Företag som erbjuder reparation/underhåll av gpu?

Permalänk

Företag som erbjuder reparation/underhåll av gpu?

Hej!

Finns det någon som vet om något företag som gör reparationer eller underhåll av gpu?

I mitt fall skulle jag vilja ha service på kylpasta o kylpads då mitt 3090 överhettar i spel som EFT eller StarCitizen men alla andra spel fungerar fin fin. Det är VRAMen som överhettar och jag orkar inte pilla med det bara. redan öppnat och dammat ur den.

Gott nytt år och god fortsättning!

Rubrik justerad (SKRIK/caps lock) /mod
Permalänk
Medlem

Testat att ändra fläktkurva och undervolt?

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk

Tried and failed

Skrivet av ImTheMeaN:

Testat att ändra fläktkurva och undervolt?

Testat, underklockat , undervoltat o gjort rent men VRAMens gräns ligger på 110 grader, så fort grännsen nås så stänger den ner. Ganska säker på att det är kylpadsen som inte nuddar eller ens finns.

Permalänk
Medlem

Ja kan tänka mig att om någon gör den servicen så blir kostnaden densamma som att sälja kortet och köpa ett nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av titanhunters:

Hej!

Finns det någon som vet om något företag som gör reparationer eller underhåll av gpu?

I mitt fall skulle jag vilja ha service på kylpasta o kylpads då mitt 3090 överhettar i spel som EFT eller StarCitizen men alla andra spel fungerar fin fin. Det är VRAMen som överhettar och jag orkar inte pilla med det bara. redan öppnat och dammat ur den.

Gott nytt år och god fortsättning!

Vart bor du någonstans? Kanske finns någon på Sweclockers som kan hjälpa dig.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av titanhunters:

Hej!

Finns det någon som vet om något företag som gör reparationer eller underhåll av gpu?

I mitt fall skulle jag vilja ha service på kylpasta o kylpads då mitt 3090 överhettar i spel som EFT eller StarCitizen men alla andra spel fungerar fin fin. Det är VRAMen som överhettar och jag orkar inte pilla med det bara. redan öppnat och dammat ur den.

Gott nytt år och god fortsättning!

Fråga för övrigt, hur vet du att det överhettas? Får du någon form av artefakter, fel eller krascher? Vad har du för temps?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är det inte enklast bara reklamera kortet ? sånt är inte normalt.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av titanhunters:

Hej!

Finns det någon som vet om något företag som gör reparationer eller underhåll av gpu?

I mitt fall skulle jag vilja ha service på kylpasta o kylpads då mitt 3090 överhettar i spel som EFT eller StarCitizen men alla andra spel fungerar fin fin. Det är VRAMen som överhettar och jag orkar inte pilla med det bara. redan öppnat och dammat ur den.

Gott nytt år och god fortsättning!

Om kortet överhettar så använd garantin och säg till butiken att prestandan begränsas, länka artiklar om detta osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3