Playstation VR 2 prissätts till 7 390 kronor

Permalänk
Melding Plague

Playstation VR 2 prissätts till 7 390 kronor

Förbokningssidor för Playstation VR 2 har öppnat och skvallrar om att VR-headsetet svenska pris blir 7 390 kronor vid release.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Svenska kronan är underbar.

Med det sagt är både PSVR2 med horizon och en laddstation förbokad 😀

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Underbart när tillbehöret kostar mer än konsollen..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Bara jag som är mer intresserad av tex Pico 4. Nån som har ett sådant än?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Sett till specifikationerna är det ett riktigt bra pris. Blir det bra PC-stöd kanske det blir ett köp.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Adnerhill:

Underbart när tillbehöret kostar mer än konsollen..!

Headsetet är ju en hel hunka billigare än konsolen på Webhallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Headsetet är ju en hel hunka billigare än konsolen på Webhallen!

afan, gav 5990kr för min viste inte dom gått upp så mycket i pris

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Sjukt att man måste betala nått redan nu som kanske levereras om tre månader. :/

Permalänk
Medlem

Beställt med Horizon bundle

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bara jag som är mer intresserad av tex Pico 4. Nån som har ett sådant än?

Pico 4 är ett bra PCVR headset, speciellt om man vill köra trådlöst med virtual desktop.
Picos egna programvara för PCVR ska vara undermålig fortfarande, det gäller både trådlöst och link-kabel (USB-C).
Som standalone headset finns en hel del problem vad jag fått höra och upptäckt runt om på nätet.

Spel på Pico store som är samma som finns på Quest store är äldre versioner. Det verkar inte ligga "i fas" med motsvarande Quest spel.
Detta orsakar förutom saknat innehåll problem med crossplay i mp spel.

Betal DLC saknas helt i flera spel.

Moddar fungerar inte i spel.

Vissa spel presterar sämre pga ej optimerade (bla pga gamla versioner) då Pico 4 har lite högre upplösning än Quest 2 och då orkar inte XR2-chipet driva spelen i duglig framerate.

Så värt att tänka på beroende på ditt tilltänkta användningsområde.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Konsollen utanför min budget, ett tillbehör till konsollen utanför min budget.

PS4 Pro sista konsolen för mig??

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Viking
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bara jag som är mer intresserad av tex Pico 4. Nån som har ett sådant än?

Har ett! Mycket bättre än Rift S till PCVR i alla fall.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithos:

Konsollen utanför min budget, ett tillbehör till konsollen utanför min budget.

PS4 Pro sista konsolen för mig??

Kika på en Xbox istället. Inte så att PS5 har något speciellt i utbudet som bara går att spelas på PS5 än. ca 5st idag om man räknar med 3? i stort sett indie games.

Skrivet av Donnerstal:

Har ett! Mycket bättre än Rift S till PCVR i alla fall.

Frågan är, hur är trackingen för armarna? Rift S, Quest 2 har ju vissa svårigheter när man har händerna vid höften.

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt svara på om VR2 är för dyrt men det är mer pengar än jag tänkt mig. Men jag beställde ett ändå Mitt första VR headset och det ska förhoppningsvis bli jäkligt kul!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Svenska kronan är underbar.

Med det sagt är både PSVR2 med horizon och en laddstation förbokad 😀

Priset är ändå inte vettigt, dyrare än självaste konsolen.
Men minst 47 spel bekräftade och det är ju bra.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Herregud vilka pengar!
Får nog invänta en REA innan det där ens blir det minsta aktuellt.
Varför skulle man välja den här framför till exempel Oculus Quest 2?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Priset är ändå inte vettigt, dyrare än självaste konsolen.
Men minst 47 spel bekräftade och det är ju bra.

Priset får väl sättas i relation till vad man får.
För högre kvalitet som håller längre är det ok i min bok att ta mer betalt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Känns lite väl saftigt. Nääh blir att sitta kvar på våran quest 2 i väntan på en vettig trådlös lösning för pcvr.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Viking
Skrivet av Nozomi:

Frågan är, hur är trackingen för armarna? Rift S, Quest 2 har ju vissa svårigheter när man har händerna vid höften.

Likvärdig eller bättre tracking än Rift S. Har nog aldrig märkt att kontrollerna tappat signalen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Tror inte det är så revolutionerande jämfört med t.ex index. Det man får extra är väl mjukvaran, men vet inte om de har något motsvarande hl:alyx som kan motivera köpare....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

jag var så oerhört inställd på att köpa detta men priset och det faktum att det mest verkara vara horizon som release-spel får mig att avvakta. synd, var taggad på VR

Permalänk
Medlem

Hade dessa specs släppts till ett PCVR-headset för 7000kr så hade jag troligen köpt.

Att det är låst till Playstation och deras undermåliga satsning på tidigare kringutrustning gör att livslängden går att ifrågasätta. Förhoppningsvis kommer de som köper känna att de fått valuta för pengarna och inte bara att de får re-releases av gamla spel med Playstation-prispålägg. Bådar ju gott att det verkar bara en hyfsad lineup vid släpp ändå.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Herregud vilka pengar!
Får nog invänta en REA innan det där ens blir det minsta aktuellt.
Varför skulle man välja den här framför till exempel Oculus Quest 2?

För att Quest 2 och Meta suger, den här har bättre skärmar med högre upplösning, ögonspårning och foverad rendering och vidare synfält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Underbart när tillbehöret kostar mer än konsollen..!

Folk ska vara glada att PS5’an är så billig som den är, hur ska Sony tjäna pengar annars? De är ju de som är tanken med prissättningen på konsolen, dra in pengar på spel och tillbehör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hade dessa specs släppts till ett PCVR-headset för 7000kr så hade jag troligen köpt.

Att det är låst till Playstation och deras undermåliga satsning på tidigare kringutrustning gör att livslängden går att ifrågasätta. Förhoppningsvis kommer de som köper känna att de fått valuta för pengarna och inte bara att de får re-releases av gamla spel med Playstation-prispålägg. Bådar ju gott att det verkar bara en hyfsad lineup vid släpp ändå.

Tidigare PSVR funkar till PC genom fulhack. Det kommer sannolikt till PSVR2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Tror inte det är så revolutionerande jämfört med t.ex index. Det man får extra är väl mjukvaran, men vet inte om de har något motsvarande hl:alyx som kan motivera köpare....

både ja och nej. Det som är revolutionerande är väll eye-tracking och foveated rendering vilket gör det möjligt att rendera riktigt skarp bild där man tittar och låg upplösning i periferin vilket förhoppningsvis gör att prestandan hålls.
Sen lär det ju vara bättre haptics både i kontrollerna och så är det ju även lite rumble i själva headsetet.
skärmarna ska vara HDR Oled och dom som testat sagt ser allt riktigt bra ut.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Herregud vilka pengar!
Får nog invänta en REA innan det där ens blir det minsta aktuellt.
Varför skulle man välja den här framför till exempel Oculus Quest 2?

För att man spelar på PS5 kanske?

Permalänk
Medlem

För dyr!

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tidigare PSVR funkar till PC genom fulhack. Det kommer sannolikt till PSVR2 också.

Som ett 3dof headset med otrackad gamepad. Får hoppas fulhacket till PSVR2 blir bättre

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Några länkar till källorna hade varit trevligt! Visst går det snabbt att googla fram men det är ju inte optimalt kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Som ett 3dof headset med otrackad gamepad. Får hoppas fulhacket till PSVR2 blir bättre

Det är ju skandal. Dags för fulhackarna att kamma sig och veta hut.