Var kan man köpa en billig och bra Xbox kontroll som man kan koppla till datorn via USB för att lira Rocket League, FIFA med flera spel?

Permalänk
Inaktiv

Var kan man köpa en billig och bra Xbox kontroll som man kan koppla till datorn via USB för att lira Rocket League, FIFA med flera spel?

Hej. Jag söker en Xbox kontroll som jag kan använda när jag ska lira Rocket League, Tekken med mera via steam. Har ni några förslag? De flesta kostar 600-700 kr, men jag antar att det finns billigare?

Permalänk

Kollat prisjakt?

Brukar finnas en hel uppsjö med butiker som säljer xbox kontroller och sen behöver du bara en generic bluetooth sticka om din dator inte redan har bluetooth.

Köp orginal. Billiga kloner är billiga av en anledning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kollat prisjakt?

Brukar finnas en hel uppsjö med butiker som säljer xbox kontroller och sen behöver du bara en generic bluetooth sticka om din dator inte redan har bluetooth.

Köp orginal. Billiga kloner är billiga av en anledning.

Tyvärr hittar jag bara trådlösa. Jag skulle vilja ha med sladd till usb för att vara på säkra sidan, så man slipper ladda och sånt. Men det verkar som att de inte existerar: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2842354

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Hej. Jag söker en Xbox kontroll som jag kan använda när jag ska lira Rocket League, Tekken med mera via steam. Har ni några förslag? De flesta kostar 600-700 kr, men jag antar att det finns billigare?

kan varmt rekommendera 8bitdo Pro2 Wired ifall du är ute efter en kvalitativ, bekväm och trådad xbox-kompatibel kontroll för en billig peng. Det enda negativa är att A/B samt X/Y är omvända, precis som på Nintendos konsoler. Men priset är svårt att slå. Annars, ifall du vill ha mer traditionell xbox-layout har de även 8Bitdo UIltimate Wired Controller. Kostar lite mer p.g.a. xbox-licens. Men ja, betydligt billigare än 600-700kr. och är grymma rent kvalitetsmässigt.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _genki:

kan varmt rekommendera 8bitdo Pro2 Wired ifall du är ute efter en kvalitativ, bekväm och trådad xbox-kompatibel kontroll för en billig peng.

Funkar den till Tekken, Fifa osv tror du?

EDIT: Den var inte snygg... Vet inte om jag vill ha en sån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Funkar den till Tekken, Fifa osv tror du?

EDIT: Den var inte snygg... Vet inte om jag vill ha en sån.

absolut, alla deras kontrollers har xinput-läge vilket gör det fullt kompatibelt med all spel som stödjer joypad. Jag uppdaterade mitt meddelande med ytterligare ett alternativ.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Hej. Jag söker en Xbox kontroll som jag kan använda när jag ska lira Rocket League, Tekken med mera via steam. Har ni några förslag? De flesta kostar 600-700 kr, men jag antar att det finns billigare?

Om du bara är ute efter xbox layout, kan tänka dig att köra med usb-kabel och inte tvunget ska ha den till en xbox så funkar ju denna:
https://www.webhallen.com/se/product/352267-8bitdo-Ultiamte-W...

Permalänk
Inaktiv

What about playstation kontroll? Kan tänka mig det också? Hört dock att de oftast orsakar problem, men det kanske inte är så längre?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera 8bitdo.
Har 5st trådlösa olika retromodeller och alla funkar kanon.
Aldrig upplevt problem och de är duktiga att uppdatera mjukvaran i kontrollerna.

Här är en trådad variant av deras "Ultimate" kontroll.
399 är ju ganska hyfsat pris också.

Skulle du uppleva problem eller inte är nöjd är det ju bara att göra ett återköp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Razken:

Kan rekommendera 8bitdo.
Har 5st trådlösa olika retromodeller och alla funkar kanon.
Aldrig upplevt problem och de är duktiga att uppdatera mjukvaran i kontrollerna.

Här är en trådad variant av deras "Ultimate" kontroll.
399 är ju ganska hyfsat pris också.

Skulle du uppleva problem eller inte är nöjd är det ju bara att göra ett återköp.

Det blir denna: https://www.webhallen.com/se/product/352268-8bitdo-Ultimate-W... samma som din fast 50 kr billigare.

Tack för hjälpen allihopa

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

What about playstation kontroll? Kan tänka mig det också? Hört dock att de oftast orsakar problem, men det kanske inte är så längre?

Dom är inte billigare så har du ingen liggande så är det ju inte riktigt någon lösning =/
Men överväg som sagt den jag länkade ovan om du gillar xbox layout vilket också är den vanligaste i spel upplever jag, blir mindre förvirrande och har du ingen xbox du ska kolla dne till spelar det ju mindre roll att dne i övrigt enbart är switch-kompatibel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

What about playstation kontroll? Kan tänka mig det också? Hört dock att de oftast orsakar problem, men det kanske inte är så längre?

Bättre att skaffa en kontroll med native X-Input inbyggt i kontrollen istället för att emulera via tredjepartsprogram.
Playstationkontrollerna kanske funkar bättre nu än förut, men jag hör oftare att folk har problem med dom än något annat fabrikat som finns.

Permalänk
Medlem

Arrogant Frostbite Gamepad

Handkontroll till PC och PS3
Kjell&co
Funkar bra enligt mig.
Switch för Direct-input och X-input.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Det blir denna: https://www.webhallen.com/se/product/352268-8bitdo-Ultimate-W... samma som din fast 50 kr billigare.

Tack för hjälpen allihopa

När du fått hem den, så kontrollera att du har senaste firmwaren på kontrollen med hjälp av deras programvara som du hittar här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Razken:

När du fått hem den, så kontrollera att du har senaste firmwaren på kontrollen med hjälp av deras programvara som du hittar här.

Tack.

Permalänk
Skrivet av anon347081:

Tyvärr hittar jag bara trådlösa. Jag skulle vilja ha med sladd till usb för att vara på säkra sidan, så man slipper ladda och sånt. Men det verkar som att de inte existerar: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2842354

Iaf xbone kontrollerna kan du köra med usbsladden utan bluetooth eller äns batterier i kontrollen.

Troligen funkar samma sak på xbox x/s kontrollerna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Såg att du redan hittat en kontroll men PDP trådade kontroller har funkat bra för mig.

https://www.maxgaming.se/sv/handkontroll-xbox-series/tradad-k...

Permalänk
Inaktiv

Jag har testat kontrollen nu och den är lika bra som en Xbox kontroll. Lirat både Rocket League och Tekken med den. Jättenöjd med köpet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Jag har testat kontrollen nu och den är lika bra som en Xbox kontroll. Lirat både Rocket League och Tekken med den. Jättenöjd med köpet!

Sweet, happy gaming