Slut med nya funktioner på Meta Quest

Permalänk
Melding Plague

Slut med nya funktioner på Meta Quest

Meta Quest har fått nya funktioner samtidigt som syskonet Quest 2, men Meta har bestämt sig för att sluta förse Quest med nymodigheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att de slutar leverera nya funktioner är en sak, och inte helt orimligt för en produkt med den åldern. Att de stänger ner befintlig funktion är betydligt värre.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Var väll bara en tidsfråga.
Sålde min Quest 1 för inte så länge sen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Fler anledningar att inte ha något med Meta att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Fler anledningar att inte ha något med Meta att göra.

5års support får väll ses dom godkänt.
Den kommer ju inte sluta fungera.
Finns en del spel som inte ens stödjer Quest 1 vid release och några som släppt stödet för Quest 1

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

5års support får väll ses dom godkänt.
Den kommer ju inte sluta fungera.
Finns en del spel som inte ens stödjer Quest 1 vid release och några som släppt stödet för Quest 1

Det är att de plockar bort funktioner som stör mig, inte att de inte får nya. Läs de två sista punkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Att de slutar leverera nya funktioner är en sak, och inte helt orimligt för en produkt med den åldern. Att de stänger ner befintlig funktion är betydligt värre.

Det är för de inte kan fortsätta utveckla funktionaliteten eftersom q1 håller det tillbaka.

Eftersom alla dom funktionaliterna går mot en centraliserad miljö som alla quest hmd delar på.

Det måste helt enkelt stänga av äldre hårdvara för att kunna förbättra saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är att de plockar bort funktioner som stör mig, inte att de inte får nya. Läs de två sista punkterna.

Ja tyvärr är det ofta så, men har sina förklaringar.
Inget som är unikt med detta.
2 sista punkterna är inget avgörande som gör headsetet obrukbart

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll bara en tidsfråga.
Sålde min Quest 1 för inte så länge sen.

Lite OT, men vad är marknadsvärdet för en Quest 1 idag tro? Lär väl sjunka lite efter det här meddelandet tro? Ska väl ev försöka avyttra min om nån är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Lite OT, men vad är marknadsvärdet för en Quest 1 idag tro? Lär väl sjunka lite efter det här meddelandet tro? Ska väl ev försöka avyttra min om nån är intresserad.

Fick ett bud på 2500kr som jag tog, det var just före jul.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fick ett bud på 2500kr som jag tog, det var just före jul.

Det var ju skitbra.
Om nån är sugen på min så messa.

Permalänk
Skrivet av Barsk66:

Lite OT, men vad är marknadsvärdet för en Quest 1 idag tro? Lär väl sjunka lite efter det här meddelandet tro? Ska väl ev försöka avyttra min om nån är intresserad.

Sålde min 128GB för 3500:- dagarna innan jul. Folk hade försökt få tag i begagnade enheter som julklapp, men inte lyckats vilket gjorde att intresset var högt. Lovar man sina barn så är det bara att punga ut när det väl är dags och man är ute i sista minuten.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest