Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Hur "snabba" brukar shipping gå för LG's egna shop om man köper där?

Permalänk

Angånde mediamarkt de ska ha fullpris på mobilen kul äntligen en deal man gillade.... Fler som e med om samma?

Permalänk
Skrivet av idomaghic:

Jo, Fold 3 verkar ju enligt prisjakt gå att köpa för 14-15tkr, skulle väl fortfarande kalla 499 under 24mån med obegränsad surf för en bra deal, om man kan tänka sig en Samsung-mobil (vilket jag inte kunde).

Hur löste du så att telefonen blev nollad?

Permalänk
Medlem

Är det någon som hittat något bra uppgraderingspaket?

Sitter med en 4770k rigg som inte riktigt håller måttet längre. 13700K ser lockande ut, är det någon insatt som har bättre förslag? Även öppen att köpa begagnat om det 'r nåt man bör sikta på.

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Vad fick du för rabatt för G4:an? Testade för skoj skull och får hela 31kr rabatt för den?

Lite sugen på att uppgradera från Galaxy Watch 4 Classic till en 5 Pro, men man får typ 414kr för Classic 4 46mm. Känns jäkligt snålt. Såg en artikel om deras kampanj i USA och där verkar de ge betydligt större rabatter.

Haha, precis som du säger blev det inte mycket rabatt
31kr är nog sanningen... Men behövde ju slänga in något för att få 2000kr:s-rabatten.

Permalänk
Medlem

Lyckades själv efter att ha blivit kopplad till Telenors uppsägningsavdelning omförhandla både mitt bredbands- och TV-abonnemang till rådande ”nykundspriser”, dvs. 249:- för 1000/1000 och 149:- för TV-mellan. Gäller att ligga på lite

Lyckades likt några andra här på forumet knipa en Apple Watch Series 7 i fredags under Halebops galna rea. Någon som fått någon uppdatering kring er order eller fått den skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpzon:

Lyckades själv efter att ha blivit kopplad till Telenors uppsägningsavdelning omförhandla både mitt bredbands- och TV-abonnemang till rådande ”nykundspriser”, dvs. 249:- för 1000/1000 och 149:- för TV-mellan. Gäller att ligga på lite

Lyckades likt några andra här på forumet knipa en Apple Watch Series 7 i fredags under Halebops galna rea. Någon som fått någon uppdatering kring er order eller fått den skickad?

Gällande AW 7 så har jag inte hört någonting och det står fortfarande att ordern är under behandling. Har låga förhoppningar att det kommer att gå vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpzon:

Fick en kreditupplysning i morse, i övrigt har inget hänt än.

Permalänk
Medlem

Gratis keyboard S8/S8+/S8 Ultra

Om man laddar ner Samsung Members appen så finns det ett erbjudande med gratis keyboard till S8 tablets. Kan vara bra för alla som köpt via de olika BF kampanjerna som varit på tabletsen de senaste dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedix:

Om man laddar ner Samsung Members appen så finns det ett erbjudande med gratis keyboard till S8 tablets. Kan vara bra för alla som köpt via de olika BF kampanjerna som varit på tabletsen de senaste dagarna.

<Uppladdad bildlänk>

Måste ha beställt före 13 november.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedix:

<Uppladdad bildlänk>

Står att enheten måste vara inköpt senast 13 november dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackcoffee:

I brist på den där egna tråden för detta så tar jag gärna lite konsultation här.

Som gammal hifinörd tar det emot att köpa billigt skräp - den stora stereon på annat håll i hemmet hade prylar med nypris motsvarande en smålbil en gång i världen... men jag kan inte ritkigt möblera vettigt så TV och den stereon går ihop. Kvar blir en lösning för att få bättre ljud och någorlunda snygg och väggnära ljudlösning för min vägghängda LG 55-tummare som jag släpade hem i helgen.

Jag ser nu två alternativ, antingen släpa fram nån form av bänk och köpa nån av de soundbar-system som reas ut, det finns några modeller av LG (samma märke som TVn, vilket säkert gör nåt) som har sänkts från kring 10 till 4-5 tusen - antar det är förra årets modeller.

Det andra alternativet vore en lös liten förstärkare som tar HDMI eller optiskt in, och sen ett par högtalare. Allt detta på nån slags bänk. Fördelen med detta är att jag också kan få en hörlursutgång vilket saknas på både TV och soundbars som jag tittat på. Jag bor i lägenhet och ibland har jag använt hörlurar för tittande på sena kvällar.

En farhåga jag har med två lösa högtalare är att man på stereosystems klassiska vis får en ljudbild som faller samman platt till närmasta högtalare om man sitter off-center. Soundbar eller en centerhögtalare är lockande för det. Jag tror inte jag orkar dra kabel till bakhögtalare - så viktigt är inte ljudet för mitt tv-bruk.

Rekommendation och tankar? Om jag går på förstärkar/högtalar-varianten, tips på konkreta prylar? Kan man få komplett system med 2 eller 3 högtalare (+ ev sub) och en förstärkare under tio loppor och ändå få nåt vettigt?

Ett "mellanting" är Klipsch The Fives som är separata stereohögtalare med HDMI och bra ljud, rätt snygga också, men dyra.

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Gamingstolar generellt är ju inget vidare om man inte går upp i iaf 5k+ klassen. Men svive stolen ser väl helt okej ut, medan Razer stolen är något som jag aldrig ens skulle kunna tänka mig tanken att sitta i frivilligt obekväm och en riktigt rygg dödare

Tänk på att Svive stolen är M/L dock, så möjligt att djupet på stolen är för stort för hans lårben. Han kommer troligen inte heller kunna använda armstöden då lär vara för breda. Om han inte är en väldigt stor 11 åring dvs. för då kan du bortse från allt detta. Eller en normalstor, har inget perspektiv på hur stor en 11 åring är

Tack för kommentarer👍

Han är ca 1,60 lång (och fortsätter växa...), så kanske växer in i Svive snart.

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är nåt för en 11-åring, men ni som söker stolar, underskatta inte vad man kan hitta på firmor som säljer begagnade/regkonditionerade kontorsmöbler. Det kan vara hållbart och prisvärt. Min erfarenhet är att det ofta är bättre att ringa luren och ringa dem än att klicka på webbshoppar när man väl ska köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja då är frågan om man ska chansa på Telia 500/500 för 299:- månaden som förra året eller bara gå på Telenor 250/250 för 299:- där man vet allt fungerar.

Hade ett helvete förra året med Telia. De lyckades inte aktivera mitt bredband, skyllde på nätleverantören och att de inte "kunde göra något" och la det som ärende.
Efter 3 dagar utan internet fick jag nog och ångrade beställningen. Trots det fick man faktura 4 månader i rad efter och fick ringa flera samtal innan de faktiskt tog bort allt. Jag svor aldrig mer Telia, men nu är man här igen och dubbel hastighet mot Telenor lockar

Ringde ownit efter de 3 dagarna utan Internet där telia inte kunde aktivera mitt internet. Ownit tog beställning över telefonen och aktiverade internet när vi pratade i telefon.
Telenor kunde också aktivera det snabbare när jag bara ringde dom efter beställning förr med deras BF erbjudande.

Vore trevligt med 500/500 men fan orolig det blir samma strul igen. Och eftersom aktivering inte är fören 18/12 så kan man inte ta Telenors BF 250/250 i efterhand om Telia misslyckas igen

--
Chattade med Telia och tog upp detta nyss också.
Hos andra ISP så kan man ringa om det inte aktiveras på dagen och då aktiverar det bredbandet över telefon (Har gjort detta på Telenor, Ownit, Bahnhof utan problem).
Men Telia så fungerar det inte så, aktiveras det inte så kontaktar man dom lägger dom det som ett ärende och de hanteras i turordning och "det kan ta lång tid om de har många ärende".
Och det var väl det som hände sist, de hamnade i en lång kö som tog flera dagar utan framgång.

Jag haffade Telia förra året och det gick smärtfritt måste jag säga. Fick förhandla i år då det tydligen skulle gälla nya kunder. Sa att jag inte såg några problem med att byta leverantör då det fanns bra erbjudanden varpå jag blev kopplad till en annan som löste det på 2 minuter under detta året har jag inte haft strul en enda gång.

(Quote mest för att visa en annan del av myntet)

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats beställa Samsung Fold3 från Mediamarkt med abonnemang från 3?

Jag sitter med ett snordyrt abonnemang från Telenor och kan lika gärna byta till ett annat där telefon ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag sitter med ett snordyrt abonnemang från Telenor och kan lika gärna byta till ett annat där telefon ingår.

Har försökt ett par timmar nu. Först hamna inget i varukorgen, sen vart det fullpris på telefonen och nu bara snurrar det när man signerat med bankID.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x, MSI RX 6800 (Ref), Aorus B550 Pro AC, Vengence RGB Pro 3200MHz 32GB, Noctua NH-D15, Phanteks Eclipse P400A

Permalänk
Medlem

Anyone knows how to save with Webhallen now? Gift card etc.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reductio ad absurdum:

Produkt: Xbox trådlös handkontroll + Trådlös adapter för Windows 10
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/331314-Xbox-Wireless-kon...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5667545
Pris: 499kr

Ytterligare en liten sänkning.

Om man vill koppla 4 kontroller till en dator behöver man då fyra donglar eller räcker en?

Tror man behövde 4 donglar på xbox 360 tiden

Permalänk
Skrivet av glautz:

Har försökt ett par timmar nu. Först hamna inget i varukorgen, sen vart det fullpris på telefonen och nu bara snurrar det när man signerat med bankID.

Samma här man får ha is i magen med denna dealen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Om man vill koppla 4 kontroller till en dator behöver man då fyra donglar eller räcker en?

Jag har för mig att en dongel stöder just fyra kontroller. Det var ett av argumenten för att använda dongel över BT (som kontrollerna också stöder) då BT bara fixade en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Priserna bestäms oftast av tillverkare eller leverantör, som sänker sina inköpspriser. I detta fall är det Nordisk Film som bestämt priset på Dualsense. Vill man gå billigare än så (som ex Maxgaming) så tar de ur egen ficka.

Väldigt intressant. Skulle vilja ha mer insikt i hur branschen funkar.

Hur gör dom då med befintliga lager? Säg att butikerna redan sitter på 100-tals inköp produkter som nu ska sänkas, får dom återbetalning från leverantören?

Fan, här har ju jag gått och trott att det är butikerna som står för sänkningen. Men samtidigt inte fått ihop kalkylen då elektronikbranschen alltid tjatar om hur små marginaler det är.

Kontentan är ju iaf att det blir väldigt tråkigt som kund eftersom det är mer eller mindre samma produkter som sänks ”överallt”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kolla lite hur det är med att koppla upp mer än en kontroll till pc. Jag fick det inte att funka hemma med två samtidigt. Var ett år sen och då var det ett "känt problem" när jag sökte på det. Kanske är löst nu.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Kolla lite hur det är med att koppla upp mer än en kontroll till pc. Jag fick det inte att funka hemma med två samtidigt. Var ett år sen och då var det ett "känt problem" när jag sökte på det. Kanske är löst nu.

Funkat bra för mig med 2 kontroller samtidigt + dongeln. (De få minuter man fått spela med sambon efter 15 timmar övertalning)

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Enligt Microsofts sida ska en adapter klara upp till 8 kontroller, så fyra borde funka utan problem kan man tycka.

Permalänk
Skrivet av compumanic85:

Hur löste du så att telefonen blev nollad?

Det gjorde jag inte; jag köpte Pixel 7 Pro för 449kr/mån från elgiganten.

Permalänk

Allente total?
Jag är ju F1 fantast och gillar Janne som kommentator
Nån som sett något bra erbjudande på Allente? Gärna tillsammans med Bredband

Rättstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Finns bra deals hos comviq just nu kanske värt att kolla in också. https://www.comviq.se/

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Fungerade klockrent på min stationära dator med Bluetooth adapter med 2 xbox one kontroller kopplade sam tidigt. Så det ska inte vara några störe problem så länge man har Bluetooth tillgängligt på datorn.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Haha, precis som du säger blev det inte mycket rabatt
31kr är nog sanningen... Men behövde ju slänga in något för att få 2000kr:s-rabatten.

Vilken 2000kr rabatt är/var det? Produkten är nedsatt ser jag, sedan kan man få avdrag vid inbyte. Vad är det som berättigar till 2000kr rabatt till?