Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja asså är det just ljudkvaliten så iallafall arctis så ska det vara mer eller mindre likvärdiga över hela segmentet medans det som skiljer är funktioner och extra lull lull.

Dock osäker på om Nova serien är likadan men återstår att se tror oavsätt att du kommer bli nöjd iallafall

Gällande wireless är jag alltid misstänksam när det kommer till ljudkvalitet så hoppas ändå jag blir positivt överraskad.
För även om jag kollat upp mycket om detta har jag inte så höga förväntningar så tänker att det bara kan bli bra. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja jag personligen är såld på steelseries, hade arctis 5 i flera år och förutom sladden som jag fick köpa en ny så funkar dom fortfarande felfritt. Bytte upp mig till arctis 7 wireless och bland de bästa jag gjort när det kommer till kringutrustning. Ända negativa är att chat/spel reglaget kan skapa lite brus nån gång då och då när den är på mellan läget. Men är bara att reglera lite så försvinner det.

Sonen fick just dessa (7P+) i julklapp och nu sitter jag i ett supportärende hos Steelseries. Lurarna slutar att ta emot laddning då och då vilket gör att man måste man ta bort öronkudden och reseta det för att få fart på det igen. Lite smått irriterande.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Sonen fick just dessa (7P+) i julklapp och nu sitter jag i ett supportärende hos Steelseries. Lurarna slutar att ta emot laddning då och då vilket gör att man måste man ta bort öronkudden och reseta det för att få fart på det igen. Lite smått irriterande.

Ja asså demo ex finns alltid, sen om det är otur eller något annat är en annan femma, jag har två par som funkar galant.
Samtidigt så hade jag en helt ny volvo hybrid där kabeln mellan motor och batteripacket rostade av inom ett år. Sen om det va otur? dålig kvalite? eller något annat är en annan femma.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Gällande wireless är jag alltid misstänksam när det kommer till ljudkvalitet så hoppas ändå jag blir positivt överraskad.
För även om jag kollat upp mycket om detta har jag inte så höga förväntningar så tänker att det bara kan bli bra. 😂

Allt handlar om vad man har för krav och prioriteringar. Personligen har jag insett efter många headset (nog haft en 20-25 senaste 5 åren) att ljudet är det minst viktiga.
Har en ljudanläggning som jag lade mycket tid och pengar på så vill jag spela med bra ljud (singelplayer) gör jag det via tvn. När jag spelar med headset är det alltid online och då är komfort, batteritid/batterilösning, hur väl micen isolerar bakgrundsljud, funktioner som sidetone osv som är viktigt.
Nova Pro Wireless är för mina ändamål ett av de bästa headseten just nu. Jag kommer nog byta till ett Nova 7 dock eftersom ANC och syntetläder-kuddar inte står på min kravlista.

Mina topp 5 trådlösa av de jag ägt/testat
1. Nova Pro Wireless
2. Sennheiser Epos 370
3. HyperX Cloud Alpha Wireless
4. Corsair Virtuoso RGB XT
5. Arctis Pro Wireless

Outsider 1: Audeze Penrose (om ljudkvalitet är prio)
Outsider 2: Beyerdynamic MMX300 (om man kan leva med sladd)

Tror med andra ord att du kommer bli mer än nöjd med Nova Pro Wireless. Kan du leva utan ANC och den smarta batterilösningen eller föredrar tygkuddar framför syntetläder kan du spara en tusenlapp med Nova 7. Annars är de jag listade där alla utmärkta HS som har sina för- och nackdelar givetvis.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Allt handlar om vad man har för krav och prioriteringar. Personligen har jag insett efter många headset (nog haft en 20-25 senaste 5 åren) att ljudet är det minst viktiga.
Har en ljudanläggning som jag lade mycket tid och pengar på så vill jag spela med bra ljud (singelplayer) gör jag det via tvn. När jag spelar med headset är det alltid online och då är komfort, batteritid/batterilösning, hur väl micen isolerar bakgrundsljud, funktioner som sidetone osv som är viktigt.
Nova Pro Wireless är för mina ändamål ett av de bästa headseten just nu. Jag kommer nog byta till ett Nova 7 dock eftersom ANC och syntetläder-kuddar inte står på min kravlista.

Mina topp 5 trådlösa av de jag ägt/testat
1. Nova Pro Wireless
2. Sennheiser Epos 370
3. HyperX Cloud Alpha Wireless
4. Corsair Virtuoso RGB XT
5. Arctis Pro Wireless

Outsider 1: Audeze Penrose (om ljudkvalitet är prio)
Outsider 2: Beyerdynamic MMX300 (om man kan leva med sladd)

Tror med andra ord att du kommer bli mer än nöjd med Nova Pro Wireless. Kan du leva utan ANC och den smarta batterilösningen eller föredrar tygkuddar framför syntetläder kan du spara en tusenlapp med Nova 7. Annars är de jag listade där alla utmärkta HS som har sina för- och nackdelar givetvis.

Så är det ju absolut och för min del använda headset mest vid onlinespelande med, har bra högtalare för när jag spelar annars.
Men vill ändå ha bra ljud i dom, för då kanske det är något som används mer…
Men viktigast för mig var komfort och att kunna koppla flera enheter men också telefonen till så man enkelt kan ta samtal med dom på och så.

Jag var orolig för att 3000 skulle kännas som mycket pengar men det gör det inte, har inte ångrat mitt köp än.
Får se hur jag känner imorgon när jag får dom. ☺️
Har du använt dom länge? Tänker eftersom du tänker byta till 7an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Så är det ju absolut och för min del använda headset mest vid onlinespelande med, har bra högtalare för när jag spelar annars.
Men vill ändå ha bra ljud i dom, för då kanske det är något som används mer…
Men viktigast för mig var komfort och att kunna koppla flera enheter men också telefonen till så man enkelt kan ta samtal med dom på och så.

Jag var orolig för att 3000 skulle kännas som mycket pengar men det gör det inte, har inte ångrat mitt köp än.
Får se hur jag känner imorgon när jag får dom. ☺️
Har du använt dom länge? Tänker eftersom du tänker byta till 7an.

Det är ett jättebra headset. Fördelen mot Nova7 är ANC, och basstationen som tillåter hot swap av batterier och erbjuder enkla inställningsmöjligheter.
Jag har dock inte så stor användning av ANC (den är dessutom medioker) och inställningarna är förvisso fint att kunna pilla med men det går att ställa in på Nova 7 också. Jag brukar sällan ändra när jag väl ställt in dem.
Så i slutändan handlar det för mig huruvida jag vill betala 3k för batterilösningen eller 2k för för högre komfort (bättre kuddar). Jag lutar mot komforten.
Haft dem i ca 2v

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det är ett jättebra headset. Fördelen mot Nova7 är ANC, och basstationen som tillåter hot swap av batterier och erbjuder enkla inställningsmöjligheter.
Jag har dock inte så stor användning av ANC (den är dessutom medioker) och inställningarna är förvisso fint att kunna pilla med men det går att ställa in på Nova 7 också. Jag brukar sällan ändra när jag väl ställt in dem.
Så i slutändan handlar det för mig huruvida jag vill betala 3k för batterilösningen eller 2k för för högre komfort (bättre kuddar). Jag lutar mot komforten.
Haft dem i ca 2v

Dom ser bra ut dessutom, jag gillar att dom inte är så "pråliga" eller ser barnsliga ut (både pro och 7).
Batterilösningen är en del till varför jag valde Pro över 7, men också Dacen.
Har läst att ANC-pluppen kan vara obekväm för vissa men förhoppningsvis inget jag kommer märka.

Jag var inte beredd på att betala 4000kr men 3000kr kändes mycket mer överkomligt även om det är mycket pengar... men resonerade också i att jag inte snålar när jag köper andra tillbehör så varför ska jag snåla när jag köper nytt headset... förhoppningsvis har jag detta i några år med tills jag känner för att byta igen.
Kommer dessutom använda det till så många enheter och det motiverade också priset.
Nu har jag ett par Sony Playstation Pulse 3D till min Ps5 men jag upplever att dom är obekväma så använder dom väldigt sällan.
För gammal för att köpa billig skit och sen ångra sig, vi får se imorgon helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Dom ser bra ut dessutom, jag gillar att dom inte är så "pråliga" eller ser barnsliga ut (både pro och 7).
Har läst att ANC-pluppen kan vara obekväm för vissa men förhoppningsvis inget jag kommer märka.

Jag var inte beredd på att betala 4000kr men 3000kr kändes mycket mer överkomligt även om det är mycket pengar... men resonerade också i att jag inte snålar när jag köper andra tillbehör så varför ska jag snåla när jag köper nytt headset... förhoppningsvis har jag detta i några år med tills jag känner för att byta igen.
Kommer dessutom använda det till så många enheter och det motiverade också priset.
Nu har jag ett par Sony Playstation Pulse 3D till min Ps5 men jag upplever att dom är obekväma så använder dom väldigt sällan.
För gammal för att köpa billig skit och sen ångra sig, vi får se imorgon helt enkelt!

ANC grejen i kåpan är inget som stör mig iaf men också läst att vissa klagat över den.
Jag tycker priset 4k är rimligt. 3k ännu bättre. Men samtidigt är inte priset oväsentligt när man jämför olika headset såklart.
Värt att nämna med Nova-serien är att både komfort och ljud tagit ett rejält kliv jämfört med tidigare Arctis. Jag hade dock önskat att man struntat i ANC och satsat på kuddar i meshtyg.

Återkom gärna med dina intryck, jag e rätt säker på att du kommer gilla. Ett mycket bra val

Edit:
Audeze Maxwell är på min lista också. Om micken är så här bra som videon antyder kan det va mitt nästa hs. Lite orolig för vikten på Maxwell. Ljudmässigt är jag rätt säker på att det kommer sopa mattan med övriga gaming HS på marknaden. Föregångaren Penrose är fortf klart bäst där imo.

https://youtu.be/BL4J77VtXBg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Skrivet av eFoppa:

ANC grejen i kåpan är inget som stör mig iaf men också läst att vissa klagat över den.
Jag tycker priset 4k är rimligt. 3k ännu bättre. Men samtidigt är inte priset oväsentligt när man jämför olika headset såklart.
Värt att nämna med Nova-serien är att både komfort och ljud tagit ett rejält kliv jämfört med tidigare Arctis. Jag hade dock önskat att man struntat i ANC och satsat på kuddar i meshtyg.

Återkom gärna med dina intryck, jag e rätt säker på att du kommer gilla. Ett mycket bra val

Edit:
Audeze Maxwell är på min lista också. Om micken är så här bra som videon antyder kan det va mitt nästa hs. Lite orolig för vikten på Maxwell. Ljudmässigt är jag rätt säker på att det kommer sopa mattan med övriga gaming HS på marknaden. Föregångaren Penrose är fortf klart bäst där imo.

Men visst är det skillnad i Ljud mellan Nova 7 och Nova 7 Pro?
Är väl inte bara ANC och Batteriladdning som skiljer?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ja jag har läst och kollat på videor där man säger att det är bättre ljud i Nova Pro.
Kanske skrevs fel? Finns väl bara det nya som heter just Nova 7 och 7P, tidigare hette väl bara Arctis 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ska va bättre ljud i Nova Pro, men om ljud är prio bör man titta på annat än Steelseries.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Ska va bättre ljud i Nova Pro, men om ljud är prio bör man titta på annat än Steelseries.

Vilket headset ger bäst ljud?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vilket headset ger bäst ljud?

I dagsläget av de trådlösa skulle jag säga Audeze Penrose

Visa signatur

Permalänk
Viking

Min erfarenhet av Arctis Pro Wireless var minst sagt dålig. Helt värdelöst ljud (kanske är samma för alla trådlösa headset?), så musik var bara att glömma. Micken var också kass då personer i discord klagade på både mig och en vän med lika headset. Man fick ont i öronen av öronkuddarna, så var tvungen att köpa nya. Batteriet räcker en dag, så behövdes byta dagligen. OLED-displayen fick inbränning efter några månader. Svårt att höra fotsteg i FPS-spel. Bluetooth-funktionen används aldrig då det inte ansluts automatiskt till mobilen. När man satt på 7.1-ljud i steelseries-mjukvaran blev det värsta fördröjningen i ljudet.

Och som kronan på verket sprack plasten på samma sätt som länkades tidigare i tråden. Efter ett års användning. Det sprack även för polaren som hade ett likadant långt tidigare än för mig (dock av rimligare anledning).

Det enda positiva måste vara att det var trådlöst, och då betalade jag "bara" 1790kr för det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Min erfarenhet av Arctis Pro Wireless var minst sagt dålig. Helt värdelöst ljud (kanske är samma för alla trådlösa headset?), så musik var bara att glömma. Micken var också kass då personer i discord klagade på både mig och en vän med lika headset. Man fick ont i öronen av öronkuddarna, så var tvungen att köpa nya. Batteriet räcker en dag, så behövdes byta dagligen. OLED-displayen fick inbränning efter några månader. Svårt att höra fotsteg i FPS-spel. Bluetooth-funktionen används aldrig då det inte ansluts automatiskt till mobilen. När man satt på 7.1-ljud i steelseries-mjukvaran blev det värsta fördröjningen i ljudet.

Och som kronan på verket sprack plasten på samma sätt som länkades tidigare i tråden. Efter ett års användning. Det sprack även för polaren som hade ett likadant långt tidigare än för mig (dock av rimligare anledning).

Det enda positiva måste vara att det var trådlöst, och då betalade jag "bara" 1790kr för det.

Aj fan, det låter inte som en bra erfarenhet.
Men du fick det riktigt billigt ändå?
Förväntar mig inte att det ska låta bra med musik men på videorna jag sett verkar man kunna justera ljudet ändå?
Även micken skulle man kunna fixa till en aning?
Aja jag kanske blir asbesviken idag då.

Vad bytte du till när det pajade?

Permalänk
Viking
Skrivet av Bluish:

Aj fan, det låter inte som en bra erfarenhet.
Men du fick det riktigt billigt ändå?
Förväntar mig inte att det ska låta bra med musik men på videorna jag sett verkar man kunna justera ljudet ändå?
Även micken skulle man kunna fixa till en aning?
Aja jag kanske blir asbesviken idag då.

Vad bytte du till när det pajade?

ATH-M50X på black friday. De är trådade, men ville inte betala flera tusen igen för trådlöst. Fick de för 560 kr, så för det priset har de såklart väldigt bra ljud.

Värt att nämna är att jag inte var lika besviken under tiden jag hade Arctis Pro. Utan det kom mest när de gick sönder och efter att jag jämfört med M50X.

Nova Pro är ju förhoppningsvis mycket bättre.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

ATH-M50X på black friday. De är trådade, men ville inte betala flera tusen igen för trådlöst. Fick de för 560 kr, så för det priset har de såklart väldigt bra ljud.

Värt att nämna är att jag inte var lika besviken under tiden jag hade Arctis Pro. Utan det kom mest när de gick sönder och efter att jag jämfört med M50X.

Nova Pro är ju förhoppningsvis mycket bättre.

Aah, missade helt att du skrev Arctis PRO.
Då hoppas jag att Nova PRO funkar bättre…

Ja trådat är ju bättre ljudmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

I dagsläget av de trådlösa skulle jag säga Audeze Penrose

Håller med. Jag har förbokat ett par Maxwell också.

Men egentligen håller jag med dig i det du skrev tidigare att ljudet kanske inte är prio 1 ändå, även om jag handlar med ljudet som prio 1 när det kommer till headset.

Mina Penrose ligger mest och skräpar och är fortfarande som nya då jag oftast använder mitt rejäla 5.1-system när jag spelar då jag nästan uteslutande spelar SP-spel nu för tiden då tiden är knapp pga barn osv.

Så mitt köp av Maxwell är förmodligen väldigt onödigt då Penrose duger de få gånger per år jag egentligen använder dem.

Det är dock alldeles för roligt med nya leksaker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Håller med. Jag har förbokat ett par Maxwell också.

Men egentligen håller jag med dig i det du skrev tidigare att ljudet kanske inte är prio 1 ändå, även om jag handlar med ljudet som prio 1 när det kommer till headset.

Mina Penrose ligger mest och skräpar och är fortfarande som nya då jag oftast använder mitt rejäla 5.1-system när jag spelar då jag nästan uteslutande spelar SP-spel nu för tiden då tiden är knapp pga barn osv.

Så mitt köp av Maxwell är förmodligen väldigt onödigt då Penrose duger de få gånger per år jag egentligen använder dem.

Det är dock alldeles för roligt med nya leksaker!

Det är ju inte så konstigt heller att man tänker ljud eftersom produkterna också marknadsförs med bra ljud som argument. Jag kollade också ljud först under lång tid men insåg efter ett antal HS att jag störde mig på andra grejer men kunde leva med ett OK ljud i de spel jag använder HS.
Sen beror det ju vilket användningsområde man har. Någon kanske vill ha ett headset för spel, film, musik osv. Då är ju ljudet ganska viktigt.

Penrose hade ju verkligen potentialen att vara nr 1 på marknaden men tycker de tappade bollen med alla barnsjukdomar.
Ska bli väldigt kul att se hur Maxwell presterar. Jag är också nyfiken på filter-tekniken i micken.

Även om ANC inte är ett krav från mig så har jag mitt skrivbord i närheten av familjens TV. Det brukar alltid bli halvdålig stämning när man ber dem att sänka ljudet 😅
Därför gick Virtuoso RGB XT bort också. Ett ganska komplett HS med en fantastiskt bra mikrofon, bortsett att den plockade upp allt bakgrundsljud.

Men som sagt, ska bli kul att testa Maxwell. Var förbokade du nånstans?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör själv på Logitech PRO X wireless och är väldigt nöjd med dem. Ser inte någon som rekomenderat, finns det en anledning till det kanske? Jag har då alltid upplevt dem som bra.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

@eFoppa Förbokade på Soundium precis när de hade lagt upp på hemsidan. Fick tag på ett par Xbox för 329€ där innan de höjde priset, så ca 3680kr. Hoppas bara Xbox fungerar på Playstation lika som Penrose X gjorde. Audeze skriver på Head-Fi att man inte kan räkna med att det fungerar men det är väl för att Sony och Microsoft tvingar Audeze att marknadsföra rätt headset till rätt konsol eller något. Det var ju samma sak med lanseringen av Penrose att man inte kunde se något om att Penrose X fungerade till Playstation.

Är Virtuoso RGB XT bra? Jag provade RGB SE en sväng men tyckte ljudet var under all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag kör själv på Logitech PRO X wireless och är väldigt nöjd med dem. Ser inte någon som rekomenderat, finns det en anledning till det kanske? Jag har då alltid upplevt dem som bra.

För min del gick dom bort då dom inte har bluetooth.
Börjar bli några år gamla nu med väl? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

@eFoppa Förbokade på Soundium precis när de hade lagt upp på hemsidan. Fick tag på ett par Xbox för 329€ där innan de höjde priset, så ca 3680kr. Hoppas bara Xbox fungerar på Playstation lika som Penrose X gjorde. Audeze skriver på Head-Fi att man inte kan räkna med att det fungerar men det är väl för att Sony och Microsoft tvingar Audeze att marknadsföra rätt headset till rätt konsol eller något. Det var ju samma sak med lanseringen av Penrose att man inte kunde se något om att Penrose X fungerade till Playstation.

Är Virtuoso RGB XT bra? Jag provade RGB SE en sväng men tyckte ljudet var under all kritik.

Virtuoso RGB XT var bland mina topp 2/3 i val men förstod på andra att ljudet är dåligt även om mikrofonen ska vara i toppskiktet. Förstår det också som att många byter ut kuddarna för komfort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

För min del gick dom bort då dom inte har bluetooth.
Börjar bli några år gamla nu med väl? 🤔

det stämmer, ingen bluetooth, men ljudet är förvånansvärt bra samt att micen är den bästa jag ägt.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Ett prisvärt hs. Borde vara med på folks shortlist när man letar nytt. Personligen tycker jag inget sticker ut med det. Komforten OK, ljudet OK, micken OK. Inget är dåligt, men inget är utmärkande bra heller. Möjligtvis att jag upplevde ”clamping force” va lite hög vilket skapade ett tryck i/på öronen. Det är ju dock högst personligt. Plus för att man får med två typer av kuddar (det kan man önska vore standard).

Edit: Såg att priset gått upp från 1290:- till typ 2000:-. Temporärt? För 2000 får man ett HyperX Cloud Alpha med 300 Tim batteritid och lägre vikt. Alternativt ett Steelseries Nova 7.

Skrivet av Ugga:

Jag hade Xbox-Penrose också men använde på PS5. Jag lirar dock bara online på PS5 så egentligen har jag ingen användning för xbox-modellen. Men som du säger är det nog mest marknadsföringskrav. Xbox-modellen kommer väl med ett chip som krävs för att funka till Series S/X och Atmos-licens.

Inte testat SE så kan inte jämföra. Ljudet är väl inte topp direkt i XT heller. Blev rätt skapligt efter lite EQ. Det som imponerade mest på mig va att allt funkade smärtfritt. Framförallt implementeringen av BT som aldrig strulade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag använder Arctis Nova Pro Wireless (xbox varianten). Helt klart ett bra headset, men jag märker helt ärligt ingen skillnad alls mot den äldre varianten pro wireless. Nacdelen med Nova versionen är att det endast finns läder imitation cusions, och ibland så svettas man så mycket att det blir störande, och då måste jag säga att jag aldrig haft detta problem med andra headsets.

Men finns ju fler fördelar än nackdelar med detta headset skulle jag ändå vilja säga. Bara det faktum att den DAC:en som medföljer, eller vad det kallas, att snabbt kunna skifta från gamechatt ljudet till spelljudet när det behövs är sjukt avgörande i vissa situationer, speciellt när man spelar i squad i Warzone osv. Använder denna funktion mer än vad jag trodde jag skulle göra.

Men om vi bara skall utgå utifrån ljudet, så är det ingen skillnad alls mot den äldre varianten, så lyckas du hitta Arctis 9 till ett bra pris, så hade jag hellre köpt dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag använder Arctis Nova Pro Wireless (xbox varianten). Helt klart ett bra headset, men jag märker helt ärligt ingen skillnad alls mot den äldre varianten pro wireless. Nacdelen med Nova versionen är att det endast finns läder imitation cusions, och ibland så svettas man så mycket att det blir störande, och då måste jag säga att jag aldrig haft detta problem med andra headsets.

Men finns ju fler fördelar än nackdelar med detta headset skulle jag ändå vilja säga. Bara det faktum att den DAC:en som medföljer, eller vad det kallas, att snabbt kunna skifta från gamechatt ljudet till spelljudet när det behövs är sjukt avgörande i vissa situationer, speciellt när man spelar i squad i Warzone osv. Använder denna funktion mer än vad jag trodde jag skulle göra.

Men om vi bara skall utgå utifrån ljudet, så är det ingen skillnad alls mot den äldre varianten, så lyckas du hitta Arctis 9 till ett bra pris, så hade jag hellre köpt dessa.

Precis fått meddelande att mitt SS A Nova PRO wireless har kommit fram så lite sent för det haha.
Men ska bli intressant att testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Precis fått meddelande att mitt SS A Nova PRO wireless har kommit fram så lite sent för det haha.
Men ska bli intressant att testa det.

Hahah, men för 3000kr så är det helt klart det bästa headsetet man kan köpa. Köpte också mitt för 3000kr, och jag undersökte då i flera veckor efter alternativ, och kom då fram till att det inte fanns något bättre. Speciellt för Xbox som inte stöder vanlig 2.4 ghz varianten som Ps5:an gör. Du kommer helt klart bli nöjd med valet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hahah, men för 3000kr så är det helt klart det bästa headsetet man kan köpa. Köpte också mitt för 3000kr, och jag undersökte då i flera veckor efter alternativ, och kom då fram till att det inte fanns något bättre. Speciellt för Xbox som inte stöder vanlig 2.4 ghz varianten som Ps5:an gör. Du kommer helt klart bli nöjd med valet

Kollade mig också galen, det är svårt när något inte riktigt känns klockrent haha.
Men gör alltid så när något nytt ska köpas….. tur att det är så kul med nya prylar. 😂

Men det hjälpte massor att bolla i denna tråden såklart och sen gjorde ju priset sitt med, jag var inte beredd att lägga 4000kr men när det gick ner med en 1000lapp kändes det mer överkomligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Nacdelen med Nova versionen är att det endast finns läder imitation cusions, och ibland så svettas man så mycket att det blir störande, och då måste jag säga att jag aldrig haft detta problem med andra headsets.

Kör lite sim-racing en sommardag så ska du se att de flesta hs får detta problem 😅
Nä men läderimitation överlag är inget jag gillar för HS. ANC-funktionen kräver det tyvärr.
Men om man skiter i ANC så finns det ju kuddar i tyg från tredjepart man kan byta till

Visa signatur