Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Ja har du nåt tips på nåt som är som The Witcher 3 men med mindre downtime mellan spelsekvenserna?

Valfritt Ubisoft-spel. Till exempel: AC Valhalla, AC Odyssey eller Immortals Fenyx Rising. Nu är ju inget av dessa ett regelrätt RPG utan open world äventyr i varierande kvalitet.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag har inget problem med om jag är mellan 50-60 fps, men det är så mycket stutters konstant med ett 5900x och RTX 3080, spelar ingen roll vilka inställningar jag kör.

Permalänk
Medlem

Jag kör på Ultra, RT & RT Ultra är inte spelbara.
Man märker direkt att fpsen är katastrof så fort man slår på endera.
Man märker det speciellt på att muspekaren inte hänger med alls.
Hoppas dom optimerar det mera.

Sitter på ett asus tuf 3070 TI och en amd r7 7700x samt 6000mhz ddr5.

Visa signatur

🎮 → Strix B650-A , Ryzen 7 7800x3d , G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 48GB, Rx 7900 XTX Hellhound White,
🖥️ → Monitor: Samsung Odyssey G7" 2560x1440 240hz G-Syn
⌨️ → No Brand
🖱️ → Razer Naga Pro
🎧 → Sennheiser PC37X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har spelat några timmar nu o gameplayet är väl okej so far, men jäääävlar vad det ska snackas. Jag spelar för att jag vill spela, inte sitta o titta på en film med stela skådespelare. Är det bara i början det snackas så mycket eller är det genom hela spelet?

Om du spelat några timmar har du väl inte ens lämnat White Orchard än? Det är som segast i början. Kommer förvisso vara mycket dialog genom hela spelet, men det blir mycket bättre när man verkligen kommer in i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Om du spelat några timmar har du väl inte ens lämnat White Orchard än? Det är som segast i början. Kommer förvisso vara mycket dialog genom hela spelet, men det blir mycket bättre när man verkligen kommer in i det.

Det finns många bättre open world lir med modernare spelmotorer om du är helt ointresserad av story. Jag skulle lägga ner och låta det mogna som fint vin så tar du upp det när du ändrat infallsvinkel och letar efter bra berättelser/karaktärer.

Geralt var en svinballe i Witcher 1 och 2 men han bättrade sig i Witcher 3.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Geralt har alltid varit en kung.

Permalänk

Hej hörni
Jag vet inte om jag har hamnat helt fel, men jag kör Witcher 3 på ps4 (aldrig varit ett snille på datorer). Mitt problem är att spelet kraschar varje gång Geralt ska få sista meningen av red baron (Quest family matters) om vart Ciri är 😢. Spelet blev lite småkonstigt vid uppdateringen i december men här kraschar det varje gång 🤷‍♀️
Jag kan basically göra vad fan jag vill i spelet förutom att fortsätta den dialogen. Jag har senaste uppdateringen både på ps4 samt spelet, jag har startat om båda, jag har raderat och återinstallerat men det lägger av igen. Nu ikväll fortsatte jag med lite andra quests i några timmar i förhoppning att det löst sig.. men nej
Har någon av er tips och råd till en tjej som snart slår stekpannan i sitt ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marängen:

Hej hörni
Jag vet inte om jag har hamnat helt fel, men jag kör Witcher 3 på ps4 (aldrig varit ett snille på datorer). Mitt problem är att spelet kraschar varje gång Geralt ska få sista meningen av red baron (Quest family matters) om vart Ciri är 😢. Spelet blev lite småkonstigt vid uppdateringen i december men här kraschar det varje gång 🤷‍♀️
Jag kan basically göra vad fan jag vill i spelet förutom att fortsätta den dialogen. Jag har senaste uppdateringen både på ps4 samt spelet, jag har startat om båda, jag har raderat och återinstallerat men det lägger av igen. Nu ikväll fortsatte jag med lite andra quests i några timmar i förhoppning att det löst sig.. men nej
Har någon av er tips och råd till en tjej som snart slår stekpannan i sitt ps4?

Har du någon manuell sparning lite längre bak kanske det går att testa från den?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Har du någon manuell sparning lite längre bak kanske det går att testa från den?

Tack 🤩 ska prova

Permalänk
Medlem

66h och fortfarande kvar i träsket Ändå värt det på något konstigt sätt... Inte mycket för att modda men det hade vart kul med ny musik. De nuvarande välbekanta bakgrundsramsorna är så sönderspelade det börjar likna vattentortyr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inte mycket för att modda men det hade vart kul med ny musik. De nuvarande välbekanta bakgrundsramsorna är så sönderspelade det börjar likna vattentortyr.

Det är anledningen till att jag laddade upp följande skapelse "back in the day".

Men varken jag eller någon annan som sysslar med musikmoddning till spelet kan göra något just nu för att få detta fungerande till Next Gen uppdateringen då vi också behöver uppdaterade modverktyg som låter oss packa upp alla spelets filer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Det är anledningen till att jag laddade upp följande skapelse "back in the day".

Men varken jag eller någon annan som sysslar med musikmoddning till spelet kan göra något just nu för att få detta fungerande till Next Gen uppdateringen då vi också behöver uppdaterade modverktyg som låter oss packa upp alla spelets filer.

Nice.

Börjar se slutet av träsket hoppas jag. Hade naturligtvis kunnat lämna för längesedan. Är på nivå 21 när liret tycker jag ska va 9-12. Dandelion dök upp nu störig och fulare än jag mindes honom... Synd då alla andra förutom triss ibland känns klockrena som aktörer. Dissar triss denna genomspelningen men har lite för klena dialogalternativ. Känns som de verkligen vill man ska romantisera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nej det finns inget slut på eländet. Låser hela tiden upp ny träskquest och jösses va zickzackande i novigrad! Inte lika illa som i Witcher eller om det var Witcher 2 där man sprang fram och tillbaks tusentals gånger på stadskarta jag glömt namnet på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Äntligen ard skellig! Inte heller så munter plats men ändå få andas frisk havsluft och betydligt bättre loot och lite miljöombyte. Nivå 23 och fräsch enhanced feline gear så man lär dominera gott ett tag.

Har någon tråkig fight serie kvar i velen samt diverse kontrakt men nog ingenting jag direkt behöver gå tillbaks till.

Nu hoppas man på hitta lite bättre herbalister. All tid i velen har gett en superior recept på det mesta förutom några med örter som inte verkar existera där.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur ställer ni in svårighetsgraden? Jag testade deathmarch men kändes lite drygt med one shot kills även om jag gjorde bra med skada själv samtidigt. Kör med light armour och melee.

Testar nu med level scaling på och näst svåraste. Är väl för enkelt men känns lite bättre ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har slutat få Gwent kort nu trots man träffar nya merchants så jag misstänker jag fått alla som man inte måste köpa eller få via quests?

Sen har jag ett annat problem. 100h in nu så börjar bli nervös över de permanenta gula och röda hälso och adrenalin bars i huden. Den delen är typ de enda som inte går stänga av utan att stänga av hela hudden.

Vet inte om de finns några moddar för att göra dem mer transparenta?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hittade denna. https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7290

allt fungerar förutom funktionen att dölja hälsan mm tills man hamnar i slagsmål

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

allt fungerar förutom funktionen att dölja hälsan mm tills man hamnar i slagsmål

Kan det vara så att hälsan inte är full? Det kommer göra att den mätaren visas tills den når 100%

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Kan det vara så att hälsan inte är full? Det kommer göra att den mätaren visas tills den når 100%

Måste äta något äpple eller något även när jag verkar ha full hälsa. Enda problemet nu är att jag tappat promptarna för interaktion med kistor, personer etc

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Det är anledningen till att jag laddade upp följande skapelse "back in the day".

Men varken jag eller någon annan som sysslar med musikmoddning till spelet kan göra något just nu för att få detta fungerande till Next Gen uppdateringen då vi också behöver uppdaterade modverktyg som låter oss packa upp alla spelets filer.

Den där såg mysig ut, du får gärna PMa eller skriva här när/om du får möjlighet att uppdatera den framöver. Jag lägger nog spelet på hyllan några månader tills det släpps några fler patchar och Halk Hogan släppt sin nya version av sin texturmod.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Har slutat få Gwent kort nu trots man träffar nya merchants så jag misstänker jag fått alla som man inte måste köpa eller få via quests?

Ja, vissa kort kan du bara få från specifka NPC's eller quests. Jag försökte få achievementet att hitta samtliga kort och letade överallt. Det var tydligen en nisse som sitter inne på borggården i kejsarens palats jag hade missat.

Permalänk
Medlem

Hmm när ska man börja med hearth of stone tro? Så tidigt som möjligt eller kolliderar det med diverse side quests?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm när ska man börja med hearth of stone tro? Så tidigt som möjligt eller kolliderar det med diverse side quests?

Jag skulle rekommendera att göra hela den quest line:n innan du ber dina vänner mötas upp i Kaer Morhen, för att få lite extra dialog

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Jag skulle rekommendera att göra hela den quest line:n innan du ber dina vänner mötas upp i Kaer Morhen, för att få lite extra dialog

Ja jag är nog precis där Överlevlad spelar ingen roll det är man sen länge... Bra sätt tömma banken fast jag har iof ändå alldeles för mycket diamond dust och grejer att kränga men man blev hyfsat scalpad iaf

Har inte så värst bra minne ändå. Jag trodde jag skulle bygga hus och dekorera hem men det är väl i blood and wine man kanske gör en del sånt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja jag är nog precis där Överlevlad spelar ingen roll det är man sen länge... Bra sätt tömma banken fast jag har iof ändå alldeles för mycket diamond dust och grejer att kränga men man blev hyfsat scalpad iaf

Har inte så värst bra minne ändå. Jag trodde jag skulle bygga hus och dekorera hem men det är väl i blood and wine man kanske gör en del sånt.

Jepp, det är i Blood and Wine som man får ett hus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm när ska man börja med hearth of stone tro? Så tidigt som möjligt eller kolliderar det med diverse side quests?

Skrivet av ZimpanX:

Jag skulle rekommendera att göra hela den quest line:n innan du ber dina vänner mötas upp i Kaer Morhen, för att få lite extra dialog

Skrivet av oqvist:

Ja jag är nog precis där Överlevlad spelar ingen roll det är man sen länge... Bra sätt tömma banken fast jag har iof ändå alldeles för mycket diamond dust och grejer att kränga men man blev hyfsat scalpad iaf

Har inte så värst bra minne ändå. Jag trodde jag skulle bygga hus och dekorera hem men det är väl i blood and wine man kanske gör en del sånt.

Instämmer med denna till fullo. Hearts of Stone innan Kaer Morhen, medan Blood and Wine kan med fördel tas när äventyret är över. Den är en fin coda för Geralts äventyrande i stort, och samtidigt en ganska mastig story som står för sig självt.

Blood and Wine innehåller för övrigt en av mina favoritkaraktärer i serien, vilket är Geralts konfidant och partner under stora delar av expansionen. En tragisk karaktär som skrivs och spelas fantastiskt väl.

Permalänk
Medlem

Känns som jag valde ett helt okay tillfälle för Hearts of Stone men jösses vad black om foten man blev. Nu har man tömt alla reserver man bunkrat upp. Nivå 34 så kostar ju en del att försöka uppgradera allt till mastercrafted. Hur fungerar det här med treat all armour as light perken? Tyckte inte jag kändes så mycket lättare med den. Ska man ha perken för bear eller cat när man kör med den?

Har gjort om min build så nu kör jag medium armor och mer fokus på signs. Första bilden var bara melee. Andra melee plus alkemi nu är det signs plus alkemi som gäller. Verkar rätt så bra balanserat allt fungerar. Är kanske inte lika kraftfull nu men det är väldigt praktiskt med aard för flygfäna som alltid är störande sen perken som ger hälsa så fort man dricker en dryck snabbar upp läkprocessen en mass och jag slipper svälja 15 superior swallows. Men nu kör jag förvisso bara med en grön mutagen så min maxhälsa är ju lägre så det är månne en synvilla.

Det går köra med aard nu det var totalt sinnes värdelöst när jag körde Witcher 3 då det begav sig.

Med Witcher 4 så hoppas jag de skalar ner rejält på open world och fokuserar helt på storyn de storydrivna huvud questen är guld så sjukt svårt hitta något att störa sig på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fixat gwent. Tur man fick tipset om killen i vizima courtyard. Jag hade redan spelat mot honom men tydligen förlorat innan.

Gwent är dock trasigt sedan länge går inte förlora

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Går det avaktivera sammanfattningen innan man får börja lira?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Går det avaktivera sammanfattningen innan man får börja lira?

Om detta gäller laddningsskärmen så funkar vanliga "skip"-knappen (mellanslag, tror X på handkontroll?) så snart själva laddandet är klart.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304