Operation: Rädda LAN:et - Akut behov av en contact frame!

Permalänk

Operation: Rädda LAN:et - Akut behov av en contact frame!

HEJ!
I veckan är jag gräsänkling för första gången på en evighet vilket såklart innebär att det ska LAN:as med en polare! Alla förutsättningar finns för att vi ska ha superskoj - men det finns ett problem!..

Jag har precis byggt ihop riggen efter lite uppgraderingar och tempraturen på min 13600K går genom taket om vart annat! CPUn har gedigen customloop-kylning så jag vet att det inte är felet, har även provat att montera om ett par gånger med ny pasta men samma resultat.

Det verkar som jag måste införskaffa mig en sk contact frame snabbare än snabbt för att kunna rädda LAN:et på torsdag! Såklart är alla contact frames slut på lager i Stockholm - därför vänder jag mig till er i communityt för hjälp!

Finns det någon vänlig själ i Stockholm med närområde som har en contact frame till övers som jag kan få köpa? Svänger förbi med bilen vid en tid som passar dig!

MVH Jonatan

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en helt ny "Thermalright Contact Frame" som aldrig kom till användning, gav 180:- (med frakt) för den, men finns säkerligen billigare också. Den finns i Huddinge vid intresse.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Hej och tack! Det låter toppen - jag hämtar den gärna idag! Skicka ditt telefonnummer i en PM så kan vi snacka ihop oss

Permalänk
Medlem

Skönt att LAN:et är räddat!

Permalänk
Medlem

Prova även att sänka vcore, drar ner tempen ordentligt men med bibehållen prestanda.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Undervolta cpun 🙂👌

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

contact framen sänkte tempen på min 13900ks med ca 3-5c 🙂👍👌

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Tack alla, Tomika kom till undsättning så LAN:et är räddat! Tack för allas tips med, ska försöka undervolta om det blir fortsatt höga temps! Tack igen

Permalänk
Medlem

Hurra! Heja Swec

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"