Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cb99:

Japp.

---

Det gick fort att fixa "pynten" i år och få till bonus, lite orolig att jag missat något som går att köpa och nu "bara slösar" bort kristaller m.m. på att köpa mynt till mynt apparaten?
(höjt atmosfären, köpt alla gamla prylar)

Så här långt fått en hyra av tanksen man kan få med lite tur (11%), inte tanksen trots ganska många mynt vid det här laget, 11% för att både få och hyra som jag uppfattade det.

Snarare 10% för att hyra och 1% för att få den. Uppe i minst 30 rental battles nu. Har spelat kanske 10 av de och är inte speciellt imponerad.

-------------

En vagn jag däremot är imponderad av är Iron Arnie, helt grymt trevlig att spela!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vad tror herrskapet?
Allt man pratat om tidigare verkar vara på tapeten på riktigt denna gången.
Night maps, helst så det påverkar spotting. Dynamisk map, gärna så det varierar mellan matcherna osv. Tänk er möjligheterna. Fuggen dimma och rökgranater vore något sen på önskelistan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alakai:

Vad tror herrskapet?
Allt man pratat om tidigare verkar vara på tapeten på riktigt denna gången.
Night maps, helst så det påverkar spotting. Dynamisk map, gärna så det varierar mellan matcherna osv. Tänk er möjligheterna. Fuggen dimma och rökgranater vore något sen på önskelistan.

https://youtu.be/fRynY9o5DD0

Tror det kan bli kul! Blir även intressant att se hur nya perk-systemet och att ett crew kan vara tränade på tre vagnar fungerar!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Undrar vad WG skall göra med de besättningar som så att säga blir över när man kan ha samma besättning i 3 vagnar.

Jag hade velat ha en möjlighet att slå ihop dessa.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite guld. Var ger mest guld/krona? Jul-lådorna eller bara köpa guld i vanliga butiken?
Behöver inte jättemycket, några tusen för att greja lite med besättningarna och kanske någon premium vagn som ser intressant ut.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maniac:

Skulle behöva lite guld. Var ger mest guld/krona? Jul-lådorna eller bara köpa guld i vanliga butiken?
Behöver inte jättemycket, några tusen för att greja lite med besättningarna och kanske någon premium vagn som ser intressant ut.

Jullådorna gav rätt bra med guld och har ju dessutom chansen att ge rätt bra vagnar. Jag hade dock väldigt, väldigt tur med boxarna och fick BZ-176, Iron Arnie, AMBT och Mle 75 inom loppet av 40 boxar.

Det är ju dock gambling och inget jag rekommenderar för att försöka få specifika vagnar, men för att få guld med chans på bonus är det rätt trevligt! Samma mängd guld hade kostat ca 500 kr och jag gav 670 för boxarna men fick som sagt vagnar, premiumtid och lite annat trevligt också.

EDIT: här är alla vagnarna jag fick i boxarna också:

La till en bild.
Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Jullådorna gav rätt bra med guld och har ju dessutom chansen att ge rätt bra vagnar. Jag hade dock väldigt, väldigt tur med boxarna och fick BZ-176, Iron Arnie, AMBT och Mle 75 inom loppet av 40 boxar.

<Uppladdad bildlänk>

Det är ju dock gambling och inget jag rekommenderar för att försöka få specifika vagnar, men för att få guld med chans på bonus är det rätt trevligt! Samma mängd guld hade kostat ca 500 kr och jag gav 670 för boxarna men fick som sagt vagnar, premiumtid och lite annat trevligt också.

EDIT: här är alla vagnarna jag fick i boxarna också:
https://i.imgur.com/x82ugFB.png

Bra utdelning alltså

Egentligen bara intresserad av Iron Arnie och 3D camon till Char Futur förutom guldet då. Kanske får köpa några lådor och hålla tummarna. Det är ju ett lotteri som du säger, men guld verkar man få oavsett

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maniac:

Bra utdelning alltså

Egentligen bara intresserad av Iron Arnie och 3D camon till Char Futur förutom guldet då. Kanske får köpa några lådor och hålla tummarna. Det är ju ett lotteri som du säger, men guld verkar man få oavsett

Ja, jag hade riktigt tur med lådorna! 3D Camo till Char Futur 4 stog högt på önskelistan, men fick tyvärr inte ett enda 3D Camo. Men som sagt, man ska inte köpa lådor för att få någon specifik sak.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Ja, jag hade riktigt tur med lådorna! 3D Camo till Char Futur 4 stog högt på önskelistan, men fick tyvärr inte ett enda 3D Camo. Men som sagt, man ska inte köpa lådor för att få någon specifik sak.

Du är dock garanterad en av de fyra var 50:e box, så köper du 200 boxar (sinnessjukt eller för mkt pengar ha ha) så får du ju i alla fall alla fyra.

Men att lyckas dra så många premiums på 40 lådor, jobbar du på WG möjligtvis?

Edit:
Med alla fyra menar jag självklart tier 8/9.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Necrophor:

Du är dock garanterad en av de fyra var 50:e box, så köper du 200 boxar (sinnessjukt eller för mkt pengar ha ha) så får du ju i alla fall alla fyra.

Men att lyckas dra så många premiums på 40 lådor, jobbar du på WG möjligtvis?

Edit:
Med alla fyra menar jag självklart tier 8/9.

Haha, nej men tydligen tyckte väl WG-tomten att jag hade varit snäll i år

EDIT: Ja, 50 lådor för garanterad premium 8/9 är ju trevligt men som du säger är ju 200 lådor väldigt mycket pengar att lägga för att få en specifik vagn. Och ska vi vara riktigt petiga är det till och med 250 lådor i värsta fall eftersom det finns 5 tier 8/9-vagnar att få

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Jag öppnade 18 lådor till mig och fick Char Mle, och 12 till sonen och han fick AMBT (avis) så man kan få rätt ok på låndorna iaf, men ja, inte garanterat såklart.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Jag inhandlade 200 lådor för några dagar sedan och summa sumarum så fick jag Iron Arnie, Char Mle.75, BZ-176 och SU-2-122.
Det var vagnarna och förutom dom så fick jag 12100000 silver, 160400 guld och 155 dagar premium. Så omräknat fick jag silver, guld och premium dagar värt nästan 5,25 gånger pengarna jag köpte lådor för. Det är en väldigt bra deal enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad tror herrskapet?
Allt man pratat om tidigare verkar vara på tapeten på riktigt denna gången.
Night maps, helst så det påverkar spotting. Dynamisk map, gärna så det varierar mellan matcherna osv. Tänk er möjligheterna. Fuggen dimma och rökgranater vore något sen på önskelistan.

https://youtu.be/fRynY9o5DD0

Ser verkligen fram emot 3 vagnar / besättninge.. tycker det är märkvärdigt att en besättning genast glömmer bort hur man kör omkring i en vagn bara för att man får en ny blank skinande vagn.

Skrivet av maniac:

Skulle behöva lite guld. Var ger mest guld/krona? Jul-lådorna eller bara köpa guld i vanliga butiken?
Behöver inte jättemycket, några tusen för att greja lite med besättningarna och kanske någon premium vagn som ser intressant ut.

La 450 kr på 28 lådor i början av december... fick 9250 guld, Iron Arne och Viperan samt 800 000 krediter, 3 3dstilar, en kattjävel och 23 dagar premium. Fick ju en bra start på eventet också. Har haft 50% credits och 100% crewbooster sen 3:e december. Med tanke på att jag fick två Tier8:or så var det en ganska bra deal. Om jag inte fått vagnarna så hade jag hellre bara köpt guldet 9250 guld får man ju för 337 kr.
Så två vagnar för en hundralapp är väl okej. men det är ju lite gambling.

Permalänk
Medlem

Inte lika mycket tur för mig då. Köpte 28 lådor och fick en 3D stil (103B), en katt, 16 dagar premium, 10k guld, 1,7M krediter och 3 låg tier vagnar. Så ganska meh, men fick lite guld i alla fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad tror herrskapet?
Allt man pratat om tidigare verkar vara på tapeten på riktigt denna gången.
Night maps, helst så det påverkar spotting. Dynamisk map, gärna så det varierar mellan matcherna osv. Tänk er möjligheterna. Fuggen dimma och rökgranater vore något sen på önskelistan.

https://youtu.be/fRynY9o5DD0

Nattbanor, och snö har jag önskat mig sedan jag började spela så det kan bli bra och de händelser i spelet som visades med båt bland annat lär inte göra det tråkigare.

Inte lika sugen på besättningar då jag personligen jobbat upp dem någorlunda i alla vagnar jag använder, så lite "dumskalle/lurad" blir nog resultatet för min del, jag har inte följt officiella WoT forumet den här gången om vad folk tycker om det.

Jag förstår att de jagar kunder och pengar på alla de vis, ska väl leva av något men jag hoppas inte de driver förenklingar så långt att det blir bara ren "tanks arkad", kör med historiska skins endast då de färgglada inte faller mig i smaken ex.vis. Men med det sagt har jag en Norris Tanks, Arnold och numera en Milla dito med endast kvinnlig besättning och dessutom tomten som commander i en som jag kör rätt mycket så allt går väl antar jag....

Trist också att de plockat bort så många banor från lägre tier för att man ska tröttna och köra de högre som eq inkomster för dem, förstår men trist.

Spenderat de minsta pengarna hitintills på WoT över jul med tot en 500:- rätt lite mot vad jag brukar spendera, men det är inte 9/1 ännu men tror jag stannar där.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Söker nästa svenska klan utan krav på aktivt deltagande annat än att man drar in resurser.
Är inne i mycket spridda skurar i dagarna, därför.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Söker nästa svenska klan utan krav på aktivt deltagande annat än att man drar in resurser.
Är inne i mycket spridda skurar i dagarna, därför.

Kan bjuda in dig till A-P6, det är en klan som var aktiv förut men nu är vi bara några som spelar randoms typ.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Hade en sjuhelvets runda med Borrasque (ja, jag vet. OP i rätta händer) på Prok här om dagen. Nytt XP rekord för mig, 1873 bas xp.

Hade kunnat bli lite till men jag blev tyvärr lite för ivrig på slutet då jag försökte hitta och slå ut en Lorraine 40 t som givetvis var full-laddad. Var inte tillräckligt gömd för att han inte skulle upptäcka mig när jag sköt, men som tur var hade jag några medspelare som räddade matchen efter jag klantat till det

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Första MOE med

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Tack! Ibland går det bra 😄

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag hade 54,8 (eller möjligen 54,7) procent i overall winratio i söndags men när jag loggade in på måndagen har jag 54,1 procent winratio. Aldrig varit med om detta innan och jag fattar inte vad som hänt, winration kan ju inte bara försvinna?

Har spelat så många matcher att oavsett hur man spelar rör sig den totala winration väldigt lite och under söndagen hade jag över 60 procent winratio.

Någon som har någon idé om vad som kan ha hänt?

Edit: Nog snarare jag som sett fel/kommit ihåg fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Jag hade 54,8 (eller möjligen 54,7) procent i overall winratio i söndags men när jag loggade in på måndagen har jag 54,1 procent winratio. Aldrig varit med om detta innan och jag fattar inte vad som hänt, winration kan ju inte bara försvinna?

Har spelat så många matcher att oavsett hur man spelar rör sig den totala winration väldigt lite och under söndagen hade jag över 60 procent winratio.

Någon som har någon idé om vad som kan ha hänt?

Kanske katten har spelat arty? I dunno.

Winratio beror helt på om du lirar 1vs15 eller 2-5vs15, som en bra spelare går det att häva på det där, men i slutända så hänger vinsten över hela laget, så är faktumet egentligen ett stort problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Kanske katten har spelat arty? I dunno.

Winratio beror helt på om du lirar 1vs15 eller 2-5vs15, som en bra spelare går det att häva på det där, men i slutända så hänger vinsten över hela laget, så är faktumet egentligen ett stort problem?

Tror du missförstod mig. Är inte en fråga om hur jag spelar och vilket winratio jag "borde ha" utan det jag menar är att winration gick ner över natten (när jag inte spelade).

Jag tror snarare att jag kommit ihåg fel/sett fel (alternativ att wargaming lagt till typ grandbattles i statistiken eller nåt likande).

Permalänk
Skrivet av Ikariwarrior:

Om du spelar en tank mycket så har besättningen 7 skills plus 😀

Sant men jag spelar inte så mycket, kört WoT sedan betan men har bara runt 7k slag. Man får ett ryck ibland och kör ett tag sedan lägger man spelet på hyllan tills nästa gång. Tigern är den vagn som jag tyckt varit roligast men har sakta övergått till svensktillverkade vagnar 😀

Permalänk

Finns _SKE_PUPPY_, nignog00PL eller Ragal76 här? Eller någon som känner dom? Dom är Commander och Executive Officer i A-P6 men har inte varit online på läääänge, tänkte om dom kunde ge mig full kontroll av klanen så jag kan administrera den! Vi är inte så många där som är aktiva längre men skulle vara kul att kunna sköta allt iaf. Jag är Personnel Officer bara så kan inte hantera själva klanen.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Kul förlust.

Permalänk
Medlem

Någon mer som får framedrops när botsen spawnar i Mirny game mode? Hackar till varje gång för mig. Annars flyter det perfekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doraso:

Någon mer som får framedrops när botsen spawnar i Mirny game mode? Hackar till varje gång för mig. Annars flyter det perfekt

Ja det är tyvärr mycket vanligt. Även i CW är det likadant när man spottar motståndarna. Du kan tom märka av det i vanliga random matcher när du spottar upp flera.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Ja det är tyvärr mycket vanligt. Även i CW är det likadant när man spottar motståndarna. Du kan tom märka av det i vanliga random matcher när du spottar upp flera.

Tack för svaret. Har hållt på att greja med inställningar och grejer. Men då vet jag att det är spelet