Kompletts välgörenhetsauktion slutar på 34 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

svårt det där , vart går gränsen för gnäll och konstrukltiv kritik ? Flera är väl tex inne på att tävla ut en pc genom att om du tex skänker 100kr är du med och kan vinna, eller nåt mostvarande hade "eventuellt" genererat mer pengar då många kanske hade öppnat fickan för en chans. Är ju inte för "intet" spelbolagen går bra.

Med det sagt såklart bra iniativ men på nåt sätt och utnyttjande av enskillda individer som buder och där vinnaren ensam skänker en rejäll slant över datorns värde ensam, istället för att uppmuntra alla på forumet att skänka.

Spelinspektionen har nog en del att säga till om då. Det finns ju en anledning till att du alltid måste ge en "motivering" på det mesta som "tävlas" ut, för då är det just en tävling och inte ett lotteri.

https://www.spelinspektionen.se/fragor--svar/lotterier/

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Om jag ska ge någon konstruktiv kritik till en part skulle det vara mot SweC att de borde ha gjort en nyhet av att den här auktionen existerade. Idéen i sig är bra och inget ont riktat mot komplett. Jag tror bara detta skedde i skymundan.

Jag har inte sett någonting om det och hittar inte i arkivet heller.. var det bara en av privatannonserna som fanns ute eller vart fick man ens reda på att det här skedde?

Jag har definitivt sett den på förstasidan (flera gånger)

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av omdull:

Om jag ska ge någon konstruktiv kritik till en part skulle det vara mot SweC att de borde ha gjort en nyhet av att den här auktionen existerade. Idéen i sig är bra och inget ont riktat mot komplett. Jag tror bara detta skedde i skymundan.

Jag har inte sett någonting om det och hittar inte i arkivet heller.. var det bara en av privatannonserna som fanns ute eller vart fick man ens reda på att det här skedde?

https://www.sweclockers.com/artikel/35129-buda-hem-dator-och-...

Artikel lades upp 26 oktober. Den lades sedan upp i toppen vid flera tillfällen innan auktionens slut för att maximera synlighet.

Permalänk
Medlem

Då tar jag tillbaka kritiken! Måste vara den nära lågkonjunkturen som visar sig här då

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Då tar jag tillbaka kritiken! Måste vara den nära lågkonjunkturen som visar sig här då

Det räcker nu.

Mycket fint initiativ av samtliga och ett stort grattis till köparen!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Allt gnäll i tråden får mig att tänka på när Arla bestämde sig för att sluta klimatkompensera efter att konsumentombudsmannen stämt Arla för vilseledande information...

Sensmoral, sluta klanka ned på de som faktiskt försöker göra något gott...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Komplett.se

Vi är glada att det fanns intresse att lägga bud på en dator där allt gick till välgörenhet. Såklart hade vi hoppats på ett högre belopp och en större summa till barncancerfonden. Att summan slutade på "marknadsvärdet" för datorn kan beror på en mängd faktorer. Men då flera verkar ha missat auktionen trots ett par tillfällen på förstasidan och listning i marknaden, så behöver vi jobba mer på synligheten nästa gång.
Oavsett vad auktionen hade slutat på så hade det varit en vinst för Barncancerfonden

Som mycket av det vi gör på Sweclockers så finns det oftast flera anledningar till att vi genomför en aktivitet. Vi vill gärna göra något för communityt och “ge tillbaka” till SweClockers läsare och medlemmar. Det var delvis därför vi kryddade paketet med något unikt som en resa och besök på SweClockers kontor samt en “nördig middag” med Komplett & SweC.
En viktig anledning till att vi gör detta är att vi har en lång tradition av att “hänga” på SweC, vi gillar communityt och vi värdesätter SweC som plattform, ni som hängt med vet att vi varit partner och annonsörer här sedan vi startade butiken i början på 2000-talet Sedan är det såklart en viktig plats att synas på om man som butik vill sälja saker till sveriges geek-elite PR och synlighet var såklart en del av varför vi gjorde denna aktivitet, men långt ifrån den enda. Pengarna gick som bekant oavkortat till barncancerfonden. Att vi som företag kan bidra till något positivt samtidigt som vi får ge tillbaka till communityt som hjälpt oss på vägen och göra en kul grej för SweClockers är alltid en “plusaffär”. Oavsett vad komponenterna, arbetstiden och allt annat kostat här.

Fortsätt gärna diskutera och ge er syn på saken. Vi är inte Arla

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Komplett:

Fortsätt gärna diskutera och ge er syn på saken. Vi är inte Arla

//Erik

Oooooh, shots fired...

Men väl rutet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Allt gnäll i tråden får mig att tänka på när Arla bestämde sig för att sluta klimatkompensera efter att konsumentombudsmannen stämt Arla för vilseledande information...

Sensmoral, sluta klanka ned på de som faktiskt försöker göra något gott...

Det problematiska är folk som faktiskt är så naiva att man tror att vinstdrivande företag ställer upp på välgörenhet för den goda sakens skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi är glada att det fanns intresse att lägga bud på en dator där allt gick till välgörenhet. Såklart hade vi hoppats på ett högre belopp och en större summa till barncancerfonden. Att summan slutade på "marknadsvärdet" för datorn kan beror på en mängd faktorer. Men då flera verkar ha missat auktionen trots ett par tillfällen på förstasidan och listning i marknaden, så behöver vi jobba mer på synligheten nästa gång.
Oavsett vad auktionen hade slutat på så hade det varit en vinst för Barncancerfonden

Som mycket av det vi gör på Sweclockers så finns det oftast flera anledningar till att vi genomför en aktivitet. Vi vill gärna göra något för communityt och “ge tillbaka” till SweClockers läsare och medlemmar. Det var delvis därför vi kryddade paketet med något unikt som en resa och besök på SweClockers kontor samt en “nördig middag” med Komplett & SweC.
En viktig anledning till att vi gör detta är att vi har en lång tradition av att “hänga” på SweC, vi gillar communityt och vi värdesätter SweC som plattform, ni som hängt med vet att vi varit partner och annonsörer här sedan vi startade butiken i början på 2000-talet Sedan är det såklart en viktig plats att synas på om man som butik vill sälja saker till sveriges geek-elite PR och synlighet var såklart en del av varför vi gjorde denna aktivitet, men långt ifrån den enda. Pengarna gick som bekant oavkortat till barncancerfonden. Att vi som företag kan bidra till något positivt samtidigt som vi får ge tillbaka till communityt som hjälpt oss på vägen och göra en kul grej för SweClockers är alltid en “plusaffär”. Oavsett vad komponenterna, arbetstiden och allt annat kostat här.

Fortsätt gärna diskutera och ge er syn på saken. Vi är inte Arla

//Erik

Marknadsförde ni auktionen på era kanaler i sociala medier något? Det vore ju annars ett bra sätt att nå ut till fler än de som läser förstasidan på Sweclockers.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bakgrund:

Marknadsförde ni auktionen på era kanaler i sociala medier något? Det vore ju annars ett bra sätt att nå ut till fler än de som läser förstasidan på Sweclockers.

Yes, den visades även i sociala medier, vår webb och nyhetsbrev.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram