Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya WZ starkt, mycket bättre än WZ 1 i mitt tycke. Lite synd att det är så mycket gnäll på låg ttk, hoppas verkligen inte dom höjer på det, tvärtom ifall något.

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Jag gillar nya WZ starkt, mycket bättre än WZ 1 i mitt tycke. Lite synd att det är så mycket gnäll på låg ttk, hoppas verkligen inte dom höjer på det, tvärtom ifall något.

Varför vill du ha låg TTK?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Går bra nu. Skulle testa warzone, grafikbugg deluxe. Såg igenom marken, husen och kunde inte gå eftersom jag slog emot väggar jag inte kan se.

Måste säga att jag stör mig ordentligt på att man inte får chansen att återansluta om spelet kraschar eller liknande. Har ju hänt några gånger i MW2 nu så jag räknar med att det händer i Warzone också.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

söker spelare att köra warzone med! ligger runt 3 kd, komkom

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Varför vill du ha låg TTK?

Är väl mest en vanesak då jag egentligen spelat bara Apex sedan Cold War blev integrerat i WZ1, tycker TTK känns löjligt högt med 3 plates i WZ2, men som sagt en vanesak.

Gillar inte riktigt att snipers inte är 1 shot HS med 3 plates och att man lätt kan tömma 20 skott trots att merparten träffar utan att få en down.

Realism (eller åt det hållet åtm) är välan kanske vad jag letar efter.

Permalänk
Medlem

Ja, tycker TTKn är något för hög. Rycker warzone 1 var närmare en bättre balans på det. Har faktiskt bara hittills hört klagomål om att den är för hög.

En dålig grej vad jag tycker, och som inte många vet om, är att man kan köpa i shops nu armor piercing ammo som dödar mycket fortare. Ogillar det som fan då det påminner om de där starka skotten man kunde hitta i wz 1. Föredrar en jämnare balans där. Dem dödade mycket fortare dessutom.

Permalänk
Medlem

Har ni också så pass gryning runt håret samt lådor o dylikt i warzone? Se foto nedan.

https://ibb.co/kSrR8LY

https://ibb.co/p150hnR

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Har ni också så pass gryning runt håret samt lådor o dylikt i warzone? Se foto nedan.

https://ibb.co/kSrR8LY https://ibb.co/kSrR8LY

https://ibb.co/p150hnR https://ibb.co/p150hnR

Ja, irriterande som fan. En del lådor ser hemska ut i visst ljus pga det. Även sett att vissa väggar får grynigheten också. Testat olika grafikalternativ men inte lyckats hitta vad det är. Tror att Anti-Aliasing på filmic och högsta inställningen hjälpte lite.

Permalänk
Medlem

Jag testade det idag för första gången, spelet känns ofärdigt och buggigt. Det nya Gulag är lite för stort, så motståndare kan springa iväg och hålla sig på säkert avstånd, så att man inte kan döda dem i tid före time-out och gulag blir failed.
Förövrigt så fick spelet uninstall lika snabbt, men som tur är så kommer vanliga wz tillbaka den 28e

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Jag testade det idag för första gången, spelet känns ofärdigt och buggigt. Det nya Gulag är lite för stort, så motståndare kan springa iväg och hålla sig på säkert avstånd, så att man inte kan döda dem i tid före time-out och gulag blir failed.
Förövrigt så fick spelet uninstall lika snabbt, men som tur är så kommer vanliga wz tillbaka den 28e

Jag e också missnöjd med wz2,0
Kan dom inte skippa Gulag en gång för alla. Man orkar inte vänta ev ladda om spelet så fort man förlorat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FortuN:

Ja, irriterande som fan. En del lådor ser hemska ut i visst ljus pga det. Även sett att vissa väggar får grynigheten också. Testat olika grafikalternativ men inte lyckats hitta vad det är. Tror att Anti-Aliasing på filmic och högsta inställningen hjälpte lite.

DLSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har inte med DLSS att göra i mitt fall. Kör med FidelityFXcas då DLSS är alldeles för grumligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FortuN:

Har inte med DLSS att göra i mitt fall. Kör med FidelityFXcas då DLSS är alldeles för grumligt.

Alla uppskalningstekniker i MW2/Warzone leder till prickiga väggar. zworms tar upp det i hans videor och testar av/på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Alla uppskalningstekniker i MW2/Warzone leder till prickiga väggar. zworms tar upp det i hans videor och testar av/på

Ska kolla den, måste ju vara någon bugg, då FidelityFX bara gör uppskalning och ska förbättra bilden med sämre prestanda till skillnad från nästan resten av alla andra tekniker

Permalänk
Medlem

Detta är helt klart bästa versionen av warzone.

Man stöter inte på någon som har 2 maxade vapen, utan alla använder mer eller mindre vad de hittar i lådorna. Sedan vet jag inte om det bara var jag, men en del lyckades ta ett varv runt om mig innan jag ens hunnit fästa siktet på dem, allt pga slide canceling, sjukt störande.

Permalänk

Finns det någon svensk Discord-grupp för Warzone 2.0-spelare?

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Alla uppskalningstekniker i MW2/Warzone leder till prickiga väggar. zworms tar upp det i hans videor och testar av/på

Vilken video är det? Kan bara hitta där han testar olika DLSS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FortuN:

Vilken video är det? Kan bara hitta där han testar olika DLSS

Varenda video som han springer igenom byggnader. Vilket är alla. Så nämner han prickiga väggar. Du kan ju alltid spela spelet och kika själv. Och se vad som påverkar det.

Permalänk
Medlem

Har fått otroligt mycket problem med spelet sedan den senaste stora updaten.

Crasher konstant, inga footsteps alls, och helt otroligt mycket no-regs och rubberbanding. Varannan killcam är helt annorlunda än hur jag själv sett situationen, och äckligt ofta uppstår situationer där jag får x antal hits med hitmarkers, men killcam visar 0.

Permalänk
Medlem

Fick ett intressant grafikbugg för några dagar sedan,

[Epilepsivarning!]

Har bara hänt mig en gång hittills och jag har ingen aning varför det hände heller

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

DMZ har allvarliga problem med spawns för tillfället. Har hänt mig 2 gånger nu att enemy squad har spawnat 10-15m bakom min squad, vilket leder till insta death from behind. Trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

DMZ har allvarliga problem med spawns för tillfället. Har hänt mig 2 gånger nu att enemy squad har spawnat 10-15m bakom min squad, vilket leder till insta death from behind. Trevligt.

Jag tror inte något squad har spawnat bakom dig utan att du har varit långsam och helt enkelt inte varit uppmärksam på vilken eller vilka spawnplatser som finns omkring dig.
När jag och mina vänner kör rushar vi alltid närmaste spawn och tar en fight, det tar cirka 20 sekunder att springa till dom flesta och andra har varandra i sikt direkt, som t.ex dom vid Sawah Village och Hafid Port.

Här har du en bild på spawnplatserna för att kunna förbereda dig bättre.

Permalänk
Skrivet av calleballe:

söker spelare att köra warzone med! ligger runt 3 kd, komkom

Jag e game NU

Permalänk
Medlem
Skrivet av calleballe:

söker spelare att köra warzone med! ligger runt 3 kd, komkom

Jag också. Mitt vanliga gäng spelar inte så ofta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Jag med, demigod är mitt nickname i mw2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Jag med, demigod är mitt nickname i mw2

Accar, Pot-a-h heter jag

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problem med chatten i lobbyn o DMZ och warzone? funkar felfritt i matcherna men så fort man är tillbaka i lobbyn får jag chat service unavailable. spelar på xbox om det gör nån skillnad

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag undrar lite hur jag går till väga för att lättast tjäna ihop fler XP- samt Weapon XP-tokens.
Spelar mycket just nu för att levla upp vapen men inser att man inte får Weapon XP-tokens när man t.ex spelar Mosh Pit.

Vad är era bästa tips för att fylla på tokens?

Permalänk

HUENEME-CONCORD fel i Warzone II

Hej.
Vi är flera i hushållet och så fort vi försökte logga in samtidigt så fick en av oss inte kontakt med servrarna med felet Hueneme Concord. Har hållit på ett par dagar innan jag kom en lösning på spåret.
Jag gick in i min router och stängde av UPnP och vips så funkade det att spela flera stycken här u huset.

Permalänk
Avstängd

Söker ett gött gäng att spela WZ med kvällar & helger, runt 2 k/d uppåt så man är likvärdiga. DM för mitt battle.net ID. Tjohoo

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz