Permalänk
Medlem
Skrivet av zulbat:

Jag brukar testa tveksamma blocketannonser säga att jag har en kompis som kan hämta grafikkortet i närheten.

Då brukar tveksamma lurare sluta svara.

En annan bra sak kan vara att be säljaren skicka bild med kortet och sitt namn skrivet på papper.

Får hem kortet imorgon. Det ser lovande ut hittills med bilder och bevis.
Tog en risk där och förhoppningsvis så blir det bra, annars händer det som händer

Permalänk
Medlem

Det finns alltid en risk men du har ju redan gått igenom riskerna och potentiella åtgärdet så låter som att du gjort bra research! Tror inte någon annan kommer kunna hjälpa dig, det är ju bara upp till dig hur mycket risk du vill ta

Som många andra har jag svårt att se att man skulle förfalska varan, det handlar väl mer om att man vill sälja grafikkortet snabbt (För vissa spelar inte en tusenlapp eller två någon större roll) alternativt använt för kryptomining såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulbat:

Jag brukar testa tveksamma blocketannonser säga att jag har en kompis som kan hämta grafikkortet i närheten.

Detta tips röstar jag på också.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

**UPDATE**
Har nu fått hem graffikkortet och det ser ut att vara i toppskick! Allt ser jättefint ut, till och med plasten satt kvar på hela framsidan, bara några månader gammalt.

Tror inte det kommer att vara några problem med användningen heller.

Lyckad affär trots allt, tog en stor risk genom att sälja mitt 3080 för 8000kr för att sedan köpa ett 3090 för samma pris men det lönade sig!

Tips: Kör alltid på blocketpaket ifall du ska handla på blocket och se även till att du får all info du behöver visuellt genom chatt och bilder. Jag gjorde även som så att jag spelade in och gjorde en unboxing ifall att jag hade blivit rå scammad så att säga. Då har du alltid bevis från det minsta lilla på film.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHYMA24:

Tips: Kör alltid på blocketpaket ifall du ska handla på blocket och se även till att du får all info du behöver visuellt genom chatt och bilder. Jag gjorde även som så att jag spelade in och gjorde en unboxing ifall att jag hade blivit rå scammad så att säga. Då har du alltid bevis från det minsta lilla på film.

Ett tillägg bara, om någon råkar ramla in på den här tråden:

Om du använder Blocketpaketet, då kommer länkar till betalningssidor och så vidare i Blocketchatten - det kommer inte via skumma sms-länkar som i det här exemplet där man ombeds swisha eller skriva in kortnummer eller ha sig. Har hört om en del som tror sig ha använt Blocketpaketet, men där man istället godkänner betalning utanför Blockets system.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Man ser även hur länge en person har haft sin Blocket profil, samt även omdömen på tidigare affärer där man har använt blocket paket.

Så, nyskapad profil kontra min profil som funnits sedan 2012?
Profil utan omdömen eller min profil som har betyget "perfekt"?
Finns flera sätt att kunna göra bedömningar på blocket idag som mer eller mindre motsvarar det som erbjuds här.

Något som aldrig gäller vid köp mellan privatpersoner är ångerrätt eller garanti, om det inte uttryckligen är något man har kommit överens om dvs.
Det är därför ett nytt oanvänt kort som säljs från butik är värt mer än ett oanvänt kort som legat på hyllan i några år men som inte har någon garanti.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K