Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur skapar man .c och .h filer i Borland C++ Builder 4.0?

Permalänk

Hur skapar man .c och .h filer i Borland C++ Builder 4.0?

Jag har en riktigt gammal dator från 1998 med Windows 98 First Edition. På denna dator finns det vissa licenser som är värda en förmögenhet och jag har inte råd att kasta bort datorn. Så den får leva vidare.

Jag behöver lära mig hur jag skapar .c och .h filer i Borland C++ Builder 4.0. Jag förstår inte hur.
Jag kan skapa en GUI applikation och en konsollapplikation, men att bara skapa en ren .h och .c fil, nej det går inte. Jag verkar bara kunna göra konsoll och GUI med Borland C++ Builder 4.0.

Detta låter riktigt skumt. Varför skulle man inte kunna ha egna funktioner? Eller kan det vara så att Borland C++ 4.0 tillåter bara klasser, för klasser verkar man kunna skriva.

Permalänk
Medlem

Nostalgi! Som jag har suttit i Borland Delphi. Där snackar vi kvalitets-IDE.

Kan du inte välja att skapa annan projekttyp, DLL library?

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Skrivet av Oggelito:

Nostalgi! Som jag har suttit i Borland Delphi. Där snackar vi kvalitets-IDE.

Kan du inte välja att skapa annan projekttyp, DLL library?

Windows 98 är inte nostalgi. Det är för nytt. När vi talar om Windows 95 och nedåt, då är det nostalgi.
Windows 98 kördes lång över innan supporten släppte 2006, medan Windows 95 dog ut 2001. Det är bara Win98, WinXP och Win7 som har varit dom långlivade operativsystemen. Övriga har bara varit korta och tillfälliga.

Men hur som helst. Jag kan skapa .dll filer. Jag vet dock inte vad jag ska ha .dll filer till. Används det ens idag?

Permalänk
Medlem

Ser du inte vad det är för filer du jobbar i? För om du skapar en klass så lär den väl skapar en cpp och en h fil för den klassen, men sen kan du ju skriva vad du vill i dom filerna.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.