Nvidia Geforce Beyond på CES 2023

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Donnerstal:

Jag tänker att det kommer från den kemiska beteckningen Ti (eftersom det alltid skrivs med stort T och litet i). Ska nog därför uttalas T-i.

Uppenbarligen har detta diskuterats i andra forum också...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag tänker att det kommer från den kemiska beteckningen Ti (eftersom det alltid skrivs med stort T och litet i). Ska nog därför uttalas T-i.

Exakt. Antingen ska det uttalas som den kemiska beteckning det är, eller så får de banne mig låta bli förkortningen helt. Nvidia är tattare.

(Men i verkligheten är det förstås totalt oviktigt, det enda som spelar roll är att folk förstår vad som avses. )

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

De kanske ska snacka om varför ett 3070 fortf går på typ 8000kr

Permalänk
Medlem

Tråkigt när även 70-korten bara känns ”meh”. Har alltid varit det jag har siktat på hos Nvidia men inte med det priset, tyvärr.

Frågan är om ens 4060 går under 6000kr. Blir att följa med … ”spänning”!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Exakt. Antingen ska det uttalas som den kemiska beteckning det är, eller så får de banne mig låta bli förkortningen helt. Nvidia är tattare.

(Men i verkligheten är det förstås totalt oviktigt, det enda som spelar roll är att folk förstår vad som avses. )

Kan ju också vara så att Nvidia har valt namnet själva och borde veta bäst hur det bör uttalas☺️.
Det är ju del av ett produktnamn så per definition är det ju inte en kemisk beteckning.
Låter ju fruktansvärt att kalla det 4070 Thai dock 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Sluta, öronen gör ont.

4070 TEEEE..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Undrar vad de hittat statistiken kring "1/3 of all GeForce users are creating" som i "använder GPGPU".

Kan mycket väl stämma, undrar bara hur de fått in den statistiken. Och om det stämmer är det verkligen dags för AMD/Intel att fundera hur man ska utmana CUDA...

Nvidia spanar på användarna via GFE. Det lade till mina "kreativa" program fast det inte ens är Adobes produkter (Serif). Det skannade även appar i kataloger utanför vad jag har specat att den får titta i.

Edit: Angående CUDA stämmer det. Affinity från Serif är betydligt mindre aktörer än Adobe, men även de stödjer GPU fast via OpenCL. Det har en benchmark där rasterdelen som är största skillnaden ger följade resultat Multi CPU: 294, Single GPU: 23067.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Kan ju också vara så att Nvidia har valt namnet själva och borde veta bäst hur det bör uttalas☺️.
Det är ju del av ett produktnamn så per definition är det ju inte en kemisk beteckning.

VAFALLS? ICKE! DE ÄRO ENBART TATTARE!

Nä, men visst är det så. Spelar ingen verklig roll som sagt, det viktiga är att folk förstår vad som avses.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Undrar vad de hittat statistiken kring "1/3 of all GeForce users are creating" som i "använder GPGPU".

Finns inte en chans att det reflekterar verkligheten, de gör med all rimlig säkerhet en extremt frikostig mätning + tolkning som ingen annan än de själva (och lättlurade investerare) kan tro på.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Undrar när vi får se budgetkorten för 7k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Undrar när vi får se budgetkorten för 7k.

Vi redan har de?
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3060-Ti-Wh...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Ett TUF OC går på 2200:- till. Alltså luktar det "recensions-pris", om jag var ute efter något runt 10000 skulle jag slagit till. Man kan nog lungt räkna med att dom kostar 12500:- när första vändan är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Den har ju samma performance som 3090ti i benchmarks så där ligger raster prestandan

Om det stämmer så har den nästan samma pris per fps som 6800xt i 4k för 8k om den kostar 10.5k

Det tror jag på när jag ser det i Swecs och andras tester men hoppas det stämmer. Det skulle ge nån slags value då över allt som inte är 6750xt eller 3060 ti på rea.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Uppdatering av DLSS3 på gång nämndes i presentationen. Hittade denna på Nvidias sida. Kanske ingen jättestor grej men trevligt iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Uppdatering av DLSS3 på gång nämndes i presentationen. Hittade denna på Nvidias sida. Kanske ingen jättestor grej men trevligt iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=vMxJ2ZcMf2s

Snyggt! De måste ju vara bättre på ui/on-screen-effekter

Permalänk
Medlem

Anddddd where is the f#%k 4090 ti aaaaaaa!!!!

Visa signatur

Hail to the king, Baby!

CPU: Intel Core I9 9900k 5000 mhz oc, Mobo = Asus maximus XI extreme, Asus ROG RYUJIN 360, Gskill 3600mhz 32 Ram,Samsung 1TB Evo Plus M.2, Samsung 2TB Evo Plus M.2, 2x Samsung 850 Pro 2 TB SSD, Samsung 860 Evo 1TB, Windows 10 Pro.
KeyBoard: Corsair K95, Asus Thor 1200w,Samsung g7 240hz 32 Inch, Asus 3090 Strix OC \m/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aholman:

Det är ju del av ett produktnamn så per definition är det ju inte en kemisk beteckning.

Använde de inte faktiskt ”Titanium” i begynnelsen (för ~20 år sedan)?

Permalänk
Medlem

Men han uttalar ju 3090 Ti som sig bör. Han kanske glömde av att han skulle vara jobbig

Permalänk
Medlem

Oooooooh det där demot där dom skulle skapa lite grafik hahahah, det kändes väll inte skriptat det minsta

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Technörd

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Använde de inte faktiskt ”Titanium” i begynnelsen (för ~20 år sedan)?

Japp i början sedan blev det ett stort glapp tills 560 Ti lanserades med ett förkortat Ti.