PTS: "Postnord håller inte måttet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsk84:

Väntade på ett paket från Tyskland. Får en notis att paketet ankommit till sorteringsterminal därefter tar det stopp. Väntar ca 2v sen går jag till lokala postkontoret. Där menar man att personalen på utlämningsstället (Willys) måste missat att scanna mitt paket vilket förklarar varför jag inte fått nån notis i appen. Jag går till Willys och får info att paketet har skickats tillbaks till Tyskland med anledning att jag inte hämtat upp. Rikigt, riktigt dåligt av Postnord...

Nej, men riktigt dåligt av Willys...
Om de inte har scannat in paketet och skickat ut till dig att det finns att upphämta, hur kan det bli PN fel? Att de skickar tillbaks försändelsen till avsändaren är ju helt enligt deras rutiner och regelverk. Icke uthämtad försändelse går i retur efter viss tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Har aldrig förstått grejen med att välja hemleverans som många klagar över att det inte fungerar. Välj ombud istället för fan, rör på fläsket till ombudet.

Det har inget med att göra om att "röra på fläsket", många av oss som beställer hemleverans har inte möjlighet att hämta på ett utlämningsställe, därav betalar man extra för hemleverans. Men just här i byn så betyder Postnord och hemleverans att bilen/lastbilen stannar och kör vidare för att gps ska visa att de varit på plats. Men de lata styckena som behöver röra på fläsket och göra skäl för sin lön de "arbetar" åt just Postnord.

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut ett paket med ett grafikkort i

Paketet är rejält tillmosat samt har varit blött/slängt på marken samt ett fotavtryck på sidan som om någon stått på paketet .

Bra gjort PostNord.

Permalänk
Medlem

När företag man beställer från hör av sig och man måste berätta att allt är okej, förklara att postnords tullhantering kan ta veckor alternativt månader. Ebay säljare har också hört av sig.

Inom Sverige/EU är postnord vanligtvis okej jämfört med andra budfirmor, men välj leveranser till ombud för säkerhets skull. Medan andra budfirmor är bättre utanför våra gränser, men se till att de inte lämnas över till postmords jävla tullhantering.

Måste tipsa om denna tråd från Sweddit!
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/120yog8/fick_nyss_he...

*Juste! Här har jag lite egen postnordamage!
https://i.imgur.com/FwqHxPR.jpg

Lägger till min egen erfarenhet.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Hämtade precis ut ett paket med ett grafikkort i

Paketet är rejält tillmosat samt har varit blött/slängt på marken samt ett fotavtryck på sidan som om någon stått på paketet .

Bra gjort PostNord.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Du skulle ALDRIG ha kvitterat ut det. Du skulle bara sagt skicka tillbaka det vid ombudet för om du skulle få problem nu så kan de hävda att du har orsakat skadan.

Under mina x-tusen beställningar jag har gjort med PN så har jag bara fått problem engång som va i år 2023 där en leverans va för tungt för ombudet så fick hemkörning på det men problemet va att det va egentligen 2 paket. Varav ena blev hemkört och det andra hamnade hos ombud men jag fick ingen notis om det.

Så när jag skulle packa upp grejerna så då märkte jag att jag saknade grejer så kontaktade butiken och fick då reda på att ena paketet hade hamnat hos ombudet och blivit tillbaka skickat men butiken löste det med expressfrakt så fick grejerna 2dagar senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Nyligen har Postnord missat att dela ut brev räkningar till mig, vilket gjort mig rätt sur.
Ett gick i retur och avsändaren såg det, ringde upp och skickade sen en ny med ny förfallodag. (Tack!)
Ett som jag väntade på kom aldrig, så jag ringde avsändarens kundtjänst för att få detaljerna så jag kunde betala.
Men ett annat fick jag betala förseningsavgift på.

Hemleverans av paket beställer jag aldrig.
Det delas antingen aldrig ut, eller så vänder de direkt efter att ha ringt på så man inte hinner fram innan de är borta, eller så läggs paketet utanför dörren och någon stjäl eller bryter upp paketet (vilket hände en granne till mig nyligen).
Jag har ett dåligt knä och har haft svårt att gå till postombudet nyligen, det är ändå inte värt med hemleverans!

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orespray:

Nej, men riktigt dåligt av Willys...
Om de inte har scannat in paketet och skickat ut till dig att det finns att upphämta, hur kan det bli PN fel? Att de skickar tillbaks försändelsen till avsändaren är ju helt enligt deras rutiner och regelverk. Icke uthämtad försändelse går i retur efter viss tid.

Hur vet de att paketet ska returneras om det aldrig ankomstscannats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orespray:

Nej, men riktigt dåligt av Willys...
Om de inte har scannat in paketet och skickat ut till dig att det finns att upphämta, hur kan det bli PN fel? Att de skickar tillbaks försändelsen till avsändaren är ju helt enligt deras rutiner och regelverk. Icke uthämtad försändelse går i retur efter viss tid.

Okej för att förtydliga. Det var personalen på Willys som gjorde fel även om man är ett postnord ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hur vet de att paketet ska returneras om det aldrig ankomstscannats?

Exakt, ploppar inte nån fundering upp i personalens huvud kan man tycka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Med avier menas notiser från appen. Har du inte angivit telefonnummer så kommer inga sms. Har du appen så får du alla meddelande gällande paket du skickar som går att spåra.

Avier på post finns inte längre, tror inte ens man använder det för Kina paket idag.

Så för ens egen skull, skaffa appen. Den är jävligt bra.

Jodå... jag får både SMS och epost avi.
och pappers avi och påminnelse avi, ibland en vecka efteråt jag hämtat paketet hos ombud (då jag sett i appen att det varit framme).

två påminnelser på samma dag, och i olika format/mallar... så förmodligen från olika system.?

om man får en avi alls. en gång var det en dags nöd och näppe att jag kollade spårningen manuellt får appen sa inget, sms och epost inget notis, och brev ingen notis.
hade jag inte kommit på att själv kolla spårningen så hade paketet skickats tillbaks dagen efter. :/

en gång skickade jag en vara en kille köpte av mig på fb marketplace. den kom till brevterminalen nära honom sen tappade dom bort paketet. anmälde till PTS. 4 månader senare kom det tillbaka till mig via dom. då hade fraktsedeln "försvunnit" från paketet och saknade därmed mottagar address, mycket lustigt.

Hatar postnord.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Efter att både ha jobbat på Posten & DHL har jag ganska god förståelse för varför det är så mycket som inte kommer fram.
Det är dock fullständigt oacceptabelt att något inte kommer fram utan att avsändare och mottagare informeras.
Ingen av dessa aktörer verkar ha någon respekt öht för leveranser som inte kan fullgöras, utan man bara kastar "skiten".

Att brev råkar komma till grannen i samma trapphus är förlåtligt, men det händer ganska ofta trots att det inte går att förväxla på namn, vi har distinkt olika både för och efternamn.
Någon gång har ett brev jag postat kommit i min låda, men felsortering kan ju faktiskt ske även om avsändare och mottagare är tydligt annoterade.
Vad som inte är acceptabelt är när viktiga brev slarvas bort helt, eller tar abnormt lång tid att komma fram.
3 månader kan det ta att få eller skicka brev till CSN, helt vansinnigt. Detta har kostat mig tiotusentals kronor.
Brevutdelningen är dessutom varannan dag sen något år tillbaka, paketutdelningen fungerar fint också när dom får plats i brevlådan eller är stora åbäken som ska levereras till dörr. Paket som man får hämta brukar dock vara mörbultade, men troligen är det den som emballerat paketens fel, jag har fått 2 riktigt dumt emballerade paket från Inet på senare tid.

(Ett grafikkort på 20x30x10CM lades i en 40x50x30cm kartong, troligen för att få plats med en pingvinstång också, så jäklar vad den lådan måste ha skramlat runt, grafikkortslådan var rejält tillknölad med ett skrynkligt hörn, som tur var hade inte själva grafikkortet skadats.)

Man har även lyckats få fel adress på skickade paket och postnord försökt utkräva dubbla fraktkostnader extra för att ändra adressatens namn till vad det borde varit från början, som tur var fanns det en vettig chef på postlämningsstället.
Returfrakt av en spelkontroll misslyckades också till Webhallen, där posten helt sonika förskingrat paketet, som tur var fick jag det jag en ny spelkontroll utan att dom kunde kontrollera felen på den jag fått, men tänk om det hade varit ett unikt objekt som en handmålning.

Nog med gnäll, ibland slår det faktiskt åt andra hållet och min datorstol som skulle komma på 4 dagar från Schweiz, så tog det 2 dagar sedan ringde PostNord (runt kl10) och frågade om jag kunde ta emot paketet kl11 eller kl 17 samma dag.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Du skulle ALDRIG ha kvitterat ut det. Du skulle bara sagt skicka tillbaka det vid ombudet för om du skulle få problem nu så kan de hävda att du har orsakat skadan.

Under mina x-tusen beställningar jag har gjort med PN så har jag bara fått problem engång som va i år 2023 där en leverans va för tungt för ombudet så fick hemkörning på det men problemet va att det va egentligen 2 paket. Varav ena blev hemkört och det andra hamnade hos ombud men jag fick ingen notis om det.

Så när jag skulle packa upp grejerna så då märkte jag att jag saknade grejer så kontaktade butiken och fick då reda på att ena paketet hade hamnat hos ombudet och blivit tillbaka skickat men butiken löste det med expressfrakt så fick grejerna 2dagar senare.

@hellmix

Hon i butiken sa att jag kunde hänvisa till henne då hon såg hur paketet såg ut.

Hon vet vem jag är.

Permalänk
Medlem

Är det rimligt att Postnords VD har 842 000 i lön per månad?

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Best har fungerat bäst (pun) för mig och är oftast också gratis.

Permalänk
Medlem

Får väl ändå anses som rätt OK?

Skrivet av edda123:

Är det rimligt att Postnords VD har 842 000 i lön per månad?

Postnords vd gick från en månadslön på 583.333 kronor till 708.333 kronor.
https://www.di.se/nyheter/postnords-vd-hojde-lonen-med-21-pro...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har såna blandade känslor för postnord, haft en del paket som försvunnit genom åren. Men samtidigt ändå använt postnord som leverantör i första hand när jag beställer något.
Har även haft ett sommarjobb på lager i Göteborg för ett antal år sedan, var ett ganska skräckblandat upplevelse.
Jobbade natt, varje natt saknades det mellan 10-15 personer för dom var "sjuka" hemma. Så man fick jobba under extrem press varje natt, med extremt lågt lön och då kommer jag från Hotell & Restaurang branschen där det är ännu mörkare på den fronten.
Trotts att postnord var förmodligen den sämsta arbetsplatsen jag har haft i denna land, så måste jag ge cred till dom som har jobbat där i 20-40 år, flesta är gråhåriga och ibland även idag undrar jag hur fan dom orkar vara kvar.

Men men, i en annan universum om postnord tog bättre hand om sina anställda och VDn kanske inte tog ut sin sjuka lön utan delade nån kr per anställd, hade kanske företaget varit lite bättre.

Permalänk
Avstängd

Varför använda mainstreamkoncept när det finns t.ex. Schenker som funkar mycket bättre, princip felfritt.
VDn för Postnord med extremlön men levererar halvkass service. Om en butik inte tillhandahåller någon mer leverantör än Postnord, då byter jag butik.

Permalänk
Medlem

Väljer Postnord alla dagar i veckan över andra.
De fåtal gånger jag haft strul med Postnord så har det smidigt löst sig via ett samtal till dom.

UPS är definitivt sämst.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Postnords vd gick från en månadslön på 583.333 kronor till 708.333 kronor.
https://www.di.se/nyheter/postnords-vd-hojde-lonen-med-21-pro...

Det där är en källa från 2021. Sedan dess fick hon en ökning 2022 till 842.000. Hon lär väl säkert få en till ökning i år igen med 20% som tidigare år och landa på 1.000.000

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Det där är en källa från 2021. Sedan dess fick hon en ökning 2022 till 842.000. Hon lär väl säkert få en till ökning i år igen med 20% som tidigare år och landa på 1.000.000

Ja, nån brist på pengar är det då hur som helst inget tal om skulle jag tro.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

satt 40 minuter i telefonkö utan att kundtjänst svarade

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Har förvisso haft ett par konstigheter med Postnord. T.ex. en vara som skickades i två olika paket och bara den ena kom fram. Och att man hos Amazon, och hos en del andra som erbjuder Postnord, inte kan välja att man vill ha varan (som inte är nämnvärt stor) till en paketbox som är närmare än utlämningsstället. Men det kanske är något Amazon/webhandlare bestämmer och inte Postnord?
Men i övrigt har jag inte haft problem med Postnord.
Hemleveranser har fungerat som förväntat också.
Dock gillar jag inte det här med att de kan få för sig att lämna paket utanför lägenheten. Nu var jag förvisso hemma den gången de gjorde det, men jag önskar jag hade haft möjligheten att tacka nej till det eftersom det känns osäkert om man inte skulle vara hemma när de gör det. (Ja, jag har svårt att förlita mig på mina medmänniskor )
Har för övrigt haft problem med ett försvunnet paket med DHL/instabox också.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Väntade på paket igår med PostMord.
Såg när vanen svängde in på min adress, men inte på just mitt gatunummer utan vidare till ett högre nummer.
Sen körde han ut från min adress till lägre gatunummer längre bort, men sen efter flera om och men kom han till mitt nummer.
Påpekade detta till honom att det han precis gjorde är helidiotiskt. Fick som svar "Men vår manifestation säger att vi ska ta det i turordning" varpå jag svarade "Skit i manifestationen. Läs på adresserna innan och kör systematiskt så sparar du både tid och bränsle".

PostMord borde nog låta brevbärare dela ut paket då de kör systematiskt genom numrena och inte sick sack som paketleveranserna!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Väntade på paket igår med PostMord.
Såg när vanen svängde in på min adress, men inte på just mitt gatunummer utan vidare till ett högre nummer.
Sen körde han ut från min adress till lägre gatunummer längre bort, men sen efter flera om och men kom han till mitt nummer.
Påpekade detta till honom att det han precis gjorde är helidiotiskt. Fick som svar "Men vår manifestation säger att vi ska ta det i turordning" varpå jag svarade "Skit i manifestationen. Läs på adresserna innan och kör systematiskt så sparar du både tid och bränsle".

PostMord borde nog låta brevbärare dela ut paket då de kör systematiskt genom numrena och inte sick sack som paketleveranserna!

Detta har jag noterat med t.ex. Mathem också då de också har GPS-uppdateringar, att trots att de i praktiken kör förbi min adress med typ 100 meter så levereras den inte förrän senare när de varit längre bort från min adress. Verkar vara ineffektiv planering av körväg hos dem, vilket känns lite konstigt då rutten borde automatiskt optimeras kan jag tycka.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Detta har jag noterat med t.ex. Mathem också då de också har GPS-uppdateringar, att trots att de i praktiken kör förbi min adress med typ 100 meter så levereras den inte förrän senare när de varit längre bort från min adress. Verkar vara ineffektiv planering av körväg hos dem, vilket känns lite konstigt då rutten borde automatiskt optimeras kan jag tycka.

Det känns som om det är antingen hjärndöda eller folk som inte kan läsa som sitter bakom ratten.
Hur svårt ska det vara att räkna ut siffrorna på en och samma adress samt läsa kartan lite bättre?

Har även upplevt med UPS en gång när föraren var i tunnelseende och missade min fasads STORA siffror och körde förbi mitt hus minst 4 gånger, åt båda riktningarna, och sen påstod till kontoret att han inte hittade min adress. Påpekade detta till huvudkontoret att jag sett hur puckot kört förbi mig flera gånger om (med videobevis) samt skickade foto på fasadväggen gällande siffrorna.
Tror inte han har kvar jobbet efter den incidenten....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Jodå... jag får både SMS och epost avi.
och pappers avi och påminnelse avi, ibland en vecka efteråt jag hämtat paketet hos ombud (då jag sett i appen att det varit framme).

två påminnelser på samma dag, och i olika format/mallar... så förmodligen från olika system.?

om man får en avi alls. en gång var det en dags nöd och näppe att jag kollade spårningen manuellt får appen sa inget, sms och epost inget notis, och brev ingen notis.
hade jag inte kommit på att själv kolla spårningen så hade paketet skickats tillbaks dagen efter. :/

en gång skickade jag en vara en kille köpte av mig på fb marketplace. den kom till brevterminalen nära honom sen tappade dom bort paketet. anmälde till PTS. 4 månader senare kom det tillbaka till mig via dom. då hade fraktsedeln "försvunnit" från paketet och saknade därmed mottagar address, mycket lustigt.

Hatar postnord.

Pappers-AVI får du inte. Det används inte längre.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Väntade på paket igår med PostMord.
Såg när vanen svängde in på min adress, men inte på just mitt gatunummer utan vidare till ett högre nummer.
Sen körde han ut från min adress till lägre gatunummer längre bort, men sen efter flera om och men kom han till mitt nummer.
Påpekade detta till honom att det han precis gjorde är helidiotiskt. Fick som svar "Men vår manifestation säger att vi ska ta det i turordning" varpå jag svarade "Skit i manifestationen. Läs på adresserna innan och kör systematiskt så sparar du både tid och bränsle".

PostMord borde nog låta brevbärare dela ut paket då de kör systematiskt genom numrena och inte sick sack som paketleveranserna!

Dagtid eller kväll/helg?

Dagtid kör de mer rutinerade chaufförerna och har inga bestämda ordningar att köra sin runda. Kväll/helg används extrapersonal eller de som (utan bättre förklaring) är sämre då det oftast är mindre att göra, mindre att hålla koll på osv.

Men de som kör kväll/helg får också sin rutt "förbestämd". Med "förbestämd" menar jag att deras rutt optimeras i appen och dom "ska" köra efter denna. Men som i mitt fall när man körde extra nån helg/kväll så frångår man detta för att optimeringen är helt knas. Men som ny chaufför/ej rutinerad/dåligt upplärd så tänker man inte på detta.

Förmodligen var det en ny/orutti chaufför du fick handskas med och din kommentar till honom var också helidiotisk.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Pappers-AVI får du inte. Det används inte längre.

Pappers-avi används än idag, dock kan det skilja på ort och ort samt leveransdatum på avit.
Har fått avi flera gånger även om jag använder mig utav appen i mobilen till vardags.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd

Har tappat räkningen på hur många gånger Postnord slarvat med min post. Dagens största tistel till Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Väljer Postnord alla dagar i veckan över andra.
De fåtal gånger jag haft strul med Postnord så har det smidigt löst sig via ett samtal till dom.

UPS är definitivt sämst.

Haha japp UPS är sämt på alla sätt. Förstår inte varför företagskunder väljer att utsätta sig för de problem och framför allt merkostnader som kan undvikas genom att välja en annan seriös transportör.

Postnord kan vara ganska billigt om inte billigast för företagskunder så de har helt klart en stor fördel. Har mycket goda erfarenheter av B2B med Postnord.