Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Inför 20 års-jubileumet av albumet Meteora har Linkin Park släppt ett par låtar som inte kom med på albumet och fler kanske kommer inom kort.

Jag hade och lyssnade på albumet Meteora på CD när jag var i gymnasieåldern så det blev ett par nostalgitrippar när de släpptes med lite mellanrum.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktör

Chelsea Grins senaste alster är ruskigt fett.

Permalänk
Rekordmedlem

Förtrollande gitarrspel av Josephine och det är allt ganska likt Hogwarts.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

<3 myser.

Permalänk
Medlem

Wyclef Jean och Mary J Blige, 911

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Rekordmedlem

En sptillans ny originallåt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

What the actual hell?

Tack så innerligt för detta!

Permalänk
Musikälskare

Rock on boys! Raspigare röst får man leta efter, helt underbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 0cool:

What the actual hell?

Tack så innerligt för detta!

Ja det var nog nått du inte hört förut ? Så var det i vart fall för mig.
Det här är nog också nått inte så många hört än men jag antar att snart har miljontals hört den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det var nog nått du inte hört förut ? Så var det i vart fall för mig.

Det var fantastiskt, och jag lyfter hatten på din bredd av musiksmak.
Påminner mig lite om Eivør från Färöarna, kanske kan falla dig i smaken också om du inte redan känner till henne.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 0cool:

Det var fantastiskt, och jag lyfter hatten på din bredd av musiksmak.
Påminner mig lite om Eivør från Färöarna, kanske kan falla dig i smaken också om du inte redan känner till henne.

https://www.youtube.com/watch?v=ctC0PRzbEjk

https://www.youtube.com/watch?v=pqnMkUcTmys

Jag har kollat på henne några gånger och jag har ganska bred musiksmak det är ganska lite jag inte lyssnar på men musikerna måste vara rimligt duktiga så det finns en del stilar där jag ännu inte hittat nått bra men det kanske finns så jag utesluter inte att det går att hitta nått även onom de genrerna även om jag ännu inte gjort det.
Apropå folkmusik/etno så släppte The Hu just videon nedan, den var ganska västlig då det mestadels var normal sång på engelska i stället för mongolsk strupsång.
Men den var bra ändå för hästfelorna gnisslar på

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt aktuell i dessa kalla dagar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tarzan Mama Mia med Kim Larsen. Älskade låten när jag var liten, och pappa fick starta om LP spelaren många gånger.
Singeln har jag såklart kvar än idag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Ai.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Kolla upp även tex Young and beautiful, Love, Ride, Money Power Glory, Summertime sadeness och åtminstone nån av Heroin, Ultraviolence och Fucked my way to the top, samt kanske duetten Lust for life.. Är du fångad efter det, så leta dig både bakåt och framåt i diskografin och se vad du gillar
(personligen tycker jag senaste en-två skivorna saknat lite hookiga melodier... vackert och mer experimentellt, men lite för okommersiellt och lite för lite pop för att fastna, men smaken är som baken)

Skrivet av MammDiin:

Video Games är värd att lyssna på ifall du missat den. Video Games, Born To Die och Summertime Sadness spelades flitigt på radio för typ 11 år sen.
Skulle även rekommendera Lucky Ones från The Paradise Edition som jag personligen tycker är i klass med de ovannämnda, samt National Anthem som har lite annorlunda stil.
Även Bel Air från Paradise bör lyssnas till.
Samma sak med Ride som Roger W tipsade om är underbar, men konstigt nog hörde jag den aldrig på radio.

Old Money från Ultraviolence tycker jag är trevlig där det är mera fokus på sjungandet.

Honeymoon albumet har enligt mig låtar som går helt bra att lyssna på men har ingen direkt favorit på den skivan förutom 40 sekunder mot slutet av Honeymoon som enligt mig är enkelt men jävligt bra: https://youtu.be/oPU8XJcA__k?t=229

Lust For Life är en helt bra låt som spelades en hel del på radio, och även skivan är bra överlag.
Och Love påminner lite om de första singlarna tycker jag vilket är bra.
Roger W tipsade även om dessa samt låten Heroin.

Från Norman Fucking Rockwell! albumet skulle jag rekommendera Mariners Apartment Complex och slutet av skivan, The Next Best American Record, The greatest, Bartender, Happiness is a butterfly och hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but i have it.

Chemtrails albumet har jag inte lyssnat alltför mycket på men Yosemite har fastnat lite på hjärnan samt Let Me Love You Like A Woman.

På Blue Banisters albumet gör vi det enkelt och säger att bland annat de 6 första låtarna är bra (förutom den korta Interlude låten).

Nya skivan kan jag inte uttala mig om men Did you know that there’s a tunnel under Ocean Blvd är inte så dum.

Finns en hel del äldre outgiven musik med henne också som kommit på vift.

Sent svar men tack till er båda, blir att kolla, erm, lyssna lite närmare!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Rekordmedlem

Jennifer Glatzhofer & Ian Iredale som framför Miley Cyrus - River (Acoustic Cover)
Jag tycker Jennifer har en väldigt behaglig röst och dessutom sjunger hon riktigt bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Permalänk
Medlem

R.I.P. Jack Wreeswijk

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Mina två favoriter jag ganska ofta återvänder till:

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

weird al yancovic

Peter gabriel
Kate bush
Renissance
Allt som jag hittar pre 90s då musiken gick åt h-e

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Föredrar nog orginalet men snubblade över denna i veckans Spotify-förslagslista:

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Silverrygg:

Just ja, poddar räknas ju faktiskt också. Kan lätt bli någon timme om dagen.
Lyssnade på det avsnittet tidigare idag, mitt i gårdagens Flashback Forever-avsnitt nu och efter detta blir det någon nyhetspodd eller Spot Dodge.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...