Åksjuk av RE8 - bättre med 3 person DLC?

Permalänk

Åksjuk av RE8 - bättre med 3 person DLC?

Jag köpte RE8 till series X ganska snart efter att det släpptes. Jag fick dock stänga av det väldigt snabbt på grund av rätt extrem åksjuka. Vad jag förstått så verkar det bero på den väldigt snäva FOVen.

Har någon som mådde illa av spelet testat 3e persons läget i DLCn och upplevt att det löste åksjukeproblemet, eller blir man fortfarande åksjuk?

Jag vill ogärna betala ett par hundralappar till om det inte hjälper.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Och detta är inte i VR du menar eller? Har aldrig varit mot att man blir åksjuk av ett spel på TVn / skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LangdonAlger:

Har någon som mådde illa av spelet testat 3e persons läget i DLCn och upplevt att det löste åksjukeproblemet, eller blir man fortfarande åksjuk?

Ja, jag kunde inte köra alltför långa sessioner i början, vande mig till slut så lyckades spela igenom spelet. Körde Shadows of Rose som är 3dje persons perspektiv utan liknande problem så det fungerar nog bra i grundspelet också nu när valmöjligheten finns.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Och detta är inte i VR du menar eller? Har aldrig varit mot att man blir åksjuk av ett spel på TVn / skärmen.

Precis, inte i VR. Jag brukar aldrig må illa av spel. Har spelat hur många FPSer som helst utan problem. Söker man på det så är det många som har samma problem med just RE8 (och även RE7). Det har släpps en patch till PC som tillåter en att ändra FOVen som kallas för motion sicknes patch eller nått i den stilen.

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Ja, jag kunde inte köra alltför långa sessioner i början, vande mig till slut så lyckades spela igenom spelet. Körde Shadows of Rose som är 3dje persons perspektiv utan liknande problem så det fungerar nog bra i grundspelet också nu när valmöjligheten finns.

Tackar! Tror du det är för att du vant dig, eller är det att 3e personsläget löser saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LangdonAlger:

Tackar! Tror du det är för att du vant dig, eller är det att 3e personsläget löser saken?

Bra fråga som jag förstås inte kan svara på,
men generellt blir jag ofta illamående av first-person perspektiv men aldrig haft problem i tredje person,
så tyckte det var otroligt trist att de gick till first-person i RE7 och 8. (även om jag fattar att det säkert är för VR (som jag inte heller kan spela p.g.a. illamåendet… )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, jag kunde inte köra alltför långa sessioner i början, vande mig till slut så lyckades spela igenom spelet. Körde Shadows of Rose som är 3dje persons perspektiv utan liknande problem så det fungerar nog bra i grundspelet också nu när valmöjligheten finns.

Jag blev åksjuk av age of empires 3, höll på att spy efter 15min spelande.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Bra fråga som jag förstås inte kan svara på,
men generellt blir jag ofta illamående av first-person perspektiv men aldrig haft problem i tredje person,
så tyckte det var otroligt trist att de gick till first-person i RE7 och 8. (även om jag fattar att det säkert är för VR (som jag inte heller kan spela p.g.a. illamåendet… )

Coolers, kanske kan vara värt att skaffa DLCn då. Ser fram emot när jag spelat klart spelet, men inte att spela det =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Och detta är inte i VR du menar eller? Har aldrig varit mot att man blir åksjuk av ett spel på TVn / skärmen.

Inget ovanligt.

Skrivet av BergEr:

Jag blev åksjuk av age of empires 3, höll på att spy efter 15min spelande.

Det där låter ovanligt dock, har bara hört att man blir det av förstapersonsspel

Permalänk

Jag kan lätt bli åksjuk om jag ser någon annan spela, iaf FPS spel.