Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Dryad:

Vilken 2000kr rabatt är/var det? Produkten är nedsatt ser jag, sedan kan man få avdrag vid inbyte. Vad är det som berättigar till 2000kr rabatt till?

"Få 3 500 kr rabatt och 2 000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8"

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att tycka det här är helt okej:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

PRIS: 43990kr (Ord.Pr. 48990kr)

Satt ihop ett liknande för 42343kr på komponentkoll:
https://komponentkoll.se/bygg/vUiAl

Märk dock att vattenkylaren FrostFlow inte finns i Sverige, kostat $54.99:
https://www.amazon.com/ID-Cooling-FROSTFLOW-Cooler-Liquid-2x1...

Intel Core i9-13900KF - 8 189 kr

ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - 21 990 kr

Cooler Master Masterbox TD500 Mesh - 1 209 kr

ASUS PRIME Z790-P - 3 337 kr

Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 5600Mhz - 1 690 kr

Samsung 980 Pro series 2TB M.2 (MZ-V8P2T0) - 2 190 kr

Corsair RM1000X (2021) - 1 690 kr

DeepCool LE500 Marrs Processor Allt-i-ett vätskekylare 12 cm Svart 1 styck - 749kr

Microsoft Windows 11 Home Swedish 64-bit OEM - 1 299 kr

Totalt 42 343 kr

Märk dock att detta är från ett antal olika leverantörer och inte med eventuell frakt.

Klart rimligt pris då du knappast får tag på ett RTX 4090 idag för 21999kr idag.
Lägg där till 24 månaders garanti, så är det inte alls dumt.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Någon som har sett bra fynd på wireless access points (trådlöst åtkomst punkt) eller ska man köpa en wifi router/mesh???
Är väldigt förvirrade över vad jag ska göra för att förbättra wifin hemma???

Edit:
routern/modemet sitter i ett hörn av huset så signalen når inte överallt

skrev var modemet/routern var
Permalänk
Medlem
Skrivet av civzen:

Någon som har sett bra fynd på wireless access points (rådlöst åtkomst punkt) eller ska man köpa en wifi router/mesh???
Är väldigt förvirrade över vad jag ska göra för att förbättra wifin hemma???

Vi kör deco m5 mesh system hemma med 4 "puckar" fungera hur bra som helst i hus på 3,5 våningar på 190km2. Till och med hyfsad täckning nere i källaren med tjocka betong vägar. Men om du kör allt via trådlöst nät så borde du gå för ett system med wifi 6 för få så stabil uppkoppling som möjligt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonsjo:

Denna har varit uppe tidigare, men jag velar fram och tillbaka så hjälp mig.
Jag är i valet och kvalet. Ska jag vänta in RDNA3 eller helt enkelt köra på denna?
Skulle kunna lägga 2 - 3k extra för RDNA3 alternativt vänta tills dom släppt den och få ned denna ännu mera.
Vad är era tankar?
https://www.amazon.se/XFX-6800XT-Radeon-1xHDMI-videokort/dp/B...

Vad kostade den på din länk?

Finns ju 6900xt för ca 8400kr på Amazon.
Tror bästa dealen var 6800 ej XT för ca 5600kr eller vad det nu var.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad kostade den på din länk?

Finns ju 6900xt för ca 8400kr på Amazon.
Tror bästa dealen var 6800 ej XT för ca 5600kr eller vad det nu var.

Jag köpte från NR INFO via amazon.de https://www.amazon.de/s?me=A206ULAR6UT9T8&language=en&marketp...
Men där är 6800 XT slut,
kanske bäst med 6800 för 560 EUR inkl frakt.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Ingen som sett rabatter på t ex köksblandare, trädgårsredskap och möbler?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Baxtex:

Ingen som sett rabatter på t ex köksblandare, trädgårsredskap och möbler?

Kika i tråden för andra prylar, så kanske du hittar något bra!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ay caramba:

"Få 3 500 kr rabatt och 2 000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8"

Ah det missade jag, trodde det var upp till det beloppet beroende på vad man byter in.
Jag var dock inne via Benify, såg inte det där. Ska kika

Permalänk
Medlem

Tar gärna tips om någon sätt liknande som nedan fast större kort, 256gb eller större. Måste inte vara end tier, men något som passar med senare GoPro utan att utgöra en flaskhals.

Skrivet av Eldarion:

Produkt: SanDisk SDXC Extreme Pro UHS-I V30 128GB 200MB/S
Länk: https://www.cyberphoto.se/foto-video/lagring-minnen/minneskor...
Kategori: Minneskort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6506330
Pris: 249kr

Finns även som 64GB för 149kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

3300kr totalkostnad pratar jag om. Bytte in en gammal LG G4, och fick således det priset.

<Uppladdad bildlänk>

Lägger jag till samma mobil som dig så blir det typ 10kr inbytesrabatt, vad konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Jag köpte från NR INFO via amazon.de https://www.amazon.de/s?me=A206ULAR6UT9T8&language=en&marketp...
Men där är 6800 XT slut,
kanske bäst med 6800 för 560 EUR inkl frakt.

Ja, imo är väl 6800 bäst prestanda för pengarna då.

Men sen är det också troligt att det kommer några intressanta deals sista dagarna, men sen vet man ju inte heller på vad.

GPU reorna är ju inte direkt särskilt intressanta för stunden, men man vet ju aldrig.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad kostade den på din länk?

Finns ju 6900xt för ca 8400kr på Amazon.
Tror bästa dealen var 6800 ej XT för ca 5600kr eller vad det nu var.

Jag slog till på den till slut, då var det 1 kvar i lager så jag knep den sista.

Order Summary
Item(s) Subtotal:EUR 649,00
Postage & Packing:EUR 9,99
Total:
Grand Total:EUR 658,99
Payment Grand Total:SEK 7.423,98

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Tar gärna tips om någon sätt liknande som nedan fast större kort, 256gb eller större. Måste inte vara end tier, men något som passar med senare GoPro utan att utgöra en flaskhals.

Tyska Amazon har 256GB Sandisk Extreme Pro Micro SD för €34,66 + ca 65kr för frakt dock. Men köper man fler saker från Amazon i Tyskland så samfraktar de så man kan nog kolla lite där om man ska ha fler saker. (€33 men någon tia mer med svensk moms)
https://www.amazon.de/-/en/dp/B09X7DMBVF/

Det är även rätt ok pris på 512GB-modellen (€76)

Hastigheten sägs vara bortemot 140MByte/s (skrivhastighet, som ju är det viktigaste); andra kort som Samsungs Evo select och Amazon Basic ligger på 85-90 tror jag, och Sandisk Ultra (som jag har till en Nintendo här hemma) ligger nog på ca 50Mbyte/s vilket känns rätt segt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Inte sätt en enda hygglig rea på rtx 3090 lr 6900 ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad kostade den på din länk?

Finns ju 6900xt för ca 8400kr på Amazon.
Tror bästa dealen var 6800 ej XT för ca 5600kr eller vad det nu var.

Är så jävla sugen på denna med men vågar inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Ah det missade jag, trodde det var upp till det beloppet beroende på vad man byter in.
Jag var dock inne via Benify, såg inte det där. Ska kika

När jag testade imorse så fick jag 0kr extra för en gammal mobil.
Någon som bytte här på swec fick 2000 men fick byta in s20. Tycker telefonen är värd mer än 2000kr.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Inte sätt en enda hygglig rea på rtx 3090 lr 6900 ?

6900xt finns för 8400 på amazon eller 9400 på inet (med spel bundle) sen om det är hyggligt får du bestämma 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Någon som sett ngn deal på att fylla på sin PlayStation Wallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

3300kr totalkostnad pratar jag om. Bytte in en gammal LG G4, och fick således det priset.

<Uppladdad bildlänk>

Jag får bara 31 kr för min LG G4..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Är så jävla sugen på denna med men vågar inte riktigt.

https://www.mindfactory.de/product_info.php/16GB-XFX-Radeon-R...

Runt 8000 om jag inte räknar heltokigt med typ 30€ frakt.

De hade ett 6800 för 499€ tidigare idag. Men inte nu såklart när jag bestämt mig för det!

Edit: är får du spelen, även om jag tror man kan be om den av NR INFO

nä nu har de lagt på en 50-lapp

Permalänk
Skrivet av Swe91:

Jag får bara 31 kr för min LG G4..

Och sen ska de 2000 kronorna tillkomma utöver det. Om de dras redan vid köp eller om man får de senare när telefonen är inskickad och kollad vet jag dock inte.

Tycker för övrigt att Samsung är lite tråkiga med vilka telefoner de accepterar som inbyte eller ej. Xperia Compact duger inte. Galaxy S7 är inget de vill ha. Men en gammal konstigt variant av Galaxy S2.. det är minsann fina grejer det. Tar de gärna emot.

Permalänk
Medlem

På tal om telefoner:

Har ni sett någon bra här på Black Friday som inte väger så mycket (under 200 gram) och har bra batteritid + bra kamera?

Budget kan vara runt 10k om det är något som är bra dvs.

Kollade lite på den där Zenfone 9 som har rea just nu men det verkar som kameran är inte det bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Jag får bara 31 kr för min LG G4..

Skrivet av grasklippare:

Och sen ska de 2000 kronorna tillkomma utöver det. Om de dras redan vid köp eller om man får de senare när telefonen är inskickad och kollad vet jag dock inte.

Tycker för övrigt att Samsung är lite tråkiga med vilka telefoner de accepterar som inbyte eller ej. Xperia Compact duger inte. Galaxy S7 är inget de vill ha. Men en gammal konstigt variant av Galaxy S2.. det är minsann fina grejer det. Tar de gärna emot.

Går man hela vägen till sista steget innan kassan så tillämpas 2000kr-rabatten. Fungerade med en gammal trasig Redmi Note 2 med 0kr i inbytesvärde:

Fungerar dock bara på 256GB-versionen, inte 128 :/

Kan någon förklara vad det är som är så speciellt med den här paddan för någon som har noll koll på segmentet? Verkar vara ganska tråkig IPS-skärm t.ex. men SoC av senaste (rappa) snittet.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk

Är Amazon lite osäkra på vilken telefon det är de säljer? Galaxy S22/S22 Ultra

Om det är en S22 Ultra är väl priset väldigt bra? Är det faktiskt en S22 är priset ändå rätt bra?

Permalänk
Skrivet av fragande:

Går man hela vägen till sista steget innan kassan så tillämpas 2000kr-rabatten. Fungerade med en gammal trasig Redmi Note 2 med 0kr i inbytesvärde:

<Uppladdad bildlänk>

Fungerar dock bara på 256GB-versionen, inte 128 :/

Kan någon förklara vad det är som är så speciellt med den här paddan för någon som har noll koll på segmentet? Verkar vara ganska tråkig IPS-skärm t.ex. men SoC av senaste (rappa) snittet.

Jag köpte en Tab S8 sist de va på rea (ca 1000kr dyrare) och använder den rätt ofta.

Att se på film i sängen är sådär i jämförelse med äldre Samsung Tab med OLED ... men att rita, läsa eller surfa runt är riktigt gött. Batteritiden är superb och när jag inte behöver bära med laptopen är denna utmärkt komplement att ha till studier elr likn.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats hitta Herman Miller Aeron Remastered för billigare peng än 15.120 :-?

Jag tänker på den maxade versionen, storlek B (medium):

  • Helt justerbara armstöd

  • PostureFit SL

  • 8Z Pellicle

  • Lutningsbegränsare och framåtvinklad sits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

På tal om telefoner:

Har ni sett någon bra här på Black Friday som inte väger så mycket (under 200 gram) och har bra batteritid + bra kamera?

Budget kan vara runt 10k om det är något som är bra dvs.

Kollade lite på den där Zenfone 9 som har rea just nu men det verkar som kameran är inte det bästa?

Google Pixel 6a helt klart. Halebop hade bra deal, men oklart om det finns på hemsidan. (Dom ringde frun)

Även nyare pixel 7! Har en 7 pro och jag är riktigt nöjd. Bytte då min OnePlus 8 tog riktigt dåliga bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

På tal om telefoner:

Har ni sett någon bra här på Black Friday som inte väger så mycket (under 200 gram) och har bra batteritid + bra kamera?

Budget kan vara runt 10k om det är något som är bra dvs.

Kollade lite på den där Zenfone 9 som har rea just nu men det verkar som kameran är inte det bästa?

Om det går bra med abonnemang så har comviq några fina erbjudanden.

https://www.comviq.se/mobiler

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som lyckats hitta Herman Miller Aeron Remastered för billigare peng än 15.120 :-?

Jag tänker på den maxade versionen, storlek B (medium):

  • Helt justerbara armstöd

  • PostureFit SL

  • 8Z Pellicle

  • Lutningsbegränsare och framåtvinklad sits

https://www.designcabinet.biz/office-furniture/swivel-chairs/...

Köpte min härifrån 2021 för ca 12000kr. Med koden: BLACK15 kostar det 1.274€