Samsung avtäcker Galaxy S23-familjen på Galaxy Unpacked

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Galaxy S23-familjen på Galaxy Unpacked

Klockan 19:00 väntas Samsung dra skynket av färsk telefontrio, där bättre kamera och systemkrets signerad Snapdragon står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Överväger ett köp av S23 Ultra om vi äntligen får Snapdragon i Sverige.
Annars blir det någon budgetlur som får ersätta min Xiaomi 11T Pro.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Är nästan mer intresserad om de släpper nya galaxy buds samtidigt, har fått mina par gratis men de kostar ju annars en tredjedel av mina Bose Earbuds QC2 och är fortfarande överlägset de bästa in ear lurarna jag använt när man jobbar dagligen med att ringa samtal om dagarna och lyssna på podcasts osv. Kan stå och diska och gå längs trafikerade vägar och de jag pratar med har aldrig hört något, fenomenala

Permalänk
Medlem

Slit och släng gänget dags att fila på anledningar att byta mobil igen 😂

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nä, sitter lugnt med min S21 ett bra tag till. Presentationerna brukar vara meningslösa och går att summera i en artikel som tar 1-2 minuter att läsa.

Permalänk
Medlem

Funderar på S23 basmodellen, nu när de skrotat Exynos. Vad säger ni swec:are, är det värt denna eller Asus Zenphone 9 ? Vill inte ha större telefon än så (huvudsakligen längden).

Permalänk
Medlem

Nej tack. Sitter säkert med min 11:a som fyller 4 år i september. Att gå tillbaka till det gröna laget är inget jag saknar.
Synd dock att oavsett vilken sida man står på i iOS vs Android så kostar FLAGGSKEPPEN ofta 5-siffrigt, finns väl en del undantag. Om man inte hittar en finfin deal dvs

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ska bli jäkligt intressant att följa detta ikväll! Allt pekar ju på att de äntligen kommer gå över till Snapdragon för resten av världen och då snackar vi.

Permalänk
Medlem

Får se, man kollar väl med ett öga i alla fall. S20 funkar fortfarande rätt fint, så det är svårmotiverat 😛

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Jag väntar mer på A-serien.

Det jag är rädd för att man kommer se är att nya S23-serien kommer vara väldigt lite bättre än S22 serien, men de kommer kosta mer. Och man efter presentationen kan fundera. Om jag ska köpa en ny mobil ska jag då välja S22an eller S23?
Rent historisk så har det varit så att gamla serien har sjunkit i pris och samma fråga har uppstått, men nu förväntar jag mig mer att priset på S22an består.

Jag tycker annars det är skitbra om tillverkare varje år gör deras produkter väldigt lite bättre, så att de som köper den senaste produkten får den bästa tillverkaren kan erbjuda. Det betyder inte att alla som har föregående års modell måste byta ut sin mobil.

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara nåt då min S9 är 5 år snart...
men jag vet i fan om jag vill lägga 5-siffrigt på en mobil nu längre...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Är inte alls i tankarna på att uppgradera men är alltid kul att se vad som släpps. Blir väl att ha på i bakgrunden ikväll.

Kan man hoppas på en ARM utmanare i Galaxy Book?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag väntar mer på A-serien.

Det jag är rädd för att man kommer se är att nya S23-serien kommer vara väldigt lite bättre än S22 serien, men de kommer kosta mer. Och man efter presentationen kan fundera. Om jag ska köpa en ny mobil ska jag då välja S22an eller S23?
Rent historisk så har det varit så att gamla serien har sjunkit i pris och samma fråga har uppstått, men nu förväntar jag mig mer att priset på S22an består.

Jag tycker annars det är skitbra om tillverkare varje år gör deras produkter väldigt lite bättre, så att de som köper den senaste produkten får den bästa tillverkaren kan erbjuda. Det betyder inte att alla som har föregående års modell måste byta ut sin mobil.

Fast om den kommer med Snapdragon så är det ett enormt lyft mot Exynos.
Bara S22 Ultra Exynos V Snapdragon är som två helt olika telefoner.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande kvar med min Note 10+. Är nöjd med prestandan, men skulle vilja ha en bättre kamera.
Så det kanske blir en uppgradering.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Fast om den kommer med Snapdragon så är det ett enormt lyft mot Exynos.
Bara S22 Ultra Exynos V Snapdragon är som två helt olika telefoner.

Självklart.. Jag håller med om att det lär komma förbättringar. Förutom detta nytt skyddsglas, bättre kamerasensor osv. Men jag gissar även priset höjs därefter och min köplust försvinner. Hade det varit samma pris, så hade det varit en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Självklart.. Jag håller med om att det lär komma förbättringar. Förutom detta nytt skyddsglas, bättre kamerasensor osv. Men jag gissar även priset höjs därefter och min köplust försvinner. Hade det varit samma pris, så hade det varit en annan sak.

Givetvis. Gäller att nypa något bra.
När jag band mig på Telia fick jag pröjsa 7800:- för S22 Ultra vid release. Visserligen 128 GB modellen, men ändå inte så blodigt.
Hoppas på några fina förbokningserbjudanden från Samsung.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Överväger ett köp av S23 Ultra om vi äntligen får Snapdragon i Sverige.
Annars blir det någon budgetlur som får ersätta min Xiaomi 11T Pro.

Är också sugen att byta ut min Xiaomi 10T Pro mot en s23 Ultra om den har Snapdragon.
Eller om man orkar vänta på att Xiaomi 13 Pro lanseras i Sverige den är väldigt lockande

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem

Årets processor, lite bättre kamera, samma design. Tack och hej för i år. /Samsung.

När får vi se frontkamera under display, inbyggd projektor, mindre formfaktor, mjukvara utan inbakad reklam, uppdateringar lägre än ett par år etc? Kör på med S8 tillvidare, blir kanske en Pixel så fort de lyckas gömma frontkameran.

Permalänk
Medlem

När ska de våga släppa en modell med SÄMRE prestanda för att förbättra batteritiden? För helt ärligt, det var många år sedan prestandan var ett problem för mina use cases. Batteritiden däremot! Skulle lätt ta prestandan från 5 år sedan mot dubblerad batteritid.

Kameran däremot får de gärna göra bättre hela tiden

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast om den kommer med Snapdragon så är det ett enormt lyft mot Exynos.
Bara S22 Ultra Exynos V Snapdragon är som två helt olika telefoner.

Ska bli väldigt intressant och se kommande tester på battertid, enligt Anandtechs test av 888 och 2100, så var inte bara Snapdragon mer effektiv, det visade sig även att samsungs 5LPE nod knappt var mer effektiv en den gammla N7P noden hos TSMC som användes för 865.

Citat:

"At lower performance levels, we noted that the 5LPE node doesn’t look to be any different than TSMC’s N7P node, as the A55 cores in the Snapdragon 888 performed and used up exactly the same amount of power as in the Snapdragon 865. At higher performance levels however, we’re seeing regressions – the middle Cortex-A78 cores of the S888 should have been equal power, or at least similar, to the identically clocked A77 cores of the S865, however we’re seeing a 25% power increase this generation.

Similarly, in theory, the Exynos 2100 Cortex-A78 cores at 2.81GHz should have been somewhat similar in power to the 2.84GHz A77 cores of a Snapdragon 865, but it’s again at a 20-25% disadvantage in efficiency.

In fact, both SoCs on the CPU side don’t seem to be able to reach the Kirin 9000’s lower power levels and efficiency even though that chip is running at 3.1GHz – it’s clear to me that TSMC’s N5 node is quite superior in terms of power efficiency."

Både nya Snapdragon 8 & 7 ska tillverkas på N4 hos TSMC, själv hoppas jag att nya 7an hamnar i lite intressanta storlekar, bådar gått för bra battertid om det kombineras med ett stort batteri!

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags för uppgradering, 10T Pro börjar kännas lite slö nu

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Fast om den kommer med Snapdragon så är det ett enormt lyft mot Exynos.
Bara S22 Ultra Exynos V Snapdragon är som två helt olika telefoner.

Vet inte riktigt. Samsung har en egen 3nm nod som är upp mot TSMC. Med tanke på att SD är väl på TSMC 4nm och senaste Exynos är en 4nm. Funderar bara lite högt. Hurdan kommer der sig att de istället går rent till Qualcomm när de själva tillverkar CPU och har en 3nm nod som tydligen skall vara rätt så redo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Vet inte riktigt. Samsung har en egen 3nm nod som är upp mot TSMC. Med tanke på att SD är väl på TSMC 4nm och senaste Exynos är en 4nm.

Isf blir det inget köp för min del.
Här kan du se hur trevlig min S22 Ultra med Exynos var: https://streamable.com/buir0s

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Isf blir det inget köp för min del.
Här kan du se hur trevlig min S22 Ultra med Exynos var: https://streamable.com/buir0s

Måste ha varit något problem med just den mobilen min s21 med exynos flytter på finfint så har 2 år efter lanseringen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Måste ha varit något problem med just den mobilen min s21 med exynos flytter på finfint så har 2 år efter lanseringen.

Samma här. Min s22u är ca 6 mån gammal. Klarar av allt. Kört S serien mest på grund utav det är den endaste telefonen man kan hitta som har extra skal. Sedan som är Android. Spelar nada roll hur mycket glas de försöker med så är telefonerna så ömtåliga.

Permalänk
Medlem

Hur länge garanterar Samsung support (säkerhetsuppdateringar) på sina premium-mobiler?

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper något som gör det värt att uppgradera från min S10 Plus.

S22 Plus och Ultra har inget som lockar mig. Behöver ingen penna och har ju hörlursuttag på min. S22 Plus går bort direkt då den har så låg upplösning mot S10 Plus. Tjejen har en sådan och allt ser så mycket bättre ut på min S10 Plus. S10 Plus väger dessutom mindre än S22 Plus och Ultra. Storleken är perfekt på nuvarande med men S22 seriens plus är ju i princip identisk i storlek.

Får hoppas på lite större kliv och mer högupplöst display på plus modellen i S23 serien.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Discokungen

En fold med 16:10-format utfälld hade ju varit något. Men priset är verkligen helt fel det första året de ligger ute, halva priset är väl okej men 10k för en telefon känns fortfarande sådär kul.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Hur länge garanterar Samsung support (säkerhetsuppdateringar) på sina premium-mobiler?

5 år vill jag minnas. Får fortfarande på min S20 i alla fall 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Var bra att inet redan lagt ut do då med pris och allt innan
'
https://www.inet.se/produkt/2001133/samsung-galaxy-s23-ultra-...

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0