Komplett SweC-Bonanza 5 - Power up edition - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Inser att koden kom från mitt inlägg till och med, men själv blev man utan! =D Skippar till alla delen nästa gång =P

Andra dealen man missar på den nu..

Permalänk
Medlem

Steelseries Apex 7 Red Switch eller Steelseries Apex Pro hade varit magiskt om det fanns ett smaskigt pris...!

Visa signatur
Permalänk

Nintendo Switch Oled
Och/Eller en Air Fryer!

Permalänk
Medlem

Grabbar har ni kraschat komplett.se? Allt ligger nere 😂

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem

Såg jag rätt sålde dom även 5800X3D för 2999kr?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk

Blev en Razer Seirēn Elite Mikrofon för 666kr helt okey pris, kommer ersätta min yeti snowball. tror det blir en bra uppgradering, då jag bara gejmar iaf.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Såg jag rätt sålde dom även 5800X3D för 2999kr?

Ja, men fastän man satt med F5 13:37 så strulade koden och man fick ingen. De hade väl typ 5st till det priset.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Ja, men fastän man satt med F5 13:37 så strulade koden och man fick ingen. De hade väl typ 5st till det priset.

Känns aningen bättre att man missade det nu iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Ja, men fastän man satt med F5 13:37 så strulade koden och man fick ingen. De hade väl typ 5st till det priset.

Jag lade inte antalet på minnet exakt men 30 eller 50+ var det. Men de gick åt toksnabbt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Halloj @Komplett!
Är ni överösta med beställningar idag? Ena prylen jag köpte jag verkade skickas från lagret på på 15 minuter medan moderkortet jag köpte minuter senare ännu står som "Behandlas". Ingen stress att få hem det direkt, men blir lite fundersam över om något strulat? Pengar har dragits iaf.

Tack för en fin bonanza!

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Halloj @Komplett!
Är ni överösta med beställningar idag? Ena prylen jag köpte jag verkade skickas från lagret på på 15 minuter medan moderkortet jag köpte minuter senare ännu står som "Behandlas". Ingen stress att få hem det direkt, men blir lite fundersam över om något strulat? Pengar har dragits iaf.

Tack för en fin bonanza!

Samma här. Vi får hoppas att det går igenom utan besvär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Jag lade inte antalet på minnet exakt men 30 eller 50+ var det. Men de gick åt toksnabbt.

Det fanns +50st i lager (45st nu), men lagersaldot har inte varit så många som ingick i kampanjen på någon av produkterna (förutom kylaren). De har inte gått ut med antalet på någon, men jag har konspirationshatten på mig och gissade på 5st 😁 jag hade lagt i kundvagn och försökt slå in koden flertalet gånger innan klockan hade slått 13:38 fick ändå ingen. Ja, jag vet jag gnäller, men jag är väldigt bitter över det, 5800x3d var den enda produkten jag hade hoppats på att lägga vantarna på och jag var väl förberedd för att klicka hem en tyckte jag själv 🫠

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Halloj @Komplett!
Är ni överösta med beställningar idag? Ena prylen jag köpte jag verkade skickas från lagret på på 15 minuter medan moderkortet jag köpte minuter senare ännu står som "Behandlas". Ingen stress att få hem det direkt, men blir lite fundersam över om något strulat? Pengar har dragits iaf.

Tack för en fin bonanza!

Skrivet av Pzors:

Samma här. Vi får hoppas att det går igenom utan besvär!

Andra har ställt samma fråga tidigare i tråden och Komplett har svarat att ordrarna är under behandling.

Ha lite tålamod🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av shugge:

Andra har ställt samma fråga tidigare i tråden och Komplett har svarat att ordrarna är under behandling.

Ha lite tålamod🙂

Trodde jag läst hela tråden, men måste ha missat det. My bad!

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Halloj @Komplett!
Är ni överösta med beställningar idag? Ena prylen jag köpte jag verkade skickas från lagret på på 15 minuter medan moderkortet jag köpte minuter senare ännu står som "Behandlas". Ingen stress att få hem det direkt, men blir lite fundersam över om något strulat? Pengar har dragits iaf.

Tack för en fin bonanza!

Samma för mig också. Första ordern gick iväg direkt. Andra är fortfarande under behandling. Men den står som reserverad och i lager, så borde vara lugnt.

Permalänk
Medlem

@komplett koden berra200 fungerar inte för skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

@komplett koden berra200 fungerar inte för skärmen

Det var bara ett fåtal till salu för det priset

Edit: Såg att den låg kvar. Då borde det ju funka

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Det var bara ett fåtal till salu för det priset

Men den ligger fortfarande som tillgänglig. Testade koden direkt när den släpptes, samma sak då. De hade fel på flera andra koder under dagen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

@komplett koden berra200 fungerar inte för skärmen

Skrivet av Jaxione:

Det var bara ett fåtal till salu för det priset

Edit: Såg att den låg kvar. Då borde det ju funka

Skrivet av Xophile:

Men den ligger fortfarande som tillgänglig. Testade koden direkt när den släpptes, samma sak då. De hade fel på flera andra koder under dagen också.

Den är slut. Om ni fortfarande ser den aktiv så är det nog att den ligger kvar i er cache. Öppna i incognito så ser ni att den är slut.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Xophile:

Hej!

@komplett

Koden för curved skärmen går ej, "berra200"

Skrivet av Swedishchef_90:

Står dock inte slutsåld ännu men koden fungerar inte för mig heller

Skrivet av myra:

@komplett koden berra200 fungerar inte för skärmen

Skrivet av Xophile:

Men den ligger fortfarande som tillgänglig. Testade koden direkt när den släpptes, samma sak då. De hade fel på flera andra koder under dagen också.

Koden gällde endast för ett fåtal beställningar. Nu har vi tagit ner produkten från sidan så att ingen mer blir förundrad varför det inte fungerar.

Skrivet av Köörmit:

Halloj @Komplett!
Är ni överösta med beställningar idag? Ena prylen jag köpte jag verkade skickas från lagret på på 15 minuter medan moderkortet jag köpte minuter senare ännu står som "Behandlas". Ingen stress att få hem det direkt, men blir lite fundersam över om något strulat? Pengar har dragits iaf.

Tack för en fin bonanza!

Det kom in ett gäng beställningar i dag men inget utöver det vanliga. Vi klarar av mer än såhär
"Behandlas" Innebär att paketet är någonstans mellan att bli packat och lagt på lastbil. Troligtvis står det på en uppsamlingspall i väntan på att slutligen packas in i en bil. Tålamod Men har den inte blivit skickad under morgondagen så slå en pling till kundservice så kan de hjälpa dig.

Skrivet av kawkstege:

Det fanns +50st i lager (45st nu), men lagersaldot har inte varit så många som ingick i kampanjen på någon av produkterna (förutom kylaren). De har inte gått ut med antalet på någon, men jag har konspirationshatten på mig och gissade på 5st 😁 jag hade lagt i kundvagn och försökt slå in koden flertalet gånger innan klockan hade slått 13:38 fick ändå ingen. Ja, jag vet jag gnäller, men jag är väldigt bitter över det, 5800x3d var den enda produkten jag hade hoppats på att lägga vantarna på och jag var väl förberedd för att klicka hem en tyckte jag själv 🫠

Vi förstår att det är surt att missa något man suktade efter. Antalet sålda CPUer i dag är långt över 5st Men uppenbarligen skulle vi haft än fler tillgängliga. Något vi får ta med till kommande Bonanza

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte vad som är meningen med den här Bonanzan. För det första så känns det ju aningen dumt att inte på förhand visa hur många enheter som finns till det aktuella priset, allt för att folk jag känna sig stressade och dra iväg en beställning utan kanske helt ha tänkt igenom köpet. För det andra så är det väl bara skolkande fjortisar som kan sitta och refesha Kompletts hemsida på dagtid när vi andra har ett jobb att sköta. Så vad är menigen, är det för att Komplett är snälla och säljer några få saker till ett reducerat pris mot exponering på Sweclockers. Nu är jag tack o lov inte i behov av några komponenter just nu, men jag gillar ändå inte sättet man försöker trigga folks köpbegär. Vore ärligare att ha en mer sansad rea och sälja till lagret är slut. Om det nu går, för "i lager" kan ju betyda precis vad som helst.

F
Permalänk
Medlem

Varför så bitter? Då är det väl bara att vänta in en vanlig rea, de dyker ju också upp med jämna mellanrum under året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Förstår fortfarande inte vad som är meningen med den här Bonanzan. För det första så känns det ju aningen dumt att inte på förhand visa hur många enheter som finns till det aktuella priset, allt för att folk jag känna sig stressade och dra iväg en beställning utan kanske helt ha tänkt igenom köpet. För det andra så är det väl bara skolkande fjortisar som kan sitta och refesha Kompletts hemsida på dagtid när vi andra har ett jobb att sköta. Så vad är menigen, är det för att Komplett är snälla och säljer några få saker till ett reducerat pris mot exponering på Sweclockers. Nu är jag tack o lov inte i behov av några komponenter just nu, men jag gillar ändå inte sättet man försöker trigga folks köpbegär. Vore ärligare att ha en mer sansad rea och sälja till lagret är slut. Om det nu går, för "i lager" kan ju betyda precis vad som helst.

Var ju två bestämda tider, kl 10 (vanligaste tiden för lunch/fika) och 13.37
Väldigt många kan skjuta på lunch/fika och få 1min över för att beställa.

Njut av att de försöker åtminstone 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Fick allt jag önskade mig iaf, så kan kan inte klaga. Toppen nöjd. Tack så mycket @Komplett.

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem

Lite väl många bittra kommentarer här i tråden, vill bara väga upp negativiteten med att tacka @Komplett för att ni anordnar events för oss på Swec!

Trots att jag som många andra missade 5800X3D-erbjudandet med minsta möjliga marginal är jag nöjd ändå, ser fram emot nästa Bonanza

Nästa gång kanske det till och med blir ett köp!

Stavning...
Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Förstår fortfarande inte vad som är meningen med den här Bonanzan. För det första så känns det ju aningen dumt att inte på förhand visa hur många enheter som finns till det aktuella priset, allt för att folk jag känna sig stressade och dra iväg en beställning utan kanske helt ha tänkt igenom köpet. För det andra så är det väl bara skolkande fjortisar som kan sitta och refesha Kompletts hemsida på dagtid när vi andra har ett jobb att sköta. Så vad är menigen, är det för att Komplett är snälla och säljer några få saker till ett reducerat pris mot exponering på Sweclockers. Nu är jag tack o lov inte i behov av några komponenter just nu, men jag gillar ändå inte sättet man försöker trigga folks köpbegär. Vore ärligare att ha en mer sansad rea och sälja till lagret är slut. Om det nu går, för "i lager" kan ju betyda precis vad som helst.

Nu ska jag absolut inte svara för Komplett då jag a) inte har någon aning om vad som rör sig i deras huvuden (jag har ingen koppling dit förutom som sporadisk kund och b) de är mer än kompetenta nog att svara själva.

Meeeeeen, snälla nån?! Om du vill ha svar på livets mysterier, som varför något alls händer, och ännu värre, drivs av kommersialism, så finns det gått om trådar på det här ämnet i forumet, bland annat från föregående kampanjer från Komplett. Det är en sak att du har svaret på hur de borde bedriva sin verksamhet, men att dra alla över en kam som fjortisar bara för att ditt jobb kanske inte tillåter att du var här just då. De gjorde två släpp vid två uttalade tidpunkter och sedan kryddade de med lite skärmar. Man kunde skanna av, handla och vara klar på några minuter, bokstavligt talat. Med en rimlig mängd realism och förväntan inför bonanzan så var det en "spännande" kampanj, det var en helt ok kampanj, det fanns inte något för alla, och det som fanns räckte inte till alla. Finns det utrymme för förbättring? Det gör det alltid. Bidrar du till den förbättringen med ovan inlägg? Tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Lite väl många bittra kommentarer här i tråden, vill bara väga upp negativiteten med att tack @Komplett för att ni anordnar events för oss på Swec!

Trots att jag som många andra missade 5800X3D-erbjudandet med minsta möjliga marginal är jag nöjd ändå, ser fram emot nästa Bonanza

Nästa gång kanske det till och med blir ett köp!

Instämmer, väldigt nöjd personligen. Tack till @Komplett och övriga inblandade, blir att hålla koll nästa gång med.

Dammblås + HDD ser ut att vara på väg dessutom.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

@Komplett
1) Testa gärna att era koder funkar innan själva bonanzan, det var (som ni vet) flera som strulade.
2) Det hade varit toppen om lagersaldot faktiskt speglade hur många ni har till kampanjpriset, inte hur många ni har totalt i era lager.

Fö, tack för ett trevligt inslag på en annars ganska trist måndag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Varför så bitter? Då är det väl bara att vänta in en vanlig rea, de dyker ju också upp med jämna mellanrum under året.

Jag förstår att jag kanske låter bitter, men jag byggde en ny maxad dator precis innan inflations och dollar helvetet bröt ut, så jag suktar inte efter något på denna Bonanza. Däremot vet jag hur sjukt stressad man kan bli när man sitter i valet och kvalet. Tycker bara att det är ett osunt och utstuderat sätt att kränga grejer på och inte något som ökar mitt förtroende för Komplett som företag.

Gillade Dustin Homes weekend rush bättre, när det begav sig. Där kunde man också bli aningen stressad, men lagersaldot gick att lita på. Men som sagt, det var innan Dustin gick ner sig helt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bea:

@Komplett
1) Testa gärna att era koder funkar innan själva bonanzan, det var (som ni vet) flera som strulade.
2) Det hade varit toppen om lagersaldot faktiskt speglade hur många ni har till kampanjpriset, inte hur många ni har totalt i era lager.

Fö, tack för ett trevligt inslag på en annars ganska trist måndag!

Skrivet av CrazyDriver:

Jag förstår att jag kanske låter bitter, men jag byggde en ny maxad dator precis innan inflations och dollar helvetet bröt ut, så jag suktar inte efter något på denna Bonanza. Däremot vet jag hur sjukt stressad man kan bli när man sitter i valet och kvalet. Tycker bara att det är ett osunt och utstuderat sätt att kränga grejer på och inte något som ökar mitt förtroende för Komplett som företag.

Gillade Dustin Homes weekend rush bättre, när det begav sig. Där kunde man också bli aningen stressad, men lagersaldot gick att lita på. Men som sagt, det var innan Dustin gick ner sig helt.

Vi tackar för tydlig kritik. Vi tar gärna all er feedback på hur vi kan göra detta bättre. Just de felande rabattkoderna står redan längst upp i vårt dokument med förbättringar vi måste få till. Detta var första gången vi testade med rabattkoder på redan rabatterade produkter och det var, minst sagt, inte helt 100. Men det får vi ordnat till nästa gång.

Vi måste hålla kampanjen koncentrerad till en smal tidsperiod för att lyckas få till unika erbjudanden och "önskeprodukter" från forumet. Om vi hade släppt ut en CPU till 50% över flera dagar så hade det riskerat att urholka kampanjen och marknadspriset på produkten. Vi är ute efter att interagera med våra kunder och ge något tillbaka till SweClockers-communityt och alla våra kunder som hänger här. Snarare än att kränga massa produkter till ett "onormalt" låg pris.

Att lagersaldot inte speglar antalet tillgängliga produkter är delvis en en teknisk begränsning i vårt affärssystem som vi brottas med. Vi har startat en bonanza-feedback-tråd så kan vi fortsätta diskutera förbättringar och möjliga lösningar, så kanske kommande Bonanz(or?) bli snäppet vassare.
Åter igen. Tack för att ni luftar era åsikter 👍

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram