Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Out of memory när jag gissar att det var på gång att bli lite gameplay efter alla cutscenes(hästen). Medium inställningar, 32GB RAM och inget annat i bakgrunden. Kanske var väntetiden på ca 2,5h som gjorde't.

De gör klokt i att ha två månader mellan öppna betan och release den här gången.

Skrivet av DBHErazor:

Samma problem här, helt ny burk, 4080, 7900x, 32gb RAM. Spelet stendör när man försöker skapa gubbe eller ladda in i världen. Aja, får la vänta till efter release o se om det blir bättre.

Skrivet av Aeig:

Verkar tyvärr främst vara problem med Nvidia grafikkort, har du testat att installera senaste drivrutinerna? Har du några andra program som körs i bakgrunden, ex antivirus eller brandvägg?

Mvh

Om ni ställer ner allt på Low i settings, absolut lägsta & tar bort Hi-res textures så kraschar det inte pga Out of memory längre. Har testat all möjllg konfiguration. Enda som hjälper än så länge. Får hoppas de hittar den Memory Goblinen sen

Visa signatur

/TateM

Permalänk
Medlem

Fungerade att spela och komma in nu iaf, fläktarna beter sig normalt på GPU.

Fastnade dock i Kyovashad med invisible walls ut ur staden Verkar vara många som fått den buggen, verkar kanske bero på disconnect utan felmeddelande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Code 300006 nu när man försöker logga in igen för fortsätta på min Necro build =(

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - 6700XT RedDevil - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: OnePlus 7 Pro 256/8*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fastnade dock i Kyovashad med invisible walls ut ur staden Verkar vara många som fått den buggen, verkar kanske bero på disconnect utan felmeddelande.

Det funkade för mig om jag gick mellan utgångarna från staden ett par gånger, tillslut kom jag ut ur en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja sjukt störande men man kan ta en annan väg ut istället, fungerade iaf för mig.

Permalänk
Medlem

Starta spelet för att ställa mig i kö när jag ändå lägger ungarna. Kom in direkt, 0 i kö 😊

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F GAMING | Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB | Corsair LPX DDR4 3200MHz 16GB | EVGA SuperNova G2 850W Gold

Aarctic Liquid Freezer II 280
Gigabyte M32Q

Permalänk
Medlem

Är FSR i spelet sönder? Det kändes som jag hade bättre prestanda med allt ställt på high och FSR off. Tycker jag får väldigt mycket lagg stundtals. Speciellt när man är ute och springer i ödemarken i närheten av avsatserna så man ser "bortom" spelvärlden.

Permalänk
Medlem

Skön disconnect mid-Ashava på HC 🫡 Man ska inte klaga på betor, men det var onekligen intressant timing att lägga rolling restarts precis när Worldbossen spawnar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Är FSR i spelet sönder? Det kändes som jag hade bättre prestanda med allt ställt på high och FSR off. Tycker jag får väldigt mycket lagg stundtals. Speciellt när man är ute och springer i ödemarken i närheten av avsatserna så man ser "bortom" spelvärlden.

Menar du DLSS? För det funkar som smör för mig i alla fall. Inställt på Quality.

För övrigt tycker jag det är synd att de lade ner Ray-tracing i detta. Fanns i stängda betan men i öppna betan finns det inte skymten av det. Hade verkligen hamnat i sin rätta i detta spelet, med grottorna och facklorna och allting. Såg äckligt bra ut i stängda betan.

Visa signatur

Intel Core i7 11700KF | Asus TUF 560M-Plus Wifi | Corsair RM850 | 32 GB G.SKill Trident Z Neo | Gainward RTX 4090 Phantom | Western Digital 3 TB - Samsung Evo SSD 500 GB & Intel 330 180 GB, Kingston A2000 M.2 1TB | Dell Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Menar du DLSS? För det funkar som smör för mig i alla fall. Inställt på Quality.

För övrigt tycker jag det är synd att de lade ner Ray-tracing i detta. Fanns i stängda betan men i öppna betan finns det inte skymten av det. Hade verkligen hamnat i sin rätta i detta spelet, med grottorna och facklorna och allting. Såg äckligt bra ut i stängda betan.

RT kommer nån gång efter launch sa dom i en stream har jag för mig

Visa signatur

i9 13900k - asus strix z790-e - 32gb 6400mhz gskill trident z5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wb black sn850 - wd 3tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

RT kommer nån gång efter launch sa dom i en stream har jag för mig

Satan vad fint, hoppas det stämmer. Tack för infon!

Visa signatur

Intel Core i7 11700KF | Asus TUF 560M-Plus Wifi | Corsair RM850 | 32 GB G.SKill Trident Z Neo | Gainward RTX 4090 Phantom | Western Digital 3 TB - Samsung Evo SSD 500 GB & Intel 330 180 GB, Kingston A2000 M.2 1TB | Dell Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Verkar va lite blandat vad folk tycker om spelet.
Värt att tänka på är att det är precis i början av spelet. nästan inga arpg är intressanta förrns man börjar närma sig sin endgame build när det blir lite fart på grejerna. imo.
Hoppas storyn blir intressant

Permalänk
Medlem

Jag gick med några randoms in i world boss eventet på lvl 22. Dog kanske 8 gånger och fick notifieringen att din gear håller på och pajar men vi fick ner han.
Insta dog av ett slag varje gång så jag fick bara hålla mig vid kanterna och spamma hydra.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag gick med några randoms in i world boss eventet på lvl 22. Dog kanske 8 gånger och fick notifieringen att din gear håller på och pajar men vi fick ner han.
Insta dog av ett slag varje gång så jag fick bara hålla mig vid kanterna och spamma hydra.

Den bossen kräven poison resistance för att klara av hans one shot mechanics sen spelar gear och level roll självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Verkar va lite blandat vad folk tycker om spelet.
Värt att tänka på är att det är precis i början av spelet. nästan inga arpg är intressanta förrns man börjar närma sig sin endgame build när det blir lite fart på grejerna. imo.
Hoppas storyn blir intressant

ja det är många som skriker bläääh som är "veteraner" inom arpgs enligt dom själva men uppenbarligen aldrig spelat något av dom

Visa signatur

i9 13900k - asus strix z790-e - 32gb 6400mhz gskill trident z5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wb black sn850 - wd 3tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Den bossen kräven poison resistance för att klara av hans one shot mechanics sen spelar gear och level roll självklart.

Räcker att man springer vid bossens fötter mer eller mindre.