp och ned som en optimistjolle i höstblåsten tills den en dag säljer slut.

C1 från 2021 kommer alltså inte sjunka i pris annat än vad vågen tar den upp och ned tills den en dag: poof! – sålt slut.

C2 från 2022 har ännu inte sett sitt lägsta pris men repeterar samma mönster.

Alltså: köp C1 nu. Eller vänta några veckor på C2.

Hur mycket tror du C2 kan sjunka? Ligger på runt 40-42k nu. Förstår dock att det kanske är svårt att se in i framtiden...

Permalänk
Medlem

LG C1 77" nu 23.000 hos Netonnet o Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av grylle:

LG C1 77" nu 23.000 hos Netonnet o Elgiganten

Ouuff detta är tufft. Blir riktigt sugen att köpa den för detta priset. Men kommer inte flytta förens om 6-7 månader så då kanske den sjunkit med mer eller C2an blivit i typ samma prisklass. Köper jag den nu kommer den alltså vara kvar i kartongen tills jag flyttar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Ouuff detta är tufft. Blir riktigt sugen att köpa den för detta priset. Men kommer inte flytta förens om 6-7 månader så då kanske den sjunkit med mer eller C2an blivit i typ samma prisklass. Köper jag den nu kommer den alltså vara kvar i kartongen tills jag flyttar..

Då hade jag avvaktat, utan tvekan.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Köpte min Samsung QE65QN85AATXXC för 12990 på NetOnNet för ett tag sedan.
Priset sänktes till 9990, ett samtal till kundtjänst och vips var 3000 kr tillbaka på kontot.
Dagen efter var tv slutsåld, det gäller alltså att vara hugget och bevaka priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Hur mycket tror du C2 kan sjunka? Ligger på runt 40-42k nu. Förstår dock att det kanske är svårt att se in i framtiden...

köpte min 77C2 för under 29k i juni, hade varit runt 25k inte LG blåste oss på cashbacken.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

köpte min 77C2 för under 29k i juni, hade varit runt 25k inte LG blåste oss på cashbacken.

Var det någon kampanj som LG själva hade eller ett specifikt företag? Verkar ju vara ett väldigt bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

köpte min 77C2 för under 29k i juni, hade varit runt 25k inte LG blåste oss på cashbacken.

Varför fick du inte cashbacken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Var det någon kampanj som LG själva hade eller ett specifikt företag? Verkar ju vara ett väldigt bra pris

30% via Benify.

Skrivet av xSean145:

Varför fick du inte cashbacken?

gällde inte Benify rabatt.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C