Kinnarps 6000 reservhjul eller universal hjul någonstans?

Permalänk
Medlem

Kinnarps 6000 reservhjul eller universal hjul någonstans?

Fick tag på en Kinnarps 6000 series gratis, men hjulen är helt sönder.

"Standard" hjul som till ex Ikea markus osv passar inte då fästet är smalare.

Finns det några universalhjul som passar till Kinnarps? Eller får man försöka få tag på original reservdelar som kostar massvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fick tag på en Kinnarps 6000 series gratis, men hjulen är helt sönder.

"Standard" hjul som till ex Ikea markus osv passar inte då fästet är smalare.

Finns det några universalhjul som passar till Kinnarps? Eller får man försöka få tag på original reservdelar som kostar massvis?

Hör av dig till Kinnarps service center, så får du säkert köpa ett par hjul

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Dessa kanske också passar:
http://www.clasohlson.com/se/Stolshjul/30-8329?userSelection=...

En som lämnat omdöme påstår i alla fall det

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hm. Ser ut som sådana jag har massa sen alla Ikea stolar. Men kan ta med mig kinnarps hjulet dit o kolla ju värt ett försök.

Annars får jag väl ringa kinnarps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hm. Ser ut som sådana jag har massa sen alla Ikea stolar. Men kan ta med mig kinnarps hjulet dit o kolla ju värt ett försök.

Annars får jag väl ringa kinnarps

Sorry for resurrecting this thread - I know it's been 6 years, but were you able to contact kinnarps and what did they say?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Sorry for resurrecting this thread - I know it's been 6 years, but were you able to contact kinnarps and what did they say?

Det är väl bara ringa åt din närmaste ÅF. Svårare än så är det inte.

De här produkterna används ju i kontorsmiljö, där saker går sönder av ren otur. Klart det finns möjlighet till reparation. Därtill som privat kan du handla i Kinnarps butiker och betala med exempelvis Swish eller faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är väl bara ringa åt din närmaste ÅF. Svårare än så är det inte.

De här produkterna används ju i kontorsmiljö, där saker går sönder av ren otur. Klart det finns möjlighet till reparation. Därtill som privat kan du handla i Kinnarps butiker och betala med exempelvis Swish eller faktura.

I'm just an individual without a company registration. Kinnarps is pretty popular in home office as well because they are sold cheaply when companies move...

I can technically buy some 3rd parties part, but there's a concern of incompatible sizes, and I would like to buy "official parts"

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I'm just an individual without a company registration. Kinnarps is pretty popular in home office as well because they are sold cheaply when companies move...

I can technically buy some 3rd parties part, but there's a concern of incompatible sizes, and I would like to buy "official parts"

Kinnarps finns lite varstans, även i min byhåla, och det går hur bra som helst som privatperson att handla över disk hos dem. I mitt fall det har det blivit både skrivbord och annat genom året. Vilket jag har betalat via faktura.