Hej!
Gick och handlade mig 2 kontroller för att spela co-op lokalt med tjejen, typ Lego spel och liknande, men kan inte för mitt liv få det att fungera.
Köpte 2 https://gioteck.com/vx4-wired-controller-ps4-pc-black/sådana här kontroller, kopplade in dom och trodde det skulle vara så enkelt. Men icket.
Fastän kontrollerna är likadana så ser Windows dom som 2 olika sorter.
Den ena heter alltid Xbox 360 Controller for Windows, medan den andra antingen heter DS4, eller sitt serienummer, lite beroende på. Ibland fungerar båda kontrollerna som 360 kontroller, dvs Xbox game bar går att öppna med båda, ibland enbart med den som heter X360 for Win.
Båda fungerar alltså i Windows, och i Steam Big Picture. När jag sedan startar valfritt Lego spel, så upphör den ena kontrollen fungera i spelet, men går fortfarande att aktivera Steam Overlay/Xbox Gamebar, beroende på vilket humör kontrollen är på.
Ifall jag försöker konfigurera input för spelare 2 så kan jag få spelet att känna igen att det finns en till kontroll, eftersom alla knappar byts till kontollen knappar då man trycker på activate input. Men därefter så är kontrollen helt död igen.
Har ingen emulator eller något installerat, i princip helt cleant windows för tillfället förutom lite spel.
Tips?