Permalänk
Medlem

Disney+ Problem

Hej gott folk.
Nu är jag så trött på dessa Appar i TV. Just nu kan man säga att Disney+ inte funkar alls längre. Brukar ha problem ibland att Programmet ska laddas. Men då brukar jag bara tex sitta och trycka back lite på fjärren. Sen bara så där går den igång.

Men nu i är det värre. Ser bara laddning någon sekund. Sen bara svart skärm. Just nu är det helt totalt Stopp.
Jag kan ju inte installera om Disney+ längre. Har för mig att det kunde man för. Men nu ligger den som standar program i tven.

Men... Sen om jag går in i tv inställningarna och kör en återställning av smart hubb Så får jag igång den en gång. Men detta är ju lite jobbigt. Få då måste man sitta och logga in på alla andra appar med efter en återställning av Smart hub var gång man gör det.

Jag har gjort allt man kan göra sen då gällande reset av rotorn med.

Så hur är det för er just nu ???

Permalänk
Medlem

min "quickfix" för program som inte fungerar som dom ska: casta från telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

min "quickfix" för program som inte fungerar som dom ska: casta från telefon.

Jo jag vet. Men nu vill jag köra från tv som jag brukar.

Permalänk
Medlem

Skaffa en Nvidia Shield eller en Apple TV
Upplever väldigt mycket mindre krångel med dessa.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Min fråga om ni har problem och vad ni då har för lösning på den tv ni använder.

Permalänk
Medlem

Vad är det för tv?
Disney är dåligt optimerad med minnesproblem.
Antagligen den mest sega streamingappen.

Permalänk
Medlem

Disney+ appen i min Samsung TV är helt värdelös

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vad är det för tv?
Disney är dåligt optimerad med minnesproblem.
Antagligen den mest sega streamingappen.

Då har du inte testat HBO Max ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Min fråga om ni har problem och vad ni då har för lösning på den tv ni använder.

Samma problem fast med andra appar (Disney+ finns inte till våran äldre LG tv). lösningen för oss var att skaffa en Apple TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Disney+ appen i min Samsung TV är helt värdelös

Japp, superseg osv. Men när man väl startat film/serien så funkar det väldigt bra med hög kvalitet.
Dock på samsung är det simpelt att bara hålla inne "back" knappen så tvingar man avstängning av appen om den fryst eller är seg. Brukar fixa lite shit ibland.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vad är det för tv?
Disney är dåligt optimerad med minnesproblem.
Antagligen den mest sega streamingappen.

Ja jag börjar ana nu att programmet har uppdateras och nu behöver mer minne i tv som då jag inte har. Men jag får ju igång den en gång ju nu. Men sen om jag stänger och ska starta igen. Så är det svart skärm. hm.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Då har du inte testat HBO Max ^_^

Ja HBO max funkar. Brukar ju vara problem innan med Max med den funkar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Japp, superseg osv. Men när man väl startat film/serien så funkar det väldigt bra med hög kvalitet.
Dock på samsung är det simpelt att bara hålla inne "back" knappen så tvingar man avstängning av appen om den fryst eller är seg. Brukar fixa lite shit ibland.

Ja jag brukar bara behöva använda Back. Eller dra ut strömmen på tv en stund. Sen går det igen. Men nu bara en gång Suck

Permalänk
Medlem

Upplever att det som funkar bäst när en app i chromecast tv strular är att casta från telefonen.
Händer oftare och oftare att den hänger sig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Då har du inte testat HBO Max ^_^

HBO Max fungerar riktigt bra sedan något år.
Tidigare hade de en minnesbugg som gjorde att den hängde sig direkt när man hade output på 4k.
Disney däremot kan man starta något och tar 5 sekunder att ladda, sedan får den ofta spel när den slår över till DV eller man går ur.

Permalänk
Medlem

Det är en 55" SUHD 4K Flat Smart TV KS8005 som jag har . Så det är ingen ny direkt. Så troligen är detta problemet. Men Netflix har jag aldrig problem med.
Jag hitta detta.

SmartTV-programuppdatering
För SmartTV garanteras stödet och mottagandet av programvaruuppdateringar under minst tre år efter produktlanseringen. Vi har som mål att tillhandahålla ytterligare stöd för kritiska uppdateringar och säkerhetskorrigeringar efter den här perioden, där så är möjligt.
Se de vill att vi sak köpa ny tv var 3 år

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju inget nytt problem precis.
Tidigare envisades ju många med att använda appar i blu-rayspelare.
Ingen vill underhålla tusen plattformar.
Bästa rådet är att skaffa en separat androidtv eller appletv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ja, det är ju inget nytt problem precis.
Tidigare envisades ju många med att använda appar i blu-rayspelare.
Ingen vill underhålla tusen plattformar.
Bästa rådet är att skaffa en separat androidtv eller appletv.

Precis. Jag har en ny Nuc dator som funkar bra till just att köra genom den. Men problemet där är fläkten låter som fan under belastning. Så det blir att kolla efter en ny tv tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Ja HBO max funkar. Brukar ju vara problem innan med Max med den funkar nu.

Skrivet av Bozzeta:

HBO Max fungerar riktigt bra sedan något år.
Tidigare hade de en minnesbugg som gjorde att den hängde sig direkt när man hade output på 4k.
Disney däremot kan man starta något och tar 5 sekunder att ladda, sedan får den ofta spel när den slår över till DV eller man går ur.

Av dom streamingtjänster vi använder så är nog HBO Max den som är märkbart segast på att ladda. Disney+, Netflix och Amazon Prime laddar ungefär lika snabbt. Detta är dock på en AppleTV 4k. På telefonen är HBO Max helt bedrövlig dock och jag behöver ofta starta om appen för att den ska läsa in default-läget om det var en stund sedan den användes.

Permalänk
Medlem

Ingen SmartTV med varken GoogleTV eller något annat är ett powerhouse direkt. Det är billigare att köpa en Nvidia Shield Pro istället för en ny TV. Jag har en sån där Google TV dongle också som sitter i sovrummets TV, och jag skulle alla dagar i veckan rekommendera en Nvidia Shield Pro över en sån för det är också en riktigt svag enhet som försöker göra för mycket. Man kan tweaka lite settings, som jag gjort, för att få ner det värsta lagget. Jag har haft Nvidia Shield sedan 2015 och kommer fortsätta köpa såna tills dom slutar tillverkas eller att något som faktiskt är bättre och om möjligt billigare kommer ut på marknaden.

Varken Disney+ eller HBO blir smooth as butter oavsett spelare dock, det verkar vara riktigt klumpiga appar.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Hej gott folk.
Nu är jag så trött på dessa Appar i TV. Just nu kan man säga att Disney+ inte funkar alls längre. Brukar ha problem ibland att Programmet ska laddas. Men då brukar jag bara tex sitta och trycka back lite på fjärren. Sen bara så där går den igång.

Men nu i är det värre. Ser bara laddning någon sekund. Sen bara svart skärm. Just nu är det helt totalt Stopp.
Jag kan ju inte installera om Disney+ längre. Har för mig att det kunde man för. Men nu ligger den som standar program i tven.

Men... Sen om jag går in i tv inställningarna och kör en återställning av smart hubb Så får jag igång den en gång. Men detta är ju lite jobbigt. Få då måste man sitta och logga in på alla andra appar med efter en återställning av Smart hub var gång man gör det.

Jag har gjort allt man kan göra sen då gällande reset av rotorn med.

Så hur är det för er just nu ???

När HBO Max kom med erbjudandet för 44,50/mån fick jag köpa en 4K Chromecast Google TV för min TV (Panasonic TX - 58HX810E) är ingen Android TV. Kör även Netflix å Disney +, SVT Play (körs även på en 4K Apple TV) på den å funkar bra. Använder inte TV:ns appar alls.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Så det blir att kolla efter en ny tv tror jag.

Varför? Skaffa en chromecast. Det är billigt o funka jävligt bra.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Mullvaden83:

Varför? Skaffa en chromecast. Det är billigt o funka jävligt bra.

Den här tråden är ju bara för att TS ska kunna visa sin fru att "kolla, inget funkar, vi *måste* ha ny TV"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Den här tråden är ju bara för att TS ska kunna visa sin fru att "kolla, inget funkar, vi *måste* ha ny TV"

XD XD XD
Jaa såklart. ! XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Den här tråden är ju bara för att TS ska kunna visa sin fru att "kolla, inget funkar, vi *måste* ha ny TV"

he he he

Permalänk
Medlem

Håller på att prata med Disney nu. Det är flera personer som har samma problem just nu.

Permalänk
Medlem

Jag gav upp på dom sega apparna i TV'n, Samsung 9 nånting. Köpte den senaste Apple TV 4K och nu funkar allt strålande igen. Tog ju nån minut ibland att starta upp en del appar och på en ATV så flyter det på som smör.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag gav upp på dom sega apparna i TV'n, Samsung 9 nånting. Köpte den senaste Apple TV 4K och nu funkar allt strålande igen. Tog ju nån minut ibland att starta upp en del appar och på en ATV så flyter det på som smör.

Ja jag håller med. Jag har köpt en Nuc dator som jag hade tänkt använda . Sen köpa en fjärrkontroll till Windows så man kan kör samma som på tv.
Men problemet är jag älskar att ha nuc datorn som andra dator bredvid min vanliga dator så jag kör många skärmar. Då utan att ta kraft från min huvuddator. Funkar bra. Så den iden försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Håller på att prata med Disney nu. Det är flera personer som har samma problem just nu.

Testade precis Disney + på Apple TV:n å Chromecasten, inga problem här iallafall.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

En sak jag lärde frugan gällande appar är att hålla in "back' knappen på fjärren, då tvingar den alla appar att stänga ner, och så börjar appar fungera igen. Stänger man bara av TV osv så avslutas appar ej på vår Samsung, utan problem kvarstår.