Elon Musk är nu VD på Twitter

Permalänk
Melding Plague

Elon Musk är nu VD på Twitter

Efter många om och men har köpet av Twitter gått igenom och Elon Musk har nu officiellt axlat rollen som VD för företaget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pay 2 Win

Permalänk

Bara jag som inte fattar hur gigantisk twitter är? Alltså jag ser inte det tekniska problematiken för folk att skapa något liknande. Dock är det svårt att få en stor skara användare, men om nu Musk enligt vissa gör twitter så dåligt så borde detta inte vara svårt.

Permalänk
Medlem

Kung

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Har man rätt till 30 dagars ångerrätt på ett 500-miljarders köp?

Permalänk
Medlem

Vad är Twitter?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

sjukt bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Återstår nu att se hur långt tid det tar för honom att köra det i marken.
Samt hur länge alla länder kommer tillåta det, fortsätter han med rasism & lögner så känns det som att EU kommer bannlysa det. I alla fall från att använda det själva i officiell kapacitet.

Även nyfiken på hur många som arbetar på kloner nu för att ta över...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem

Många "intressanta" beslut som det rapporterats om redan:

1) Programmerare ska skriva ut(!) sin källkod för review (vilket ju har lite problem i att kodfiler sällan är skapade av en ensam person, utöver att det är rätt bisarrt att göra det på papper)
2) Möjligheten att ta månadsbetalt för verified-bocken ska finnas på plats inom 7 dagar
3) VD och board har blivit avskedade och avvisade från platsen

Hur de ska skapa en ny funktion från grunden, översätta till alla språk, testa och rulla ut till alla möjliga klienter förstår jag inte, och sannolikt inte någon programmerare på Twitter heller.

Jag skulle inte bli förvånad om Twitter kommer störtdyka de närmsta månaderna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kan bara säga, lol

Jag har aldrig använt Twitter, läser inget på sidan och ser inte det som en speciellt nödvändig tjänst.
Undrar hur han egentligen fick för sig att lägga så mycket pengar på en soptipp.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Kan bara säga, lol

Jag har aldrig använt Twitter, läser inget på sidan och ser inte det som en speciellt nödvändig tjänst.
Undrar hur han egentligen fick för sig att lägga så mycket pengar på en soptipp.

I början var det "for the memes" och sen ballade det ur så pass att han blev tvungen att köpa det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Många "intressanta" beslut som det rapporterats om redan:

1) Programmerare ska skriva ut(!) sin källkod för review (vilket ju har lite problem i att kodfiler sällan är skapade av en ensam person, utöver att det är rätt bisarrt att göra det på papper)
2) Möjligheten att ta månadsbetalt för verified-bocken ska finnas på plats inom 7 dagar
3) VD och board har blivit avskedade och avvisade från platsen

Hur de ska skapa en ny funktion från grunden, översätta till alla språk, testa och rulla ut till alla möjliga klienter förstår jag inte, och sannolikt inte någon programmerare på Twitter heller.

Jag skulle inte bli förvånad om Twitter kommer störtdyka de närmsta månaderna.

Han kör förstås med samma mynt som med Tesla. Det lovas hejvilt om en massa häftiga, nya och innovativa idéer som skall implementeras innan tidpunkt X. Sedan blir det inget av det, och då lovas det ännu mer. Tveksamt om det kommer fungera lika bra på Twitter som med Tesla.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Återstår nu att se hur långt tid det tar för honom att köra det i marken.
Samt hur länge alla länder kommer tillåta det, fortsätter han med rasism & lögner så känns det som att EU kommer bannlysa det. I alla fall från att använda det själva i officiell kapacitet.

Även nyfiken på hur många som arbetar på kloner nu för att ta över...

Är noll insatt i Musk måste jag säga och har missat detta om lögner och rasism. Finns det någon artikel eller liknande?

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Härligt!
Visst kan man ha åsikter om den tveklöst excentriske Musk men det är trist att efter att följt debatten se att så många (speciellt sweclockare) är censurivrare nu för tiden.

Back in the days var de flesta i allmänhet och datanördar i synnerhet för yttrandefrihet (minns den gamla parollen "information wants to be free" ex) oavsett politisk hållning på höger/vänster-skalan. De enda som idkade på censur var gamla stofiler som Siewert Öholm, Hem&Skola-kärringar och trötta amerikanska senatorer. Då hade ingen hade kunnat ana att hela "vänstern" och "oberoende" (som om det existerar idag) journalister skulle ställa sig på samma barrikad om några år.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Uibi:

Kan bara säga, lol

Jag har aldrig använt Twitter, läser inget på sidan och ser inte det som en speciellt nödvändig tjänst.
Undrar hur han egentligen fick för sig att lägga så mycket pengar på en soptipp.

Hur kan du avgöra om det är speciellt nödvändigt om du aldrig använt det?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Återstår nu att se hur långt tid det tar för honom att köra det i marken.
Samt hur länge alla länder kommer tillåta det, fortsätter han med rasism & lögner så känns det som att EU kommer bannlysa det. I alla fall från att använda det själva i officiell kapacitet.

Även nyfiken på hur många som arbetar på kloner nu för att ta över...

Vill gärna se några källor på hans rasism? Lite komiskt att så fort vänstern trycks bort så blir det ett liv. Trodde vi hade yttrandefrihet

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uibi:

Kan bara säga, lol

Jag har aldrig använt Twitter, läser inget på sidan och ser inte det som en speciellt nödvändig tjänst.
Undrar hur han egentligen fick för sig att lägga så mycket pengar på en soptipp.

Jag använder inte heller Twitter, ändå lyckas jag inse att det är väldigt stort och populärt.

Du styr liksom inte hela världen med vad du gör och inte gör xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Heja Elon!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Vill gärna se några källor på hans rasism? Lite komiskt att så fort vänstern trycks bort så blir det ett liv. Trodde vi hade yttrandefrihet

Tänker inte försvara eller lyfta Musks tweets men tanken om att man får säga vad som helst bara för man har yttrandefrihet är ju en av de största vanföreställningar som vissa verkar ha svårt att släppa.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Aldrig använt twitter innan, men nu har jag öppnat ett konto för första gången

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Tänker inte försvara eller lyfta Musks tweets men tanken om att man får säga vad som helst bara för man har yttrandefrihet är ju en av de största vanföreställningar som vissa verkar ha svårt att släppa.

Så donald trump är bannad från twitter, men Irans president finns på platformen?

https://twitter.com/hassanrouhani

Permalänk
Musikälskare

Vill / kan inte skriva vad jag tänker men tycker det är mindre bra helt enkelt, med milda ordalag...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Hype

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michaelscott:

Så donald trump är bannad från twitter, men Irans president finns på platformen?

https://twitter.com/hassanrouhani

På vilket sätt är det relevant för inlägget du citerade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Så donald trump är bannad från twitter, men Irans president finns på platformen?

https://twitter.com/hassanrouhani

Trumb slängdes väl ut för att han skrev saker som stred mot Twitters regler,
Irans president skriver nog inte sånt på twitter för att han inte är en idiot utan han har läst reglerna och följer dem.

Företag är inte stater, de bestämmer över sina plattformar inte staten så länge ingen gör något olagligt på den.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Så donald trump är bannad från twitter, men Irans president finns på platformen?

https://twitter.com/hassanrouhani

Vad vill du att jag ska göra med den informationen?

Är det ett tecken på att Twitter gillar Irans president?

Kan det finnas en koppling till vad som faktiskt skrivs av vem och hur deras lagar ser ut i det landet där det skrivs?

Är USA:s presidents inflytande över västvärlden viktigare än Irans? Vad är skadan om Trump sprider desinformation vs. Irans president.

Det är inte bara svart/vitt. Men generellt lutar jag absolut åt att det borde vara bättre uppstädning av skit på sociala medier. Det har aldrig varit lättare att hjärntvätta sig själv med desinformation bara genom att hänga i fel FB-grupper och följa fel folk på Twitter.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Dumsnuten:

Han kör förstås med samma mynt som med Tesla. Det lovas hejvilt om en massa häftiga, nya och innovativa idéer som skall implementeras innan tidpunkt X. Sedan blir det inget av det, och då lovas det ännu mer. Tveksamt om det kommer fungera lika bra på Twitter som med Tesla.

Välkommen till hur det fungerar

Finns väl inte ett enda projekt av större dignitet som hållit projektplan/budget. Utan skitsnackarna så hade vi inte haft några tunnlar i Stockholm, inga multiarenor i Sundsvall eller shoppingcenter i Göteborg. Ännu mindre hade vi haft elbilar att prutta runt i...
Tittar man bara runt omkring sig så brukar affärer och även mindre projekt fungera på liknande sätt.

Inget nytt under solen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Är noll insatt i Musk måste jag säga och har missat detta om lögner och rasism. Finns det någon artikel eller liknande?

Skrivet av CreativeX:

Vill gärna se några källor på hans rasism? Lite komiskt att så fort vänstern trycks bort så blir det ett liv. Trodde vi hade yttrandefrihet

Inte han själva som sagt något rasistiskt, men han tillåter det öppet på platformen.
Mängden med inlägg med n-ordet har exploderat sen han tog över och inget görs åt det, t ex....

I stort sett så får man säga vad man vill där nu, så länge det inte är något elakt om Musk, då blir du avstängd... Också något som ökat ordentligt, mängden som blivit avstängda för att dom kritiserar honom.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobbeyblade:

Trumb slängdes väl ut för att han skrev saker som stred mot Twitters regler,
Irans president skriver nog inte sånt på twitter för att han inte är en idiot utan han har läst reglerna och följer dem.

Företag är inte stater, de bestämmer över sina plattformar inte staten så länge ingen gör något olagligt på den.

Fast nu vet vi också att FBI påverkade facebook innan 2020 valet med att censurera information rörande Joe bidens son, Zuckerberg berättar själv om det.

Att tror att "stater" inter påverkar sociala medier är bara naivt.

Permalänk

Musk är en sjuk människa. Glömmer aldrig den gången han postade en typisk Witcher porrbild på sin twitter.